Alıntı Evren_c Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Sanırım yarım kontakta sadece yakıt pompası devreye giriyor, ancak şöför kapısı açıldığında aracın kullanma kılavuzuna göre dualogic şanzıman "ilk çalışma için kendini hazırlıyor". Zaten kapıyı açınca şanzımanın sesini duyuyorsunuz
İşte aynı hidrolik ünitesi sesini yarım kontak yaptığınızda da duyuyorsunuz.
Dualogic'in kendini hazırlaması demek, hidrolik basıncını ayarlaması demek, duyduğumuz ses te ta kendisi. Sürüş esnasında da Dualogic her 2-3 vites değişiminden sonra yeniden hidrolik basıncını ayarlar.

Havalı kapılarda basınç tüplerinin sürekli doldurulması gibi, basınç bir değerin altına indiğinde havalı(basınçlı) kapılar açılmaz. Pistonlar çalışmaz. Aynen bu yüzden.

2. bir olaydan da durumu anlayabiliyoruz.
Araca biner binmez araç vitesteyken hemen marşa basınca ne oluyor?
Hidrolik ünite kendini hazırlayana kadar, vites boşa geçmediği için, zaten araç çalışmıyor. Yani hidrolik ünite kendini hazırlamadan zaten araç çalışmıyor Bu işi hızlandırmanın en basit yolu araç kapısı açıldığında sistemi devreye sokmak.Fiat'ın yaptığı şey de bu ve gayet mantıklı.

Yani 2. olay neymiş: Otomatik olarak marş basana kadar (mecburen) sistemin hazırlanmasını beklemek. Çünkü zaten araç vitesteyse boşa atmasını bekliyor. Basıncın tamamlanmasını bekliyor.

Durum budur.