Hocam N dediğimiz birim elbette tepki kuvvetidir. Tepki kuvveti aracın ağırlığı ile doğrudan ilgilidir. Çünkü tepki kuvveti yüzeyin üstünde bulundurduğu cisme uyguladığı cismin ağırlığı kadar olan dengeleyici kuvvettir. Aracın ağırlığı doğrudan tekerleklere iletildiği için tepki kuvveti kaçınılmaz olarak aracın ağırlığı ile alakalıdır. Ağırlık artarsa tepki kuvveti artar, sürtünmede artar, ağırlık azalırsa sürtünmede azalır.
İnternetteki bir makaleden alıntı:
Yarışlarda, kalkışlarda geniş ve yumuşak lastik kullanımının amacı dayanıklılıktır. 10 cm2 kesitte mi daha çok lastik hamuru bulunur yoksa 20 cm2 kesitte mi? Ayrıca yumuşak hamur sürtüme katsayısı olan K değerini artıracağı için tutuş iyileşmektedir.
Kısacası iyi bir yol tutuş için yüzey alanı genişlemek zorunda ancak bu sürtünme kuvveti ile alakalı değil diğer etmenlerden dolayıdır ve bu diğer etmenler çok fazladır.
Son olarak fizik kanunu hatırlatmak ister ve konuyu kendi açımdan bitirmek isterim

Sürtünme kuvveti sürtünen yüzeylerin büyüklüğüne bağlı değildir.
https://www.google.com.tr/webhp?sour...w=1241&bih=593
--------------------------------
Sürtünme kuvveti - Vikipedi
Yer imleri