Resim de koyabilir misiniz
Merhaba arkadaşlar,
Dün akşam silecek suyu fışkırmadığı için kaputu açtım , boşta bir hortum gördüm ve uzanabileceği bir karışlık mesafede hortumu çıkmış görünen yere taktım. Su ekledim. Bir kaç kez fışkırtma denemesesi yaptığımda hortum attı. Sonradan uyandım hortumu oradan çıkarıp kaputa taktım. İlk su bastığım yer neresi acaba çok merak ediyorum. Kritik bir yeri ıslatmış olma korkusuyla aracı çalıştırdım sorunsuz çalıştı.
Ertesi gün araç çalışmıyor. Farlar, fanlar, ayna otomatiği vs çalışıyor. Aküm de canavar gibi fakat marşa basınca sigorta kutusundan tıkırtılar geliyor, göstergeler sönüyor, araç bir kez öksürüp kalıyor. Marşa uzun basmak da çözüm olmuyor. Bir kaç gün bekleyip sonra tamirci çağıracağım. Problem ıslak bir yerlerden kaynaklı ise kurumasıı çözüm olabilir.
Sizlere sorularım şunlar ,
Su bastığım yanlış delik neresi?
Arıza neden olabilir?
Not: 10 gün (750km) önce baskı balata, fren diskleri, suspansiyon takozları, şarj kasnağı, kayışı vs değişimi yaptırdım. dün kaputu açtığımda Hava giriş borusu, silecek hortumu boştaydı. Bunları takınca çalıştırmıştım fakat başka gevşek takılan bir şeyler kalmış olabiir. İlk çalıştırmada bazen tekleme ve beyaz duman görüyordum. Duman hemen normale dönüyordu. Bu problem büyüdüyse anlarım ama yakıtı, çekişi sorunsuz arabaya ne yapmış olabilirim?
Resim de koyabilir misiniz
Valla hocam dün ben motoru temizledim o kadar yere temizleme spreyi sıkıp tek tek sildim hiç bir şey olmadı sen nereyi ıslamış olabilirsin ki o kadarcık süre içinde .
aküleri ıslatmış olma, şase falan yapmıştır sigortaları attırmıştır.
Bir resim çeksen yardımcı oluruz..
Fotoğrafta ızgaranın altında kalan yuvarlak yere takmıştım hortumu.
https://www.dropbox.com/s/eu59lcld8g...91546.jpg?dl=0
Marşa basana kadar tüm elektronik çalışıyor. Yokuş yukarı parketmiştim. Mazot pompası sıkıntılı olsa marş motorunun düzgün çalışması gerekmez mi. Marş motoru tık diyo duruyor. Turbo kilitmesi marş motorunu durdurur mu acaba. Elektronik problem marş motorunun takılmasından kaynaklanıyor sanki.
Hocam o ızgaranın ora zaten çok ıslanmaz bir bölge değil yağmurda çamurda araba yıkatırken bile az çok su kaçar oralara, su verince zaten yerinden çıktıysa orada yan tarafta bir sigorta ve röle kutusu olacak orayı ıslamış olabilir ama o kutu da öyle su geçiren bir kutu değil ya . Üzerinde fuse box yazan kutuyu bir kontrol edin hocam içine su girmiş mi bakın..
Teyid etmek için fotoğrafı renklendirdim. Hortumu ilk önce fotoğrafta kırmızı işaretli yere taktım, daha sonra sarı işaretli doğru yere taktım. Kırmızılı yer ne işe yarıyor acaba?
Sigorta kutusuna suyu koyduktan sonra baktım, ıslanmamıştı. Tekrar baktığımda da sağlamdı.
Hocam izolasyon malzemesini sabitlemek için kullanılan plastik klips değil mi o ? Arkası boştur oranın, oradan aracın konsol kısmına uzanan kablolar gider, ama senin fıskiye suyu oraya kadar gitmemiştir ya. O kadar kolay gidemez yani.
Bence de sigorta kutusuna su girmiş olabilir.Birkaç gün bekleyin bakalım eğer sorun sigorta kutusunda ise kuruyup normale dönecektir.Yoksa iyi bir elektrikçiye gidin baktırın servis size ufak bir şeyde olsa abartarak anlatacak ve size maddi olarak yüklenecektir.Geçmiş olsun
Çok teşekkürler,
Şimdilik bekleyeceğim. Yarın akşam durumu yazarım.
Bizim bi arkadaşın aracıda sizin gibi olmuştu. Sigortaları ıslanmış, çıkarıp teker teker kuruladık sonra çalıştı![]()
" Adalet adalet diye bağıran adaletsizlerin yanında durmaktansa, adaletsizce ölmeyi tercih ederim. Gerçek adaletinde kendi vicdanları olduğunu bilmeyenlerede güler geçerim..! "
O vidanın içi dolu olduğu için ordan su geçmemiştir, etrafından fışkırmıştır, bir çok yere sıçramış oalbilir su. Madem çalışmıyor aynı yere takıp su fışkırtın, suyun nerelere sıçradığını takip edin. Oraları açıp bakın, kurutun gerekirse kontak spreyi kullanın.
Anlattığınız ses, akü yetmezliği olunca sigorta kutusunun altından geliyor, marş motoru ya da onunla ilgili bir alet bu sesi çıkartıyor.
Bana aküden ya da şaseden gibi geldi. Aracın akü altındaki şasesini bi kontrol ettirin sonrada sağlam olduğunu bildiğiniz başka bir akü yle deneyin
Arkadaşlar 3 gün kurumasını bekledim. İlk gün yalandan bir kez öksüren motor 3. gün hiç ses çıkarmadı. Sadece takırtı kaldı. Tavsiyelerinizi doğrular şekilde akünün azaldığını gösteren bu durumda takviye kablosu aldım. Takviye sırasında motor çabalamaya başlayınca karşı arabayı 2000 devire çıkarttık ve çalıştı.
Benim akü geçen ay stop durumunda 12.5V , rölantide 14.5V gösteriyordu ve hala göstergesi yeşil. 2000 devir çeviren corolla'dan 15 V gibi bir gerilim çıkacağını düşünürsek marş motorum bakım istiyor galiba. Biraz gezip bir kaç tekrar çalıştırdım 1-2 saniyede marş alıyor.
Artık takviye kablom olduğu için aynı şey başıma gelene kadar tamirciye gitmek istemiyorum. Marş motoru bakımı yaptırırsam burayı güncelleyeceğim.
Herkese teşekkürler.
Akümü değiştirdim, sorun kalmadı sanıyorum. Bir kez daha akü bitince takviye yapmadım gittim akü aldım. Artık daha hızlı marş alıyor. Marş motorum masum olabilir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri