Sayfa 2/2 İlkİlk 12
33 sonuçtan 21 ile 33 arası

Konu: 195/55/16 yerine 205/55/16 lastik olur mu ?

  1. #21
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Bu arada, ben de orjinal ölçülerden şaşılmaması taraftarıyım ama madem 205 taban düşünülüyor yakıt ve performans için en idealinin 205 50 16'' olacağını belirtmek istedim sadece.Yakıt miktarının, 195 55 16'' e göre değişiminin farkedilmesi imkansız bence.175 65 15'' ten 205 50 16'' e geçilirse belki bir ihtimal farkedilebilir...

  2. #22
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam N dediğimiz birim elbette tepki kuvvetidir. Tepki kuvveti aracın ağırlığı ile doğrudan ilgilidir. Çünkü tepki kuvveti yüzeyin üstünde bulundurduğu cisme uyguladığı cismin ağırlığı kadar olan dengeleyici kuvvettir. Aracın ağırlığı doğrudan tekerleklere iletildiği için tepki kuvveti kaçınılmaz olarak aracın ağırlığı ile alakalıdır. Ağırlık artarsa tepki kuvveti artar, sürtünmede artar, ağırlık azalırsa sürtünmede azalır.

    İnternetteki bir makaleden alıntı:



    Yarışlarda, kalkışlarda geniş ve yumuşak lastik kullanımının amacı dayanıklılıktır. 10 cm2 kesitte mi daha çok lastik hamuru bulunur yoksa 20 cm2 kesitte mi? Ayrıca yumuşak hamur sürtüme katsayısı olan K değerini artıracağı için tutuş iyileşmektedir.

    Kısacası iyi bir yol tutuş için yüzey alanı genişlemek zorunda ancak bu sürtünme kuvveti ile alakalı değil diğer etmenlerden dolayıdır ve bu diğer etmenler çok fazladır.

    Son olarak fizik kanunu hatırlatmak ister ve konuyu kendi açımdan bitirmek isterim
    Sürtünme kuvveti sürtünen yüzeylerin büyüklüğüne bağlı değildir.

    https://www.google.com.tr/webhp?sour...w=1241&bih=593

    --------------------------------

    Sürtünme kuvveti - Vikipedi
    Can kardeş, fizik formülündeki N, yani tepki kuvveti, bizim örneğimizdeki stabilite konusu ile ilgili değil, çünkü konumuz sürtünen araç değil, döndüğünü düşündüğümüz tekerlek-lastik ve asfalt ve de ''sürtünen yüzeylerin cinsine göre değişen sürtünme katsayısı''. Sonuç olarak, yere temas eden yüzeyin lastik yüzeyler olması gerekçesiyle bu konuya tek başına uyarlanabilecek bir formül değil, çünkü bizim örneğimizde kinetik fizik açısından daha farklı faktörler söz konusu.
    Geniş lastik tabanında daha fazla miktarda özel hamur bulunduğunu, dikkat ettiyseniz ben de belirtmiştim ve bu, direkt olarak sürtünme katsayısı ile ilgili olarak sürtünmeyi arttırdığından yol tutuşunu da arttıran bir faktör. Zaten lastik için tutuş stabilitesinin yapışma söz konusu olamayacağına göre, sürtünme dışında bir izahı da olamaz, konumuz lastik tabanı olduğuna göre de, temel ve basit manada yüzey alanı ile sürtünme ilişkisini düşünmeye de gerek yok.
    Fizik kuralı olarak hatırlatmak istediğiniz konuda da, ben de size tekrar bahsetmekte olduğumuz örnekteki materyalin lastik ve asfalt olduğunu ve ''sürtünme kuvvetinin sürtünen yüzeylerin özelliğine göre değiştiğini'' ifade eden fizik kuralına bağlı olarak, artan yüzey ölçüsünde de daha fazla miktarda tutuş sağlayan silika mevcut olduğuna göre, sonuç olarak taban genişliğinin daha fazla yol tutuşuna ve de tabiki yuvarlanma direncine (sürtünmeye) yol açmakta olduğunu, böylece de yakıt miktarını arttırıp, performansı azaltmakta olduğunu hatırlatmak isterim.
    Konu OAGP1960 tarafından (19/03/2013 Saat 01:58 ) değiştirilmiştir. Sebep: İlave.

  3. #23
    aytek aydın
    Araba Hastası AYTEK AYDIN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/10/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    729
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 171

    Standart

    Bende linea için 205-55-16 alacağım ama sıkıntı olurmu diye tereddütlerim var, malumunuz 195-55-16 ya göre 205' ler daha ekonomik. yakıtı, performansı bir kenara acaba biraz olsun süspansiyon da yumuşama,konforda rahatlama olur mu ki ?
    FIAT LINEA 1.3 EASY

  4. #24
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Yanak ebadı aynı olduğundan ve fakat taban genişliği nedeniyle çok çok az farkedeceğinden, süspansiyonda yumuşama ve konforda iyileşme yok denecek kadar az olur ve farkedilmez.

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #25
    Baran --
    Yagmuradam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/09/2011
    Mesajlar
    328
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 43

    Standart

    Lastik fiyatları arasındaki farktan daha fazla yakıt tüketimi olmaz rahat olun.
    205 alın daha mantıklı özellikle de fazla yol yapmıyorsanız.

    Dikkat etmek gereken diğer unsur da bazı lastiklerin direnci yani yakıta etkisi farklı olabiliyor.
    Yeni yönetmeliğe göre lastiklerde bu bilgi yer almakta.

  7. #26
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    2.971
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 720

    Standart

    Arkadaşlar bu lastik değişiminde sadece taban değil lastik çapı da genişliyor.205/55/16 punto çamurluk içinde neredeyse birer parmak kalacak şekilde boşluk bırakacak çapı büyük bir lastik.195/55/16 da lastik profili taban gebişliğinin %55'i 205/55/16 da yine profil taban genişliğinin %55'i olduğu için 205/55/16 da profil genişliği artacağı için çap da artıyor.Bu nedenle araç büyük lastiği çevirirken daha fazla zorlandığı için yakıt ve performansı olumsuz etkiliyor.

  8. #27
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı AYTEK AYDIN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende linea için 205-55-16 alacağım ama sıkıntı olurmu diye tereddütlerim var, malumunuz 195-55-16 ya göre 205' ler daha ekonomik. yakıtı, performansı bir kenara acaba biraz olsun süspansiyon da yumuşama,konforda rahatlama olur mu ki ?
    Aytek, söylediklerim senin için de geçerli.Yuvarlanma uzunluğu farkını minimize etmek için bence sen de 205 55 yerine 205 50 16'' e geçmelisin.Tabi bu durumda da konfor bir miktar düşebilir ve yol tutuş bir miktar artabilir.Konforu arttırmak için yanak oranını arttırmak gerekiyor.Örneğin 195 55 16'' yerine 185 65 16'' gibi...

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #28
    aytek aydın
    Araba Hastası AYTEK AYDIN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/10/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    729
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 171

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aytek, söylediklerim senin için de geçerli.Yuvarlanma uzunluğu farkını minimize etmek için bence sen de 205 55 yerine 205 50 16'' e geçmelisin.Tabi bu durumda da konfor bir miktar düşebilir ve yol tutuş bir miktar artabilir.Konforu arttırmak için yanak oranını arttırmak gerekiyor.Örneğin 195 55 16'' yerine 185 65 16'' gibi...
    Bilgiler için teşekkür ederim. İşin aslı 205 lastiği tercih sebebim daha ucuz olmasıydı ama bu gidişle 195-55-16 ya bakacağım.
    FIAT LINEA 1.3 EASY

  11. #29
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı AYTEK AYDIN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilgiler için teşekkür ederim. İşin aslı 205 lastiği tercih sebebim daha ucuz olmasıydı ama bu gidişle 195-55-16 ya bakacağım.
    Aytek, ben orjinal ebattan yanayım hep.O yüzden bence de 195te kalman en doğrusu.Dediğim gibi 205 taban için yanağı 50 yapman mantıklı o zaman da konfordan ödün vermiş olacaksın.Bir miktar daha para verip 195 55 16'' le devam etmen daha mantıklı...

  12. #30
    aytek aydın
    Araba Hastası AYTEK AYDIN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/10/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    729
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 171

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aytek, ben orjinal ebattan yanayım hep.O yüzden bence de 195te kalman en doğrusu.Dediğim gibi 205 taban için yanağı 50 yapman mantıklı o zaman da konfordan ödün vermiş olacaksın.Bir miktar daha para verip 195 55 16'' le devam etmen daha mantıklı...
    Aynen doğru haklısınız.
    FIAT LINEA 1.3 EASY

  13. #31
    bora aksoy
    İl Başkanı (Tekirdağ) jakopsVE207 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/11/2011
    Yaş
    38
    Mesajlar
    120
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    59VE207
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    yaysız olarak kullanan varmı 205/50/16 ve 205/45/17 varsa resim yükleyebilir mi arkadaşlar şimdiden teşekkür ederim

  14. #32
    Cüneyt Uranüs
    cucuko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2012
    Yaş
    57
    Mesajlar
    159
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 6

    Standart re

    Alıntı les Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    zor çevirir o lastiği. görüntü için istiyorsan o ayrı..
    Görüntü için değil... Lastikler eskidi değiştireyim diyorum ama fiyatlar 195/55/16 da biraz daha pahalı ve çeşit (marka) az.

  15. #33
    ihsan gökalp
    kovboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/03/2013
    Yaş
    55
    Mesajlar
    381
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 63

    Standart

    lineada 205 55 16 sıkıntısız kullanmıştım.benimde önerim orjinal ebad veya 205 50 16

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Acaba 195/55/16 yerine 205/55/16 alsam ne olur ? ?
    cucuko tarafından Lastik ve Jant forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 18/03/2013, 19:14
  2. 195/55/16 yerine 205/55/16 taksam ne olur?
    emtue tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 14/07/2012, 23:28
  3. 185/60/15 lastik olur mu?
    AYTEK AYDIN tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 02/11/2011, 23:56
  4. Lpg araçlar için stepne yerine lastik şişirme tüpleri
    PNT 34 tarafından Lastik ve Jant forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 07/08/2010, 16:43
  5. Şu sistemi yapacağım bir cevap? Amfi uyar mı yada bunların yerine daha iyi ne olur?
    canpolat21 tarafından Ses & görüntü sistemleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 23/12/2009, 01:25

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


195/55/16 yerine 205/55/16 lastik olur mu ? Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com