Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Arabamin çekişinden Memnun Değilim Yardim Lütfen

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    serdar ince
    ince5757 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    325
    Nereden
    Sinop
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 51

    Mutlu Arabamin çekişinden Memnun Değilim Yardim Lütfen

    Merhabalar ben sinop tan serdar forumu yakından takip etmekteyim çok yararlı bilgiler edindim herkese teşekkürler.Benim sorunum ise arabamın çekişinden özelliklete yokuş çıkarken memnun değilim.Arabam dizel alt devirlerde turbo devreye girene kadar(1750 devir e kadar) cansız biliyorum ama yokuş çıkarken bağırtmadan rahat çıkamıyorum.Araba düz yolda giderken bile kendini kasıyor gibi geliyor.Araba 2006 model 39000 kilometrede ikinci el aldın daha 3000 kilometre kullandım.Aldıktan sonra 36000 kilometrede servise gittim yağını, mazot,hava filitresini dahi değiştirttim,daha servise arabanın gitmesi gerekmediği halde.Sonra arabaya carbon clear yaptırdım.Daha bu sorunla ilgili servise arabayı götürmedim sizin fikirlerinizi alayım dedim önce.Yardımlarınızı bekliyorum hepinize iyi günler.......

  2. #2
    ahmet ulu
    doritoch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/04/2007
    Mesajlar
    80
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    Sevgili kardeş ;daha önce kullanmışmıydın?Bence zaten performansı bu kadardır,bu motordan 2. vitesde 2000 devire kadar bişey beklememek lazım.Özellikle 1.vitesin sonu 2.vitesin başı çok sıkıntılı,özellikle de yokuşda.Ama bu arabada amaç performans değil diye biniyoruz.Şehir içinde deli gibi basa basa kullanıyorum,160 000 TL yakıyor.Ama şikayetin çok fazla ise servise gösterebilirsin.daha teknik olarak konuyu değerlendirebilirler,güle güle kullan.

  3. #3
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Serdar, dizel araçlar turbosuz bir hiçDolayısıyla turbo kendini gösterene kadar (1750d/d civarı) maalesef hepsi çok hantal.Gaza bassanız da devirlenme yok denebilecek kadar az olur.Bir de 1250cc lik küçük bir hacimde üretilmiş bir mjtd alt devirlerde oldukça hantal olacaktır.Bunun için gerek kalkış esnasında gerekse hareket halinde iken deviri 2000 in altında tutmamak lazım.Tabi performans almak için

  4. #4
    serdar ince
    ince5757 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    325
    Nereden
    Sinop
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 51

    Standart

    Arkadaşlar daha önce dizel araba kullandım ama tabi bu oranda kullanmadığım için dizel arabaları daha yeni tanıyorum.Turbo devreye girene kadar hantal olduklarını biliyorum, birde yanında küçük motor daha hantal yapıyor tabi.Ancak araba dik bir yokuşta 1 de 3000 devir civarına çıkıp 2 ye atıp gitmeyince sinirim bozuluyor.Arkdaşımda da punto var 75 lik,dün onu eve bırakırken benim rahat çıkamadığım yerlerden o ben rahat çıkıyorum deyince içime daha fazla kurt düştü.Onun arabasının 5 vites olması dişli aralıklarından dolayı buna etken olabilir tabi.Gittiğim yol yine yokuş ve 1 ile 2.viteste gittiğim yerlerdiBu arada arabaya hep euro dizel alıyorum shell den.

  5. #5
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı ince5757 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar daha önce dizel araba kullandım ama tabi bu oranda kullanmadığım için dizel arabaları daha yeni tanıyorum.Turbo devreye girene kadar hantal olduklarını biliyorum, birde yanında küçük motor daha hantal yapıyor tabi.Ancak araba dik bir yokuşta 1 de 3000 devir civarına çıkıp 2 ye atıp gitmeyince sinirim bozuluyor.Arkdaşımda da punto var 75 lik,dün onu eve bırakırken benim rahat çıkamadığım yerlerden o ben rahat çıkıyorum deyince içime daha fazla kurt düştü.Onun arabasının 5 vites olması dişli aralıklarından dolayı buna etken olabilir tabi.Gittiğim yol yine yokuş ve 1 ile 2.viteste gittiğim yerlerdiBu arada arabaya hep euro dizel alıyorum shell den.
    Yokuşta 3000d/d da 2. vitese geçince hem eğimden hem de seri vites değiştirememekten kaynaklanan gecikme nedeniyle araç devirlenemeyebilir.Ben hiçbir yokuşta sorun yaşamıyorum.Tabi performans kaybı varsa servise danışmalısın...

  6. #6
    BÜLENT AKDERELİ
    KAANİTO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/01/2007
    Yaş
    56
    Mesajlar
    86
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    34JA1045
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    serdar bende aynı şikayetle servise gitmiştim sonunda EGR valfi değişti şimdi 2.viteste 80 3.viteste 120 4. viteste ise 160 ı rahatlıkla buluyorum.sana tavsiyem servise git aracı smarta bağlasınlar eger bir sorun varsa orada zaten görülür eger debimetrede hata gözüküyor ve deşimi gerekiyorsa bu işlemden sonra EGR değerlerine iyi bakılsın normal şartlarda EGR off durumunda iken hava giriş miktarı 270-275 civarını gösterirken EGR on oldugunda bu miktar 160-170 lere düşüyor halledilmeyecek bir şey değil ama keşke opetin yakıt güvence kartı olsa idi ve onu kullansaydın en azından garantin olurdu

  7. #7
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    iyi bir yokuşta 3000 devirde vites atıyorsan, o yokuşta ikinci vitese ancak 1600-1700 devir hatta dahada altında girebilirsin.. buda senin o rampada takılman demektir... ama dedikleri gibi serviste motor performanslarını bir ölçtür bakalım... ben genelde yokuşlarda soğuk değilse motor 3500 devirde vites değiştiriyorum ve genelde rampaları 2500 - 3000 devirde çıkıyorum... samsundan ankaraya gelirken samsun rampasını... ankara elmedağ rampasını genelde 3000 devire yakın modlarda çıkıyorum.. dizelin kuralı budur...
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  8. #8
    serdar ince
    ince5757 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    325
    Nereden
    Sinop
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 51

    Standart

    Dün servise gittim baktılar her hangi bir sorun olmadığını söylediler.Servisteki arkadaşta kullandı test etti normal olduğunu söyledi.Servisteki deneme aracını kullandım onun tepkileride benim arabamla aynı gibi geldi bana(test aracıda benim arabamın aynısı idi).Ben vites değiştirmelerde yokuşta, dejavu senin dediğin gibi 3000 devirde aynı senin dediğin gibi oluyor sanırım bu normal bir durum biraz arabayı bağırttırmam gerekli yokuşlarda.Kaanito EGR olayınıda servise sordum bizim arabalarda kapalı olduğunu söyledi.Hatta ilk çıkan linea larda açıkmış ançak şuan onlarıda kapatıyorlar diye söyledi bana.Yardımlarınız için teşekkürler.Hepinize iyi günler........

  9. #9
    candan c
    candan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/03/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    141
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Vals Mavi
    Plaka
    06 GP 5**
    Edilen teşekkür: 63

    Standart

    arabayı aldığım ilk günlerdi, benim evin ordaki dik bi yokuşta 3'le çıkamıycağımı anlayınca 2'ye düşürmek istedim. allahım kabus gibiydi, ben 2'ye alırken, iyce düştü devirden. sonuna kadar basıyorum gaza, yok, olmuyo, düştükçe düşüyo... sonunda stop etmişti arabam...

    bi arkadaş, dizel araba bağırtılarak kullanılır diyince, öyle yapmaya başladım. performansı benim bile hissedebiliceğim şekilde değişti.

    eğer yokuştaysam vites küçültmeden önce bile 3500-4000 devri görüp öyle küçültüyorum. biraz da vites değiştirme konusunda yavaş olduğum için sanırım, ben küçültene kadar zaten arabanın hızı, devri azalmış oluyo, 2000'lere yakın bi yerde yakalıyorum, rahat ediyorum

    ya da önceden karar veriyorum hangi vitesle çıkabiliceğime... mesela 2'nin uygun olduğunu düşünürsem, baştan 2'ye alıyorum... gerisini önemsemiyorum... bağırmak benim arabamın da hakkı, o da daşarj olsun arada, di mi ama

    ben esas sorunu, klima çalışırken yaşıyorum... vites değiştirirken, çok çabuk düşüyo devri, çok sarsılıyo araba. klima eşliğinde kullanırken, vitesi daha hızlı değiştirmeyi öğrenmem lazım sanırım...

  10. 22/08/2007, 12:21


  11. #11
    Kenan Kuday
    stilo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/08/2007
    Mesajlar
    58
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    Performans biraz da 90 bg ile 75 bg arasındaki farktan kaynaklı

    ben de araba alırken 90 bg mi 75 bg alayım diye araştırdığımda bana kesinlikle 75 bg al dediler . Performans olarak daha iyi olduğunu söylediler .

    her ikisinide sürdüm .

    ve kesinlikle 75 bg daha atak olduğunu gördüm

    ve 75 bg aldım . şu an performanısdan memnunum

  12. 22/08/2007, 12:30


  13. #13
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Performanstan kasıt, hızlanma ve son sürat ise 90bg/200nm daha iyi bir seçenek...

  14. #14
    serdar ince
    ince5757 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    325
    Nereden
    Sinop
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 51

    Standart

    Candan benim başıma gelinde aynın bu işe,bir kaç kere oldu delirdim.Artık benim arabamda desarj olacak.Normalde arabayı sakin kullanan biriyim şehir içinde özellikle,vites değiştirmelerimde yavaş kalıyor bundan dolayı ama artı hızlı değiştireceğim.Serviste 90lık ile 75 lik arasında dişli farkından dolayı performans farkı olurmu demiştim olmaz demişlerdi bana.Deneme arabası linea kullandım 5 vites 90 beygirlik performansından memnun kalmıştım.Tabi devirli kullandık oda var.Forumdaki yazılardan hatırlıyorum 6 vitesliler dişli farkından dolayı 5 viteslilere göre alt vitesler daha güçsüz diye.Ama ben GP dan memnunun iyi bir seçim yapmışım.

  15. #15
    hikmet şekerlioğlu
    şekerlioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/07/2007
    Yaş
    62
    Mesajlar
    897
    Nereden
    Tokat
    Rengi
    Vals Mavi
    Plaka
    07kg993
    Edilen teşekkür: 662

    Standart

    belki hepimiz biliyordur ama yinede bir hatırlatma olsun.dizellerde özellikle ara hızlanmalarda sorun yaşamamak için aracı devirli kullanmak lazım,özellikle dizeller vites değiştirirken çabuk devirden düşer.aracınızı daha iyi tanıyarak hangi devir aralığında daha iyi ivmelenme olduğunu bulduktan sonra,sorun kalmıyacaktır.özellikle turbonun devreye girdiği devirin altına düşürmemek lazım.

  16. #16
    Mehmet Aşkın
    Moderatör elbruz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    40
    Mesajlar
    2.921
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 458

    Standart

    Alıntı şekerlioğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    belki hepimiz biliyordur ama yinede bir hatırlatma olsun.dizellerde özellikle ara hızlanmalarda sorun yaşamamak için aracı devirli kullanmak lazım,özellikle dizeller vites değiştirirken çabuk devirden düşer.aracınızı daha iyi tanıyarak hangi devir aralığında daha iyi ivmelenme olduğunu bulduktan sonra,sorun kalmıyacaktır.özellikle turbonun devreye girdiği devirin altına düşürmemek lazım.
    hangi devirlerde vites değiştirmemiz lazım yani 3000 lerden aşağı düşmememiz mi lazım yakıtı artırmaz mı bu kadar devirli kullanmak....

  17. #17
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    Alıntı elbruz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hangi devirlerde vites değiştirmemiz lazım yani 3000 lerden aşağı düşmememiz mi lazım yakıtı artırmaz mı bu kadar devirli kullanmak....
    hayır 3000 devirden aşağı düşmememiz değil.. bir üst vitese girmek istiyorsan motora 3000 deviri göstermen gerekiyor ideal kullanım için.. ama sürekli gider halde 2000-2200 devir normal kullanım devri için idealdir.. sen herhalde 2000 devirle giderken bir üst vitese geçmiyorsun değilmi.. bir üst vitese geçmen için motorun biraz devirli olması lazım.. motorda zaten bağırırken sana diyo beni bir üst vitese geçir diye..
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  18. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  19. #18
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı elbruz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hangi devirlerde vites değiştirmemiz lazım yani 3000 lerden aşağı düşmememiz mi lazım yakıtı artırmaz mı bu kadar devirli kullanmak....
    Mehmet, performans için vites öyle büyültülmeli ki bir üst viteste motor devri 2000 nin altına düşmesin.Bu yolun eğimine ve kullanıcının çabukluğuna göre değişir.Düz bir yolda belki (viteslerin oranlarına göre de değişebilir) 2750d/d 2. vites için kurtaracakken yokuşta belki 3500 ya da 4000d/d lara çıkmak gerekebilir...

    Düz bir yolda ilerlerken ise 2000d/d nın üstünde kalmak şart değil.1500-1700d/d larda da gidilebilir...

  20. #19
    Grande Punto
    magicpunto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    21
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06AZ2986
    Edilen teşekkür: 9

    Standart

    E peki "dizeller bayıldıkça ayılır" diye bi laf vardır, ona ne oldu? Şaka bir yana devrili dediğimiz rakamlar da aslında devir sayılmaz. Örneğin bir honda vtec motorun 7800'leri gördüğünü düşünürsek, bizim 5000'de cutoff yapan motorlar aslında devirsiz kalıyor. Zaten uzun ömürlerini de belli bir oranda buna borçlular. Az devir = az sürtünme = uzun ömür.

    Max torkun gerçekleştiği devir fabrika verilerine göre 1750, yani turbonun devreye girdiği an. Zaten farketmişsinizdir 1750'yi geçer geçmez motor coşuyor. Ben sollamalarda tan buraya denk getiriyorum. Hem max torktan hem de turbonun yeni başlayan etkisinden yararlanıyorum. Ama burası ince bir çizgi. İyi ayarlamazsan 1-2 saniye kaybetme riskin var. Hafif yarım debriyajla burayı hemen toplaman da mümkün. Örneğin çok dik bir yokuşa 2. viteste 1500'de girdin diyelim. hafif bir yarım debrijajla devri 1800'lere taşıdınmı gerisini turbo hallediyor zaten. Genelde pati atarak çıkıyorum böyle bi durumda.

    Sonuç olarak yuvarlak hesap en az 2000 devir konusuna katılıyorum. O devir aralıklarında oynamak çok zevkli

  21. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  22. #20
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mehmet, performans için vites öyle büyültülmeli ki bir üst viteste motor devri 2000 nin altına düşmesin.Bu yolun eğimine ve kullanıcının çabukluğuna göre değişir.Düz bir yolda belki (viteslerin oranlarına göre de değişebilir) 2750d/d 2. vites için kurtaracakken yokuşta belki 3500 ya da 4000d/d lara çıkmak gerekebilir...

    Düz bir yolda ilerlerken ise 2000d/d nın üstünde kalmak şart değil.1500-1700d/d larda da gidilebilir...
    kardeş açıkcası bizim motorlar düz yolda 1500-1700 devirlerde çalışır ama.. bu motor için sağlıklı olmaz... motorda kurumlanmaya sebep verir.. ben her zaman derim ne çok ne az... gereken kadar ver derim hep.. düz se düz yolun hakkını ver yokuşsa yokuşun hakkını ver.. fizik kuralları yokuşda araç senden gitmek için daha fazla güç isteyecek.. sen düz yolda mı daha rahat yürüyorsun.. yoksa rampadamı..
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  23. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. 20 000 bakımından hiç memnun değilim
    Misafir-1 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 29/09/2010, 12:10
  2. Lütfen yardim
    sarihuseyin tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 05/03/2010, 08:37
  3. Fire motor ve yük.(3-5)kişi bindiği zaman performansından memnun değilim
    görkem koçsan tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 28/03/2009, 08:34
  4. Arkadaşlar Lütfen Yardim
    ahmet balta tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 18/07/2008, 09:35

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com