17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Dualogic 1.3 90bg'de baskı balata bittiği nasıl anlaşılır?

  1. #1
    Alper Alperler
    alperalperler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/08/2013
    Yaş
    39
    Mesajlar
    113
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34EP2905
    Edilen teşekkür: 12

    Standart Dualogic 1.3 90bg'de baskı balata bittiği nasıl anlaşılır?

    Evet arkadaşlar sizden bu konuda yardım istiyorum nasıl anlayabilirim baskı balatanın bittiğini veya bitebileceğini ayrıca aracımı çok sakin kullanan biri olarak şu zamanlarda 8-8.5 normalde de 6-6.5 litre'nin altına düşüremedim ama çok ekonomik kullanıyorum orasını belirtmem gerekiyor... Sizden fikir ve düşüncelerinizi alırsam memnun olurum. Ayrıca araçta jant lastik olarak 205.45.16 var bunun yakıta etkisi 1 veya 1.5 litre olurmu... Teşekkürler

  2. #2
    Alper Alperler
    alperalperler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/08/2013
    Yaş
    39
    Mesajlar
    113
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34EP2905
    Edilen teşekkür: 12

    Standart

    Ayrıca aracın şurasına bak şöyle yap böyle yap daha iyi gider ve az yakarsın gibi bilgilerde verirseniz çok makbule geçer

  3. #3
    Eray Aydın
    leomar32 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/03/2013
    Yaş
    34
    Mesajlar
    359
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06 R 6382
    Edilen teşekkür: 62

    Standart

    Baskı balata eskimesiyle
    1. olarak debriyajın sertleşir
    2. olarak debriyaj eskisine göre yukarıda kavrar
    3. olarak debriyaj ısındıgında yanı şehir içinde sürekli kullanıldıgında sekme yapar
    4. olarak yakıt sarfiyatın artar.
    5. olarak da aracın çekişi düşer.
    Jantlara gelirsek. Jantların ebatı arttıgında yakıt sarfıyatıda buna bağlı olarak tabiki artar

  4. #4
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı leomar32 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Baskı balata eskimesiyle
    1. olarak debriyajın sertleşir
    2. olarak debriyaj eskisine göre yukarıda kavrar
    3. olarak debriyaj ısındıgında yanı şehir içinde sürekli kullanıldıgında sekme yapar
    4. olarak yakıt sarfiyatın artar.
    5. olarak da aracın çekişi düşer.
    Jantlara gelirsek. Jantların ebatı arttıgında yakıt sarfıyatıda buna bağlı olarak tabiki artar
    dualogic de debriyaj yok ki

  5. #5
    Eray Aydın
    leomar32 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/03/2013
    Yaş
    34
    Mesajlar
    359
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06 R 6382
    Edilen teşekkür: 62

    Standart

    Alıntı halils2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dualogic de debriyaj yok ki
    evet haklısınız ama aynı sistemde baskı balata bu araçtada bulunmakta. İlk aldıgım grande puntom dynamic dualogicti
    1. olarak debriyajın sertleşir (evet bunu anlayamayız)
    2. olarak debriyaj eskisine göre yukarıda kavrar (dualogicte arac daha fazla bagırma yapar yani daha yuksek devirde kalkar)
    3. olarak debriyaj ısındıgında yanı şehir içinde sürekli kullanıldıgında sekme yapar (sekme olayı dualogicte de oluyor)
    4. olarak yakıt sarfiyatın artar. (dualogicte de)
    5. olarak da aracın çekişi düşer. (dualogicte de)
    6. olarak söylemeyi unuttum R konumuna alırken şanzuman dişlisi sesi alırsınız.

    Ben genel olarak yazmıstım normal bi 90 bg dizel olarak dusundum.

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #6
    Yunus Yünel
    delphinus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/11/2012
    Mesajlar
    5
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    Benim puntomda çekiş problemi vardı. Özellikle yokuşlarla asılı kalıp ne aşağı ne yukarı gidiyordu. Bir kaç defa yanımdaki arkadaşım inip arabayı itmek zorunda kalmıştı. Ustaya gösterdiğimizde baskı balatası bitmiş dedi. Baskı balatayı değiştirdiler ve enjeksiyonun gaz ayarıyla oynadılar. Çekişinde net hissedilir bir artış oldu. Ayrıca ortalama yakıt tüketimi 6.6'dan 5.7'lere düştü.

  8. #7
    Must Afa
    moussetee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2007
    Mesajlar
    21
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    Benim arabam benzinli dualogic, şehir içi sıkışık trafikte, özellikle rampalarda dur-kalk'ta sekme yapıyordu ( kalkışta teker patinaj yapıyor hissi veriyor, ama gerçekte tekerler patinaj yapmıyor), onun haricinde hiçbir olumsuz etkisini hissetmedim. 60.000 km'de değiştirdim dualogic baskı balatasını, ağırlıklı şehirler arası yol yapıyorsanız en azından 100.000 km götürür diye düşünüyorum.

  9. #8
    Alper Alperler
    alperalperler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/08/2013
    Yaş
    39
    Mesajlar
    113
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34EP2905
    Edilen teşekkür: 12

    Standart

    Kesin ve net bir anlama yöntemi yok mu acaba ?

  10. #9
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı alperalperler Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kesin ve net bir anlama yöntemi yok mu acaba ?
    Baskı balatanın bitmesi demek aracın gücü aktarmamasıdır. Bittiği an yolda kalırsınız. Kesin bu şekilde anlaşılır.

    Yukarda anlatılanlar ise bunun öncüleri, her seviyede farklı tepki gösterir.

    İlk Belirtiler:
    Yoğun trafik sonrası, kalkışlarda titretme. Baskı balata inceldiği için kanallar küçülür, soğuyamaz, trafikte ısınır genleşir, kavramayı etkiler, titreme yapar. Normal trafikte sorun çıkarmaz.
    (Bu belirtiden sonra uzun süre kullanılır bu şekilde)


    Bitmeye çok yaklaştığında:
    Devir yükselmesine rağmen, hız sabit kalır.

    6.viteste 3000rpm'de 150km hız yapmanız gerekirken, 2000rpmde 100 2500'de 110 3000'de 110 görmeye başlarsınız yani devir artar, hız artmaz, bu noktada baskı balata kaçırıyor denir.

    Bunu görmeden küt diye dik bir yokuşta aracın zorlandığı bir yerde kalma ihtimaliniz de var tabiki.

    3. Yöntem: ELM cihazı ile bakarsınız
    Orda bir index vardır. Balatanın yük aktarım durumunu gösteren bir index
    (-4000)-(+14000) arası değer gösterir.
    Bu değer yeni balatada; -4000lere yakınmış (İyi durum -4000)
    *Benim aracım+8000 (Sıkışık trafikte titremeler var)

    Servis index:10000 gördüğünde değiştirilmesini öneriyormuş.
    Ama benim anladığım index+14000'e kadar yolu var.

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #10
    Kaan Karabin
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/07/2011
    Yaş
    43
    Mesajlar
    518
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 143

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Baskı balatanın bitmesi demek aracın gücü aktarmamasıdır. Bittiği an yolda kalırsınız. Kesin bu şekilde anlaşılır.

    Yukarda anlatılanlar ise bunun öncüleri, her seviyede farklı tepki gösterir.

    İlk Belirtiler:
    Yoğun trafik sonrası, kalkışlarda titretme. Baskı balata inceldiği için kanallar küçülür, soğuyamaz, trafikte ısınır genleşir, kavramayı etkiler, titreme yapar. Normal trafikte sorun çıkarmaz.
    (Bu belirtiden sonra uzun süre kullanılır bu şekilde)


    Bitmeye çok yaklaştığında:
    Devir yükselmesine rağmen, hız sabit kalır.

    6.viteste 3000rpm'de 150km hız yapmanız gerekirken, 2000rpmde 100 2500'de 110 3000'de 110 görmeye başlarsınız yani devir artar, hız artmaz, bu noktada baskı balata kaçırıyor denir.

    Bunu görmeden küt diye dik bir yokuşta aracın zorlandığı bir yerde kalma ihtimaliniz de var tabiki.

    3. Yöntem: ELM cihazı ile bakarsınız
    Orda bir index vardır. Balatanın yük aktarım durumunu gösteren bir index
    (-4000)-(+14000) arası değer gösterir.
    Bu değer yeni balatada; -4000lere yakınmış (İyi durum -4000)
    *Benim aracım+8000 (Sıkışık trafikte titremeler var)

    Servis index:10000 gördüğünde değiştirilmesini öneriyormuş.
    Ama benim anladığım index+14000'e kadar yolu var.
    mrb. tam olarak hangi menüde? bende kontrol edeyim. 70binde araç ama genelde perf kullanılıyor 95lik dualogic. şüpheleniyorum ne durumda diye
    Bravo HGTurbo
    Kaan

  13. #11
    Alper Alperler
    alperalperler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/08/2013
    Yaş
    39
    Mesajlar
    113
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34EP2905
    Edilen teşekkür: 12

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Baskı balatanın bitmesi demek aracın gücü aktarmamasıdır. Bittiği an yolda kalırsınız. Kesin bu şekilde anlaşılır.

    Yukarda anlatılanlar ise bunun öncüleri, her seviyede farklı tepki gösterir.

    İlk Belirtiler:
    Yoğun trafik sonrası, kalkışlarda titretme. Baskı balata inceldiği için kanallar küçülür, soğuyamaz, trafikte ısınır genleşir, kavramayı etkiler, titreme yapar. Normal trafikte sorun çıkarmaz.
    (Bu belirtiden sonra uzun süre kullanılır bu şekilde)


    Bitmeye çok yaklaştığında:
    Devir yükselmesine rağmen, hız sabit kalır.

    6.viteste 3000rpm'de 150km hız yapmanız gerekirken, 2000rpmde 100 2500'de 110 3000'de 110 görmeye başlarsınız yani devir artar, hız artmaz, bu noktada baskı balata kaçırıyor denir.

    Bunu görmeden küt diye dik bir yokuşta aracın zorlandığı bir yerde kalma ihtimaliniz de var tabiki.

    3. Yöntem: ELM cihazı ile bakarsınız
    Orda bir index vardır. Balatanın yük aktarım durumunu gösteren bir index
    (-4000)-(+14000) arası değer gösterir.
    Bu değer yeni balatada; -4000lere yakınmış (İyi durum -4000)
    *Benim aracım+8000 (Sıkışık trafikte titremeler var)

    Servis index:10000 gördüğünde değiştirilmesini öneriyormuş.
    Ama benim anladığım index+14000'e kadar yolu var.

    Hocam valla verdiğin bilgiler için çok teşekkürler bunlardan en kesin anlaşılabilecek yöntem 3. yöntem sanırım
    o nu da daha önceden yaptırmıştım benimkin değer 3465 olarak gözüküyor demekki iyi sıkıntı yok bende
    örnek olması açısından foto paylaşıyorum

  14. #12
    caner adanır
    marineros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/11/2013
    Yaş
    41
    Mesajlar
    285
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 76

    Standart

    benim araç 55000 i gördü.fakat bu belirtileri gözlemlemedim.70 binde bakımı var beklerse gösteririz yok daha önce yapacaksa eğer en azından 65 i falan görelim

  15. #13
    Alper Alperler
    alperalperler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/08/2013
    Yaş
    39
    Mesajlar
    113
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34EP2905
    Edilen teşekkür: 12

    Standart

    Valla benim araç 93000 e geldi şu anda değerler bu yönde. Usta kullandıktan sonra uzun süre
    kullanırsın demişti ama ben tatmin olmamıştım sonra bu değerleri görünce rahatladım.

  16. #14
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mrb. tam olarak hangi menüde? bende kontrol edeyim. 70binde araç ama genelde perf kullanılıyor 95lik dualogic. şüpheleniyorum ne durumda diye
    Gearbox / Şanzıman menüsünde bağlanınca oradaki parametrelerde bulabilirsiniz.

  17. #15
    Alper Z
    mezkur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/06/2013
    Mesajlar
    223
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Vişne Kırmızı
    Edilen teşekkür: 47

    Standart

    Benim aracın da baskı balatası bitik arkadaşların yazdıkları tüm belirtiler aynen var.


    iPad 'den aracılığı ile gönderildi
    Eski nick: repla

  18. #16
    Alper Alperler
    alperalperler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/08/2013
    Yaş
    39
    Mesajlar
    113
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34EP2905
    Edilen teşekkür: 12

    Standart

    Bu titreme olayı nasıl oluyor bir örnek araç kullansam ok dicem ama benim araçta da kalkışta titreme var ama eminim o benim pinti ayağımın yüzünden oluyo

  19. #17
    Alper Z
    mezkur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/06/2013
    Mesajlar
    223
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Vişne Kırmızı
    Edilen teşekkür: 47

    Standart

    Alıntı alperalperler Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu titreme olayı nasıl oluyor bir örnek araç kullansam ok dicem ama benim araçta da kalkışta titreme var ama eminim o benim pinti ayağımın yüzünden oluyo

    Aracın ön tarafı kavrama anında silkeleme yapıyor 2.vitese atınca düzeliyor.


    iPad 'den aracılığı ile gönderildi
    Eski nick: repla

Benzer Konular

  1. Grande punto dualogic şanzıman yağı ve baskı balata değişimi
    slmhzl tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 02/04/2014, 19:26
  2. Dualogic baskı balata aşınma ölçümü
    cherokeeboy tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 15/08/2013, 17:15
  3. Satılık Sıfır Dualogic Vites Baskı Balata ve Debriyaj Rulmanı(İtalyan)
    StrawBeeRy tarafından Satılık Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 29
    Son Mesaj: 12/10/2011, 23:17
  4. Dualogic baskı balata.....
    gemlikli_55 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 14/12/2010, 01:17
  5. Dualogic baskı balata değişimi
    smartmavi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 25
    Son Mesaj: 27/11/2010, 01:13

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com