29 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Arabamin çekişinden Memnun Değilim Yardim Lütfen

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    @ candan
    @ ince 5757 özelliklede sana....

    arkadaşalar diesel sürmek biraz daha araba bilgisi ister. biraz daha motor bilgisi ister.. bizim gp lerin altındaki motorlar aslında güzel motorlar ama biraz farklı.. bunu size biraz anlatmaya çalışayım. ben daha önce doğan görünümlü şahin arabası kullandım uzun süre.. ve üzerinde ısuzu diesel motor vardı.. bir zamanlar bu tüp hikayeleri çıkmadan önce trabzonda taksi dolmuşlar kartal, doğan, şahin arabaların üzerine atma dediğimiz audi nin yada ısuzu nun diesel motorlarını koyarlardı. ben o arabalardan uzun süre kullandım.. daha sonra reno expres 1,9 diesel kullandım.. şimdi bende gp diesel var babamda hundai pikap denilen şu 2500 cc olan diesel motoru olan arabalar var.. doğan görnümlü şahin arabası her yol koşulunda çok kahrımızı çekti. neyse reno hakkında bişey demicem 98 model olması ve renoya göre normal bir motoru vardı.. bu tatilde babamın hundai minibüsünü kullandım gerçi daha öncede kullandım.. inanırmısın kulanımı bizim araçlardan daha kolay.. motora koklat motor kalkarken sanki şaha halkıyor. hemde hiç gaz vermezken, gaz versen zaten patinajdan kalkmıyor arkada hafif zaten... rampada devirsiz bir üst vitese geç ve gaz ver araba o devirsiz halde genede şaha kalkıyor.. ama bizim araclar kalkarken sanki ağlıyor gibi biraz deviri yuksek kaldırmak gerekiyor.. babam bir ara aracımı kullandı.. söylediği tek söz var aracım hakkında başkada bişey demedi zaten.. aynen şöyle dedi " bir aracın motoru büyük olcak " aynen böyle.. tabi bu birazda beklenti meselesidir..

    bizim motorların (75 hp 5 vitesli olanlar için diyorum) en ideal kullanımı şöyle.. 2000-2200 devir civarında düz yolda sürekli gidersin bu mülayim kullanım seklidir.. 2000 devirin altında genelde; hızlanma, rampa, sollama durumlarında bu devir bolgelerine bir, iki, bilemedin 3 saniye takılı kalırsın buda zaten berbat bişeydir bu esnada ki zaten 2000 devir altı uzun süreli kullanımlar motor için zaten sağlıklı değildir. ama ara ara uzun olmayan sürelerde 2000 devirin altına düşmek tabi motora zarar vermez yol şartları bazen 2000 devirin altına düşmemizi neden olur bu durum belki 500 metre belki 1 km belki daha az anlık sürecek onlar önemli değil motor sağlığı için..
    düz yolda 2000-2200 devir gitmek ideal, üst vitese geçmek istiyorsan 3000 deviri motora göstermek ve bir üst vitese geçmek idealdir..
    iyi bir rampada gidiyorsan bu değerlere bence en az 500 değer eklemelisin. buda alt limit 2500 devir üst limit ve üst vitese geçiş 3500 devir olmalıdır.. (motorun soğuksa bence bence yokuşa girmeden alt vitese gir derim ben öğle yepıyorum.)
    @ ince5757 ye
    bu yaz tatilinde bir günlüğüne sinoptaydım.. istanbuldan gelirken batı karadeniz sahilinden trabzona gitim sabah sinop da kahvaltı yaptım ve ardından bu burun tarafında uzunkum mu adını şimdi tam hatırlayamayacağım orda akşama kadar güneşlenip akşam tekrar yola döndüm.. sinop da çok fazla gp gördüm.. hatta tatil dönüşü hey sinoplular 57 ler buraya diye başlık açmayıda çok düşündüm hatta yapıcaktım ama bir türlü nasip olmadı.. gerçekten sinop da çok gp gördüm.. hatta sinop tofaş-fiat servisine dahi uğradım. arkadan cıngıl cıngıl bir ses geliyordu ne olduğu gerçi bulamadılar ama sonradan geçti.. herhalde çakıl taşı gibi bişey gitti sonradadan düştü herhalde. ince5757 hatta sizin bu samsun yoluna çıkarken sinoptan yollar biraz rampalı ve inişli-çıkışlı o rampalı bölgelerde en az 2500 deviri tercih etmelisin.. samsundan ankara yoluna girerken o rampaları en az 2500 devirle çıkarım.. mesela kırıkkaleden ankaraya gelirken meşhur elmadağ rampası vardır. elmedağ rampasını 3000 devirle çıkarım.. en doğru kullanımda budur zaten...
    )) anlattıkların yeterli gelmezse kendize uzun yol kamyon söförü bulun dim artık ..:))))
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  2. Bu mesajı için 5 kişi dejavu'ye teşekkür etti:


  3. #2
    candan c
    candan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/03/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    141
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Vals Mavi
    Plaka
    06 GP 5**
    Edilen teşekkür: 63

    Standart

    Alıntı dejavu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @ candan
    @ ince 5757 özelliklede sana....

    arkadaşalar diesel sürmek biraz daha araba bilgisi ister. ....
    arabadan anlamadığım için, doğru mu yanlış mı yapıyorum bilemiyodum... bunun üstüne ilaç gibi geldi yazdıkların, teşekkürler ...

    (bi de, bi arkadaşımın "dizeller devirli kullanılır" lafından yola çıkarak ve arabamı dinlemeye/anlamaya çalışarak yukarda anlattıklarını kendim keşfettiğim için kendimle gurur duydum.. ne diyim, )

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #3
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    Alıntı candan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabadan anlamadığım için, doğru mu yanlış mı yapıyorum bilemiyodum... bunun üstüne ilaç gibi geldi yazdıkların, teşekkürler ...

    (bi de, bi arkadaşımın "dizeller devirli kullanılır" lafından yola çıkarak ve arabamı dinlemeye/anlamaya çalışarak yukarda anlattıklarını kendim keşfettiğim için kendimle gurur duydum.. ne diyim, )
    evet diesel ler devirli kullanılır derdi eskiler.. yanlız o sözler tam olmasada biraz eskidi... artık motorların teknik verileri ve tabloları var onlara bakarak az çok ideal limitleri yakalayabilirsiniz.. 2000 devir aslında bizim motorlar için devirli sayılmaz aslında sadece ideal kullanım düzeyi diyebiliriz..
    Konu dejavu tarafından (22/08/2007 Saat 20:54 ) değiştirilmiştir.
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. 20 000 bakımından hiç memnun değilim
    Misafir-1 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 29/09/2010, 13:10
  2. Lütfen yardim
    sarihuseyin tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 05/03/2010, 09:37
  3. Fire motor ve yük.(3-5)kişi bindiği zaman performansından memnun değilim
    görkem koçsan tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 28/03/2009, 09:34
  4. Arkadaşlar Lütfen Yardim
    ahmet balta tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 18/07/2008, 10:35

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com