bora abi 4 silindirli bi arabada aynı anda her bir silindir farklı işler yapar. mesela 1. emme yaparken 2. egsoz,3. sıkıştırma,4. de ateşleme yapar. neyse konu ile çok da ilgili değil
cut off yakıt akışının kesilmesidir. ve beyin ne zaman motora yakıt göndermesem motor stop etmeden dewam eder diye hesaplar. mesela 4000 dewirde ayağınızı gazdan çektiniz yokuşaşağı düz yol farketmez, dewir yüksek olduğu için yakıtı tamamen keser. 2000li dewirlere geldiğinde (tam olarak dewrini bimiyorum değişiyor) silindirlere yakıt gönderilmeye başlar. 1000 dewre düşüldüğünde ise ciddi ciddi yüksek miktarlarda yakıt gönderilir. rölanti dewrinden çok daha fazlası. çünkü hem tekerleri çewirmek zorundasın, hem motoru.ama rölantide sadece motora gidiyor.
aşınma problemiyse, motor kendi kendini her dewirde yağlar. çünkü yağ pompası krank milinden güç alır krank mili dönüyorsa pompa da çalışıyor demektir. yakıtın yağlaması da önemsenmicek miktarda azdır. zaten yakıt moleküler halde gönderilir silindirlere.
amerikan v8 motorların bazılarının uzun yolda giderken yakıt ekonomisi için 4 silindirin ateşlemesini kesmesi, yakıt olmadığında oluşacak ekstra sürtünmenin çok çok önemsiz olduğunu gösterir.
buarada esp boş viteste de çalışır, vitesteyken debriyaja bastığınızda da.