bı cevap verebılıcek olan yok muuu
selam aleykum arkadaslar hayırlı ramazanlar 2006 punto fıre dınamık aracım var yaklasık 1 aydır motor soguk ıken cok sarsıntılı calısıyor motor gogsune 1 kova yogurt koy ayranını ayrı cıkarırı tereyagını ayrı harbıden servıse tamırcıyle ozel servıse goturduk 2 ve 4 gozlerde atesleme arızası felan dıyor sıboplarına felan hepsıne bakırdım 1000 lıra harcadık bı arıza ıcın hala cozemedık acaba nedendır
soguk ıken calısırken sarsıntılı calısıyor gogus yerınden fırlayacak gıbı sonra arıza lambası yanıp sonuyor sonra rolantıye cok gec dusuyor sonra kendılıgınden duzelıyor ısık yanıyor hala sonra bellı bır sure sonra kendılıgınden gecıyor acaba nedendır ?
bı cevap verebılıcek olan yok muuu
1000tlyi nereye harcadınız ne yaptınız yaptırdınız? motor arızanızı burdan kimse bilemez ne olduğunu daha açıklayıcı bilgi verirsiniz yardımcı olunmaya çalışılır. 2.ve 4. pistonda ateşleme arızanız varsa neden subaplara baktırdınız? bujiler, ateşleme bobinini kablolar değiştirildi mi? kontrol edildi mi? başka araçtan sökülüp deneme vs yapıldı mı???
Aynı sorun benim eski 2003 model clio mda vardı belki bundan olabilir ateşleme bobin lerinden birisinde sıkıntı vardı ısınınca düzeliyordu deli olmuştum 400 liraya halletmiştim en sonunda sonra arabayı sattım komşuya ara ara bakıp bakıp iç çekiyorum ben cefasını çektim adam pasa pasa biniyor hakkıdır da. Helallestik nasılsa.
Sent my iPhone using
kimisi cefasını çeker kimi sefasını sürer hayırlı olsun hakan
aracım benzınlı atıker sıralı sıtem lpg var bu sorun ılk olarak nısan ayında bas gosterdı bujılerın 4ude ve bobın kabloları degıstırdım sabahı hemen solugu servıste aldım kabloların gecıslerınde sıkıntı olabılır ondan sarsntılı calısır denıldı bujı kabloları degıstırerek denendı yıne sonuc aynı sureklı 2 ve 4 gozde srun var dıyordu lpg ye de bahane buldular atıker servısine bıraktım onlarda sorunun tupte degıl ılk calısırken benzınde arıza oldugunu soledıler
1000 lıralık bakımdada atesleme sıstemınıı yenıledık ve bır kac degısık parcaları degıstırdık hala cozumu bulamadık ve uykularım kacıyor sureklı bu meseleyı dusunuyorum yok fıyatına satmayı bıle dusunuyrm aracımı
Hocam Konya çok uzak mesafe izmir ve istanbulda iyi ustalar vardır forumdan tavsiye alabileceğimiz ancak Konya'dan ustası olan arkadaşlar varsa tavsiye alabilirsiniz.. geçmiş olsun bi de uykularınız kaçmasın araba bu neticede bence yok pahasına filan satmayı düşünmeyin canınızı da sıkmayın olacaktır sorunları elbet çaresi bulunur bi kaç farklı yetkili servis denediniz mi?
M.K.ATATÜRK
denedım hocam ya
Çok geçmiş olsun o zaman farklı illerdeki servisler denenebilir.. Telefonla yakın illerdeki servisleri arayıp ufak bi bilgilendirme yapın isterseniz hangisi daha olumlu gelirse bi yolculuk var gibi..
M.K.ATATÜRK
kullanılan bujiler orjinal ngk zkr 7a-10 mu? bunun haricinde bu motorda muadil buji marka ve modeli yok. bosch şampiyon vs olmuyor bizim araçlara. ateşleme sistemini yenilemişsiniz bir enjektörleri kontrol ettirin bakalım 2 ve1 nolu silindirdeki enjektörleri değiştirip denesinler eğer arıza 2den 1e geçerse sorun enjektörlerdedir. değilse sensörleri kontrol etsinler.
Valla benim sattığım atiker lpg li puntoda da vardı.Araç ilk aldığımda lpg siz kullanırken hiç sarsıntı ses yoktu ama lpg ile 3 yıl kullanım sürecinde araç giderek sarsıntılı çalışmaya başladı.Bu sorunu arama yaptığınızda ben dahil forumda birçok kişinin yaşadığını görürsünüz.Bu kişilerin çoğu ateşleme bobini bujiler buji kablosu vs parçalar değiştirmesine rağmen sorunu çözememiş.Benim forumda okuduğum yazılar ve kendi deneyimimden yola çıkarak bu soruna lpg de kullanım sonucu aracın subaplarının bozulmasının yol açtığını düşünüyorum.Lpg yüksek ısı ve kuru yakıt olduğu için subapları zamanla bozuyor bana göre.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
benzınde calısıyor araba sabah ılk olarak ve muhtesem bır gurultu bı sarsıntı ve daha sonra lpg ye gecıyor o zaman her hangı bır sorun olmuyor
aynı sıkıntıyı ( ama Tabı okadar gurultulu vs calışmıyordu) yaşamıştım boşa ödenen paraların acısını bılırım 650tl ödemıştım bende ocak ayında tamamen yazılımla alakalı ancak yazılım kalibrasyonu bozan sebeplere gelınce
1 lpg montaj hataları; motor yanma odasına yakıtın girdiği kısımlara pipo denilen yöntemle lpg' nın verılmesi.
2 lpg elektırık aksamı kablolarının (en ufak kablo dahıl) bir tanesı veya bırkacının ezılmesı, kopması.
3. herhangı bır gaz ayarı ve gaz filtresi değiştiremek için gidilen konusunda tecrubelı olmayıpta kafasına göre gelışı guzel yazılım ayarlarıyla oynanayan lpg dükkanları.
çözüm kısmına gelınce kesınlıkle enjetör temızlığı ve yazılımı yapan firma ustasını ve lpg ustanı yanyana getıreceksın, lpg cı bende bışey yok araba benzınde yapıyor der cıkar işin içinden ancak öyle değildir durum (süreklı bırbırını suçlarlar) fakat enjektörcu/yazılımcı haklıdır yukarıda saydıklarımdan bırı mutlaka cıkar.
çözüm
- ustası işin ehli olan lpg firmasına gıt (çok önemli lpgd e %50 marka %50 ustalık sonuç verır) motor kaputu altında ne kadar lpg ile alakalı kablo vs varsa değiştır/gözden geçirt (kopma olmasada ezılme çok fazla oluyor omaj mı ne bişey diyorlar o düşük olunca bozarmış ayarları görunmez sorun anlayacağın) ve eğer pipo uygulaması varsa derhal iptal ettırıp adam gıbı delip o şekılde yaptırt girişleri.
- adam gıbı bır gaz ayarı maliyet 80-100 tl (ben 70 tl halletmıştım)
- yetkılı servıse değil bizzat enjektörcü/yazılımcıya gıt (bosch bayıı tercıhen) korkma orjınal yazılımlar ellerınde mevcut tüm araçlar için benzın ayarları ve kalıbrasyonlarını anahtar kulanmadan pc üzerinden yaptır. 40 tl araban hayırlı ve ugurlu olsun arkadaşım tpolamda 100 -120 tl masrafı var bu işin en malıyetlı yapılacak işlem bu kadardır bılgın olsun.
tıpkı senın gıbı bır çuval para sacmıştım ama sonuç hüsrandı megerse adı koyulmamış bu denlı kolay ve masrafı azmış ama tehsişi koymadanda olmuyor işte çıkacağı varsada çıkmış oluyor.
dip not: enjektör temizlığınıde yaptıra bılırsın istege bağlı olarak kardeşim forumda pek aktıf olmaya bılırım ve ben adapazarındayım bulunduğun ilde daha güzel imkanın vardır emınım bunları yaptırmak için detaylı bılgı ve soruların için numaramı yazıyorum sana özelden ok. inşallah düzelicektır.
bilgisayarda sağlıklı çalışan bir aracın sensör değerleriyle seninkini bir kıyaslasınlar bir sorun varsa çıkacaktır ortaya. bazı durumlarda sensör tamamen iptal olmaz ama verdiği değer stabil değildir ecu da buna uymaya çalıştığından sorun yaşanabilir. açıkçası net olarak şu sensörden diyecek kadar tecrübem yok en azından bilgisayar başından yardımcı olmak adına fikir yürütüyorum sadece. işinin ehli bir ustanın iyice incelemesi gerek. video var mı aracın çalışmasıyla ilgili olarak benzin ve lpg de ayrı ayrı belki birisinin başına gelmiştir yardımcı olur.
Hocam merabalar acil yardımınıza ihtiyacım var bende de bu sorun oluyor ve cözüm bulamıyorum siz cözüm yaptıysaniz telefon numaram 05352252198 bana bi mesaj atarmısınız dönüs yapacagim simdiden tesekkür ederim.
vulas54 hocam aynı sıkıntı benim starjet de mevcut ve artik kafayı yemek üzereyim lütfen yardımlarınızı bekliyorum 05352252198 numaram mesaj adın dönüs yapacagim simdiden sagolun
Aynı sorun bobin degistigi halde devam ediyor.Göturup buji buji kablolarınıda değiştireceğim.Böyle birkac gün kısa mesafe kullanmamın zararı olurmu.Birde çözülürmü sorun yeni bobinde yanmış olabilirmi.
Redmi Note 8 Pro cihazımdan gönderildi
Bujiler degisti suan sorun yok ama benim bujileri test ettiğinde usta bozuk olan buji yaglanmıstı.Bu yaglanma ben bozuk bujilerle araba sürdüğüm için midir yoksa başka büyük bir problem mi vardır.Ve gaz verdiğimde eksoz manifoldunun ordan duman tütüyor yarında ona bakacak.
Redmi Note 8 Pro cihazımdan gönderildi
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri