Açan fan klima fanı olmasın?
Arkadaşlar multijet aracımda nedense klima çalışırken hararet göstergesi 1. çizgide olsa bile fan açıyor.Aracı yeni çalıştırıp yola çıktığımda bile klima açıksa daha 1. çizgiye gelmeden fan açılmaya başlıyor.Biraz çalıştıktan sonra tekrar kapanıyor ama belirli aralıklarla yeniden fan açıyor.Oysa klima çalışmadığı durumlarda o kadar rolantide beklememe rağmen araç fan açmıyor.Sizce bu durum normal mi yoksa bir arıza mı var?
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Açan fan klima fanı olmasın?
elimde 2 tane gp fire active araç var sizin dediğiniz gibi bu durum başta benim de dikkatimi çekti sonra her 2 araçta aynı tepkiyi verince arıza yok dedim ve üzerinde durmadım. klima sistemlerinde buz dolaplarında klima peteği önümde 1 fan olur ve bu fan neredeyse sürekli çalışır tam çalışma prensibini hayırlamıyorum şuan ama hatırladığım kadarıyla sıkıştırılmış gaz ser bırakıldığında yani daha geniş hacimli bir kaba bırakıldığında soğutma sağlıyor ama bu bırakım esnasında dışarıya ısı yayıyor bu ısı fan vasıtasıyla dışarı atılıyor. videoyu izlerseniz ne demek istediğimi net olarak anlatıyor. araç klimaları da aynı mantıkla çalışır.
Klima Çalışma Prensibi - YouTube
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Biraz önce baktım tek fan var araçta.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
klima ve radyatör fanı aynıdır. bazı araçlarda (bmw, peu 407,accent gibi) çift fan vardır ama onlarda motor suyu ve klima radyatörünü soğutmak için ortak kullanılır. yani klima radyatörüne ayrı motor radyatörüne ayrı fan kullanmazlar. en azından ben görmedim henüz.fan aynı olduğundan doğal olarak klima için de çalışsa motor suyunu soğutmak için de çalışmış olsa aynı sesi çıkaracaktır. bizim araçlarda fan tek kademe olarak gözüküyor yani fan devreye girdiğinde max hızda çalışıyor. durum bende de diğer aracımda da aynı yani içiniz rahat olsun.
Sağolun hocam bir sorunuma çare bulup beni masraftan kurtardınız.Bir sorunum daha var size de zahmet olacak ama.Araç fan açıp kapattığında ön farlarda anlık dalgalanma oluyor.Rica etsem aracınızda bir deneseniz fan açıldığında sizde de farlarda dalgalanma oluyor mu?Araçta klima teyp vs bütün aksamlar çalışırken bir değişiklik yok ama fan çalıştığı zaman farlarda bir kısılıp açılma oluyor.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
çok ufak şeylere takılıyorsunuz. araçlarda en çok elektriğe asılan cihazlar marş motorları ve radyatör fanlarıdır. ama içiniz rahat olsun diye söyleyim evet fan çalıştığında benim aracımda da farlar anlık kısılıyor. bu durum normaldir çok takılmayın. akkor flamanlı lambalar vardı evlerimizde tasarruflulardan önce. akkor flamanlı lamba yanarken evde elektrikli fırın ya da soba çalıştığında anlık olarak lambanın parlaklığı azalır hemen artardı. bu durumu da onun gibi düşünün.hayırlı sürüşler dilerim.
arkadaşlar konu hortlatıyorum ama kusura bakmayın, punto 1,3 multijet 2013'lerde, klima fanı ve aracın radyatör fanı ayrı değil mi?
Tek fan var, motor soguk olsa da, ilk calistirmada mesela, klima acildiginda fan belirli araliklarla devreye girer...
Sent my GT-N8000 using
gökten bey, şimdi klimadan dolayı fan çalışıyor ,ve bu esnada radyatör içinde fan çalışması gerekti yani hararet 92 dereceyi oldu o zaman nasıl oluyor. Fan hangisi için çalışıyor.
Fanin calismasi iki kosula bagli, motor sicaklik ve klima gazinin basincina..
Bende linea var, tarie asagidaki aciklama mevcut..
Fanin ne zaman calistigini uzun yolda hissetmiyorum ama merak da ediyorum, akliman gecen aradi icine kucuk bir led koyup fana baglamak, fan in ne zaman calistigini anlamak icin )))) genelde fan sesini park ederken duyuyorum o kadar..
Degerler sizin aracta farkli olabilir ama prensibi ayni olmali...
Araçta motor kontrol ünitesi tarafından kumanda edilen iki hızlı bir elektrofandan oluşan bir motor soğutma sistemi bulunmaktadır .Motor soğutma sistemi için kabul edilen parametreler şunlardır : Motor soğutma suyu sıcaklığı , klima soğutucu sıvı basıncı.Motor soğutma suyu sıcaklığı yaklaşık 94 °C '' ı aştığında veya klima soğutucu sıvısının basıncı belirli bir eşik değerini aştığında elektrofan düşük devirde devreye girmektedir. Elektrofanın ikinci hızı ise ( daha yüksek olan) motor soğutma suyu sıcaklığı yaklaşık eşik değeri olan 102 °C '' ı aştığında veya klima soğutucu sıvısının basıncı ikinci eşik değerini ( yaklaşık 21 bar) aştığında devreye girmektedir.Elektrofanın ikinci hızdan birinci hıza geçişi motor soğutma suyu sıcaklığı 99 °C '' ın altına indiğinde ( bir gecikme çeviriminin sağlanması için çalışmanın 3derece altında ) ve klima soğutucu sıvısının basıncı ikinci eşik değerini altına indiğinde gerçekleşmektedir Elektrofan motor soğutma suyu sıcaklığı 94 °C '' ın altına indiğinde ve aynı anda klima soğutucu sıvısının basıncı birinci müdahale eşik değerinin altında bir basınçta bulunduğunda tamamen devreden çıkmaktadır.Motor stop edildiğinde eğer motor soğutma suyu sıcaklığı belirli bir eşik değerinin üzerinde ise elektrofan belirli bir süre düşük hızda çalışmaya devam eder bu süre sona erdiğinde ise otomatikman durur.Dizel motorlu araçlarda müdahale eşik değerinin aşılması ile fanın çalışması ( veya devreden çıkma ) arasında belirli bir gecikme mevcuttur . Bu gecikme motor kontrol ünitesinin fan cihazını devreye sokmadan önce veya fanın daha düşük hıza geçmeden veya stop etmeden hızının düşürülmesini sağlamak için otomatik olarak fazla tork üretmek için motora müdahale etmesi nedeniyle oluşmaktadır.
Sent my GT-N8000 using
Benim puntişde klima açıkken çoğu zaman fan son hızda artı resmen uçak sesi çıkartıyor.Fanda arıza varmış gibi.Bu arada fandan uçak sesi gibi ses gelmesi acaba bir sıkıntıdan dolayı mı?Yoksa normal mi bilen varsa şimdiden teşekkürler.Yağlanacak bir yerleri falan
varmı acaba.
Bir ara bu sesin videosunu çekip paylaşayım.
Konu Ezeldenberi tarafından (20/04/2016 Saat 10:36 ) değiştirilmiştir.
Teshis koymayin bence... klima fani ile ilgili sikayetinizi iletin sadece..
Fani in uzerindeki bu parca, icinde direnc, ustte gorunuyor, arizali ise servis parcayi degistirir ama disarida direnc te takilabilir....
Sent my GT-N8000 using
tabiki teşhis koymak yanlış sadece şüphelendiğimi söylerim onlar kontrol eder, yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim.
FiatTR | PuntoTR | GrandePuntoTR | PuntoEvoTR | BravoTR | LineaTR | 500TR
Fiat Türkiye Forumları | 2006'dan Beri Sizlerleyiz | Reklam & İletişim: admin@grandepuntotr.com
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri