@ candan
@ ince 5757 özelliklede sana....
arkadaşalar diesel sürmek biraz daha araba bilgisi ister. biraz daha motor bilgisi ister.. bizim gp lerin altındaki motorlar aslında güzel motorlar ama biraz farklı.. bunu size biraz anlatmaya çalışayım. ben daha önce doğan görünümlü şahin arabası kullandım uzun süre.. ve üzerinde ısuzu diesel motor vardı.. bir zamanlar bu tüp hikayeleri çıkmadan önce trabzonda taksi dolmuşlar kartal, doğan, şahin arabaların üzerine atma dediğimiz audi nin yada ısuzu nun diesel motorlarını koyarlardı. ben o arabalardan uzun süre kullandım.. daha sonra reno expres 1,9 diesel kullandım.. şimdi bende gp diesel var babamda hundai pikap denilen şu 2500 cc olan diesel motoru olan arabalar var.. doğan görnümlü şahin arabası her yol koşulunda çok kahrımızı çekti. neyse reno hakkında bişey demicem 98 model olması ve renoya göre normal bir motoru vardı.. bu tatilde babamın hundai minibüsünü kullandım gerçi daha öncede kullandım.. inanırmısın kulanımı bizim araçlardan daha kolay.. motora koklat motor kalkarken sanki şaha halkıyor. hemde hiç gaz vermezken, gaz versen zaten patinajdan kalkmıyor arkada hafif zaten... rampada devirsiz bir üst vitese geç ve gaz ver araba o devirsiz halde genede şaha kalkıyor.. ama bizim araclar kalkarken sanki ağlıyor gibi biraz deviri yuksek kaldırmak gerekiyor.. babam bir ara aracımı kullandı.. söylediği tek söz var aracım hakkında başkada bişey demedi zaten.. aynen şöyle dedi " bir aracın motoru büyük olcak " aynen böyle.. tabi bu birazda beklenti meselesidir..
bizim motorların (75 hp 5 vitesli olanlar için diyorum) en ideal kullanımı şöyle.. 2000-2200 devir civarında düz yolda sürekli gidersin bu mülayim kullanım seklidir.. 2000 devirin altında genelde; hızlanma, rampa, sollama durumlarında bu devir bolgelerine bir, iki, bilemedin 3 saniye takılı kalırsın buda zaten berbat bişeydir bu esnada ki zaten 2000 devir altı uzun süreli kullanımlar motor için zaten sağlıklı değildir. ama ara ara uzun olmayan sürelerde 2000 devirin altına düşmek tabi motora zarar vermez yol şartları bazen 2000 devirin altına düşmemizi neden olur bu durum belki 500 metre belki 1 km belki daha az anlık sürecek onlar önemli değil motor sağlığı için..
düz yolda 2000-2200 devir gitmek ideal, üst vitese geçmek istiyorsan 3000 deviri motora göstermek ve bir üst vitese geçmek idealdir..
iyi bir rampada gidiyorsan bu değerlere bence en az 500 değer eklemelisin. buda alt limit 2500 devir üst limit ve üst vitese geçiş 3500 devir olmalıdır.. (motorun soğuksa bence bence yokuşa girmeden alt vitese gir derim ben öğle yepıyorum.)
@ ince5757 ye
bu yaz tatilinde bir günlüğüne sinoptaydım.. istanbuldan gelirken batı karadeniz sahilinden trabzona gitim sabah sinop da kahvaltı yaptım ve ardından bu burun tarafında uzunkum mu adını şimdi tam hatırlayamayacağım orda akşama kadar güneşlenip akşam tekrar yola döndüm.. sinop da çok fazla gp gördüm.. hatta tatil dönüşü hey sinoplular 57 ler buraya diye başlık açmayıda çok düşündüm hatta yapıcaktım ama bir türlü nasip olmadı.. gerçekten sinop da çok gp gördüm.. hatta sinop tofaş-fiat servisine dahi uğradım. arkadan cıngıl cıngıl bir ses geliyordu ne olduğu gerçi bulamadılar ama sonradan geçti.. herhalde çakıl taşı gibi bişey gitti sonradadan düştü herhalde. ince5757 hatta sizin bu samsun yoluna çıkarken sinoptan yollar biraz rampalı ve inişli-çıkışlı o rampalı bölgelerde en az 2500 deviri tercih etmelisin.. samsundan ankara yoluna girerken o rampaları en az 2500 devirle çıkarım.. mesela kırıkkaleden ankaraya gelirken meşhur elmadağ rampası vardır. elmedağ rampasını 3000 devirle çıkarım.. en doğru kullanımda budur zaten...
)) anlattıkların yeterli gelmezse kendize uzun yol kamyon söförü bulun dim artık ..:
))))
Yer imleri