Lastiklerin durumu nedir?
Lastiklerde diş farkı, ya da az diş olunca ESP işlevini gerçekleştiremiyor diyorlar?
gecen 60 ile viraja girdim esp bi saçmaladi doğru kendi halimde girecegim virajdan nerdeyse kaza yapıyordum
Lastiklerin durumu nedir?
Lastiklerde diş farkı, ya da az diş olunca ESP işlevini gerçekleştiremiyor diyorlar?
Ali abi haklı,binlerce etken var bu işte. Lastiklerinin durumu vs. bir ton şey sayılmış zaten..
Bir de bana bu durum çok saçma geliyor. ESP'yi denemek için 60'la viraja girmediniz sanırım. Hiç bir elektronik sisteme zaten bu şekilde güvenmiyoruz.60'la gireyim,ESP tutar ne de olsa diyemeyiz zaten.. Arabanızın bakımı lastiklerin durumu her şeyin etken olabileceği elektronik bir devreye bu kadar güvenip viraja 60'la girmemek zaten şart.
ESP em yok kafam rahat![]()
ESP devreye girmedi dersiniz anlarım, işe yaramadı dersiniz onu da anlarım, ama "kendi halimde gireceğim virajda kaza yapıyordum"u anlamadım.
ESP sayesinde bir çok kazadan kurtuldum, bence çok önemli bir güvenlik sistemi.Olmazsa olmazlarımdan.
2002 ALBEA
2011 BRAVO T-JET
2008 GP T-JET
2011 ALFA ROMEO MİTO QV
1.4 fire activede esp vardida bizmi kullanmadik? Esp ne la
Discovery cihazımdan gönderildi
Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk
Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var
ESP nezdimde ABS'den bile daha etkili bir sistemdir. ESP > ABS net...![]()
virajlara hiçte yavaş girdiğim söylenemez neredeyse 4 tekerlekten lastik sesi geldiğinde bile her zaman esp devreye girmez. bence viraja girişte önemli. ayrıca diğer arkadaşların söylediklerine katılıyorum esp ye tek basında güvenmek saçmalık olur. sonuçta esp sadece yardımcı elektronik bir sistem. lastikleriniz ne durumda? dişler nasıl? havaları nasıl? özellikle aynı dingil üzerinde 2 lastiğinizin fiziki durumları aynı mı? yol ne durumdaydı? yağ su toz vs yolda var mıydı? belkide vardı farketmediniz vs uzar gider. esp sayesinde kazadan kurtulan o kadar cok kişi var ki.
İşin püf noktası fizik kuralları! herhangi bir sebeple fizik kurallarını aşarsanız esp değil ne olursa olsun kazayı yaparsınız elektronik sistemler sizi direk olarak kurtarmaz. sadece oluşan olaydan kurtulma ihtimalinizde size destek olur!
Bravo HGTurbo
Kaan
esp kısaca arka tekerleri frenlemedir, nasılsa esp var diyip karambole dalmayın lastikler kaymaya başladığında allaha dua etmeye başlayınesp nin güvenli çalışması için yerlerin kuru lastiklerin iyi olması gerekirki yolu tutsun kayma yapmasın ve sizin direksiyon hakimiyetini tekrardan kazanmanızı sağlatsin.
esp, öncelikle direksiyon açı sensörlerinden, moment sensörlerinden, ABS fren sisteminin sensörlerinden gelen verileri değerlendirerek, aracın kayıp kaymadığını hesaplar. Buna göre gerekli tekerlere fren yaptırarak ve motor gücüne müdahale ederek aracı tekrar izine döndürmeye çalışır. Kayma önde gerçekleşirse arkaya, arkada gerçekleşirse ön tekerlere müdahale eder. Bu durum gerçekleşirken sizinde bir müdahaleniz olursa ve araç kaymaya farklı bir şekilde devam etmeye çalışırsa bu hesaplama yeniden başlayacağından kontrolün elinizden daha fazla gitmesine sebeb verirsiniz. En güzeli aracınızın bu gibi durumlarda ne yaptığını test ederek tanımaya çalışın...sevgi ve saygılar iyi sürüşler...
Electronic Stability Program(Elektronik Denge Programı).bizim teknelerimizde de kullanılan bir sistemdir.mantık aynı ama çalışma şekilleri farklıdır.
tamam
Fiat Stilo 1.6 Dynamic 2004 model *Sky Window*Fiat Hifi ses sistemi*ABS-EBD-ASR-ESP*Orijinal alarm*Hız sabitleyici*8 hava yastığı*Digital klima*vs.... Gitti........
esp yok kontrol bendeeskiden seat leonla 40 50 denemiştim nasıl bir işe yarıyormu diye araba direk kaydı....daha sonra yurtdışında okurken tigramla 160 tan sonra hafif bir cıyk sesi geliyordu viraja girerken...yayları yeniledim tekrar sporla biraz yükseldi 140 tan sonra ses gelmeye başladı bu arada esp falan yok...onu değiştirdim 2000 model passat v6 aldım sanırım esp yoktu Asr anti patinaj vardı oda 160 tan sonra hafif cıyk sesi yapıyordu 220 giderken 100le gibi hissediyorum ...virajlara girerken ama savurma yoktu tabi 1600kg boş hali..şimdi ekonomi olsun diye yeni punto 1.3 aldım yakıt beni tatmin ediyor 120 yi geçmiyorum güven vermiyor bana sert viraja falanda 40 50 giriyorum ancak...aktrasyona gerek yok bence
bir çok insan esp ye çok güveniyor ve hata yapıyor esp nin de limitleri var , unutmayalımki hiç bir esp fizik kanunlarını alt edemez![]()
özellikle ıslak ve karlı zeminde çok faydasını görüyorum.esp yi kapatıp viraja hızlı bi şekilde giriyorum araç kontrollü bi şekilde kaymaya başlayıo.belli bi yerden sonra dahada zorlamaya devam edince espyi tekrar aktif hale getiriyo.yukardada denildiği gibi aracın limitlerini öğrendiğinzde esp cidden çok faydalı ve fazlasıyla güven veriyor.
aynen öyle esp çok faydalı bi sistem ama ne olursa olsun limitleri fazla zorlamamak lazım.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri