Yok ben zincirli diye biliyorum hatta öyle de dendi zincirli....
Printable View
Iyigecer öncelikle geçmiş olsun sanirim bursada serviste yaptirdin araci cunku benim yaptigim arabaya benziyor neysr bursüru şey soylenmis isin aslı 1.3motorlarfda zincir degisim km 16000 km veya. 5 senedir hangisi önce olursa 80000 km bakimdaki kontrol edilmiş Niye bskilmdi yazilmis zincirin gözle bakilma ihtimali yok yani kapali kutu içinde sadece ses varmi diye dinlenir veya musteri sikatyeti varmi diye bakilur ses yoksaa mutahale edilmez yani illa 16000km drgisrcek diye kaide yok sizin araç 10000 km dahi olup kopsaydi işlem degismezdi siz bir yönden sansliydiniz supaplari yamutmamis olmasi eksantrik millerini kirmis olmasi miller kirilmasaydi o zaman masraf daha artacakti bilginize tekrar geçmiş olsun akliniza takilan bisry varsa yardimci olayim
Nasıl yani şimdi benim araç 2006 model ama km 63 bin de ben de mi değiştireceğim, zincirin aşınma ömürünü belirleyen çalışma süresi değilmidir çalışmamış yani kilometresi dolmamış her araç o zaman beş yılı doldu diye en ufak sesten işkinlense zincirimi değiştirsin ucuz bir şey dedeğil üstelik, ya da sürekli ses geliyor mu diye dinleyeceğim nasıl anlayacağım bunu bana pek mantıklı gelmedi, serviste sadece sesi dinlenerek kontrol edildiyse bunun da bir mantığı yok demek ki arkadaşın ki iyi dinlenememiş ses dinleyerek kontrol edilip sonrada servis kağıdına kontrol edildi mi yazılıyor mantıklı gelmedi bana, araç servise gidiyorsa her bakımda servisin buna kontrol edildi dediyse bence bu servisin sorumluluğu altındadır, biz araç uzmanı değiliz ki sesle anlayalım servisin anlayıp uyarması lazım...
geçmiş olsun öncelıkle korkma bu kadar subab egzantrık krank anakol ve yatak zarar gormusde oLabılır hatta motorda yapdırman gerekebıLır stressle yaklaşman cozum deıl.
kurulan bu mantıkla 80 100 bin km de motor yaptırmak 150 binde aracı hurdaya ayırıp yenisini almak gerekir diye düşünüyorum. Triger kayışı için 5 yıl ya da 60 veya 120bin km değişime eyvallah neticede kauçuk bazlı malzeme eskir deyip değiştirmeye varım ama triger zinciri 5 yıl ya da 160 bin kmde 5 yıla yokum. Zincir bu metal malzeme adam dizel araç almış triger zincirli 5 yılda 20 bin yol yapmış değiştirecek mi yani ??? Ya da fren diskleri: 2 araç 1i istanbul trafiğinde kullanılsın biri de trafiğin çok az olduğu bir yerde edirne kırklareli nin bir köyü olsun adam istanbul trafiğinde sert kullanımla 60 binde diskleri bitirmiş, köy de kullanılan aracın da km 60 bin olsun diskler tertemiz çizik yok aşınma çok az bu da mı değişecek yani ben anlayamadım !!!
Halil ben de anlamadım, benim araç 63 binde, ses geliyor mu tam olarak anlamıyorum, sanki normal gibi, ama ben de mi şimdi gidip zincir değiştireceğim mi bu nasıl mantık, ucuz bir şey de değil ki, işçiliği de zor ve iyi yapan yerde değiştirmek gerekiyor, şimdi beş yılı doldurup değiştirmeyenler toplansın buraya napıyoruz...:)
zinicir dediğiniz malzeme o kadar kalın bişey değil bisiklet zinciri kadar bişeydir ve zamanla ısıya soguya uzama yapar bunu geren gerdirici olan parca kayıslardaki gibi rulman değil ufak bir piston düşünün o sekildeddir ve yağ basıncıyla calısır her aracı calıstırdıgımızda bu gerdirici dedğim parca 3-5 saniye yağ basıncı yükselene kadar germeden calısır ve zamanla germe özelliğini kaybeder zamanla ısıyıp soguyan zincri ise uzadıgı için ses yapar ve kopar bu normal durum yani km doldurmus değişmemiş aracların basına gelen durum km dusuk fakat senesi dolan araclar ise zincirde uzama olmasa o gerdiri pistonun yağ sızdırmasın diye içinde contaları vardır onlar sene olara zamnala aynı kayısın sertlesmesi gibi sertleşir ve o yag basıncını tasıyamaz hala gelir ve zincir boşa çıkar böylelikle zincir kopar.
benim araç zaten kayışlı :) mecbur 5 6 senede bir değişecek ama sizlerin durum farklı. Forumda çok konuşuldu bu triger zincir değişimi ama hiç yıldan bahsedilmedi. Ha bu demek değil ki triger zinciri 160 bin kmden önce değişmez, eğer sorun varsa zincir gerilse de değişmiyorsa değişir. Dorumda eskiden açılmış bir konu paylaşayım ben biraz göz gezdirdim yıl olarak bişey konuşulmamış ama gerekirse 160 binden önce değişim olabilir diye de söylenmiş
https://forum.grandepuntotr.com/serv...memeli-mi.html
özür dilerim araç o araç sahibi söylemişti bursa da olduğunu ben yanlış hatırlamışım araç sizin topladığınız araç. Peki madem aynı araç merakımdan soruyorum 80 bin bakımında bu arkadaşa bakım faturasında triger zincir kontrolü diye ibare eklenmiş ama fiat merkezinde bilgisayarda gözükmediği söylenmiş şimdi bu durumda triger kontrol edildi mi edilmedi mi? Edildiyse 10 bin km sonra kopması normal mi? Kaldı ki bu araç servis bakımlı trigeri bir önceki bakımda kontrol edilip bakıma gireceği zaman kopup araç sahibinden neden ücret talep ediliyor? Bu normal mi? Normalse araçları serviste bakım yaptırmanın ne esprisi var? Siz çalışan olarak kendinizi son kullanıcı yerine koysanız ne düşünürdünüz? Biraz fazla sordum ama sıfır araç alma niyetindeyken bu tip bir durumla karşılaşılması pekte hoşuma gitmedi o yüzden bu kadar soru soruyorum.
5 yıl olarak bir şey konuşulmamış 60bin kmde bir veya ses yaparsa kontrol edilmesi gerekirse gerdirilmesi, gerdirme de işe yaramıyorsa değişimden bahsedilmiş. Tabi bu durum 160 bin km aralıklar içinde yapılacak olanlar. Biraz da kısmet işi senin anlayacağın. bu konuya yazmıştım sanırım reno 19 aracımızı 260 bin kmde yaptığı arızada zincirde sorun olduğu söylenmiş zincir değiştikten sonra sorunun motor içinden segman kırılmasından olduğu anlaşılmıştı ve zincir yeni gibiydi. Kayış konusuna gelecek olursak dayım 2004 kasımda aldığı accent aracının kayışını 50 bin km civarında 2011 ekim ayında değiştirmişti. nerdeyse 8. sene de.
öncelikle hiç bir arac daha öncede yazdıgım gibi zincirin takıldıgı kısım sökülüp durumuna bakılmaz çünkü yağ pompasını altındadır bu parca ve 1 günlük iştir asagı yukarı faturada ise kesinlikle zincir kontrol edildi diye bir not olmaz sadece iş kabul kartının arka kısmında aracaın km baglı olarak kontrol edilecek noktalar yazıyordur bunlara bakılır 8000 bakımda aracı yapan usta aracı çalıstırır ve sesini dinler zaten zincirde uzama varsa bu ses bariz belli olurr ve müşteriye bilgi verilir bakımda ses duyulmamıstır dolayısıylada müşteriye denilmemiştir zatren aracın zincir koparmasının sebebi zincir uzaması değil zincir gerdiricisi zamana baglı özelliğini yitirip zinciri gerdirmemesinden kaynaklı sorundur
tabiki gecilebilirdi 8000 km arac 5 senesi doldurmussa zarten servis danısmanı bunu söylemiş olması gerekiyor değişim zamanı geldi diye belkide iş kabul kartında not düşüldü müşteri imzası alındı kendi istemedi bilemem
valla triger gibi bir konuyu kimse istemem diyemez servisten müşteriye uyarıda bulunulmamıştır.
o gözle bakarsanız serviste hazır para alacak yapmam demez valla oyle müşteriler geliyorki bir ampun hesabını yapıyorlar sözüm zinciri kopan arkads için değil ama o zaman parası olmuyor sonra yaparız diyor erteleniyor bir sekilde km az olunca bisey olmaz deniliyor tipik türk milleti aklı, gider mantığı var:)