Panik frende devreye giren dörtlü
Alıntı:
Evren_c Nickli Üyeden Alıntı
Düşük hızda, yoğun trafikte debriyaj fren yapılabilir belki aracı boğmamak adına ama 50 km/s ve üzeri hızlarda gerek yok zira motor freni de yapmış oluyorsunuz bu şekilde. Hem de boş yere debriyajı yememiş olursunuz.
Öte yandan araç vitesteyken fren yapıldığında, araba harekete devam etmeye çalışacaktır, bu da fren mesafesini uzatabilir diye düşündüm şimdi... Ama yine de panik fren harici frenlemelerde debriyaja basmaya gerek olmadığını düşünüyorum.
Bunun detaylarını iyi araştırmak lazım, hız azalınca zaten vites değiştirmek zorunda kalınacak ve debriyaj kullanılacak. Transmisyonu devre dışı bırakmadan yapılan frende birde motorun etkisini durdurmaya çalışılacak. Yukarıdaki arkadaş debriyajla frende dörtlü devreye girmez demiş. Bu durumda hem panik hem acemi işi bir duruş olmuyormu; fren mesafesi uzuyor ve araba stop ediyor. Bunda bi sıkıntı var sanki. Fren debriyaj kombinasyonu muhakkak bi yerlerde tartışılmıştır, onları bir incelemekte fayda var. Arabayı yavaşlatmak istiyorsan gazı kesersin, frene basarsın (vites değiştirmeyi gerektirmeyen ufak yavaşlama) yada debriyaj+fren doğrusu gibi geliyor bana hız ne olursa olsun.
Panik frende devreye giren dörtlü
Alıntı:
onurgenc87 Nickli Üyeden Alıntı
Ben dün ışıklarda önümdeki araçla mesafem 30 m. civarı yeşil ışık yanıp sönmeye başladı ben de yetişeyim diye gaza yüklendim. Önümdeki adam yeşil yanıp sönerken freni kökleyerek durdu sanki kırmızı yanmış gibi. aniden frene bastım 1 metre kala anca durmuşumdur ama benim de 4 lü yanmadı önceden yanıyordu bozuldu herhalde :D
Yok bozulmamıştır, anlıyoruzki artık devreye girmesi için bazı kriterleri var beyimizin :)))
Panik frende devreye giren dörtlü
Panik frende devreye giren dörtlü
Alıntı:
thkrkmz Nickli Üyeden Alıntı
bunlarda fren lambaları yanıp sönüyor ama yada benmi yanlış görüyorum
Araçlar farklı zaten, öyle olanda var dörtlüleri hızlı yakanda, yavaş yakada var mantık aynı
Panik frende devreye giren dörtlü
Çok deneme yapma şansım oldu. Tamamiyle aracda durma esnasında oluşan negatif ivme tetikliyor ve bu ivme kalktığında flaşör duruyor, bende böyle. Bazı arkadaşlarda kasisten ve tatlı oyuklardan hızlı geçerken devreye girmesinin sebebi de bu. Ancak bazı arkadaşlar frenden ayağını çekmediği sürece flaşörün yanık kaldığını belirtmişti, bu durum bende oluşmuyor, araçlar ve sistemler aynı olmayabilir.