celenlee Nickli Üyeden Alıntı
Baskı balatanın bitmesi demek aracın gücü aktarmamasıdır. Bittiği an yolda kalırsınız. Kesin bu şekilde anlaşılır.
Yukarda anlatılanlar ise bunun öncüleri, her seviyede farklı tepki gösterir.
İlk Belirtiler:
Yoğun trafik sonrası, kalkışlarda titretme. Baskı balata inceldiği için kanallar küçülür, soğuyamaz, trafikte ısınır genleşir, kavramayı etkiler, titreme yapar. Normal trafikte sorun çıkarmaz.
(Bu belirtiden sonra uzun süre kullanılır bu şekilde)
Bitmeye çok yaklaştığında:
Devir yükselmesine rağmen, hız sabit kalır.
6.viteste 3000rpm'de 150km hız yapmanız gerekirken, 2000rpmde 100 2500'de 110 3000'de 110 görmeye başlarsınız yani devir artar, hız artmaz, bu noktada baskı balata kaçırıyor denir.
Bunu görmeden küt diye dik bir yokuşta aracın zorlandığı bir yerde kalma ihtimaliniz de var tabiki.
3. Yöntem: ELM cihazı ile bakarsınız
Orda bir index vardır. Balatanın yük aktarım durumunu gösteren bir index
(-4000)-(+14000) arası değer gösterir.
Bu değer yeni balatada; -4000lere yakınmış (İyi durum -4000)
*Benim aracım+8000 (Sıkışık trafikte titremeler var)
Servis index:10000 gördüğünde değiştirilmesini öneriyormuş.
Ama benim anladığım index+14000'e kadar yolu var.
Yer imleri