Hangi güvenli sebebiyle hareket halindeki aracın kapılarının içeriden açılmamasını sakıncalı buluyorsunuz anlamak mümkün değil. Şöyle düşünün arka iki kapı da çocuk kilidiyle kilitlenebiliyor ve bu kapılar çocuk kilidi aktifse içerden açılmıyor. Araç hızı 20 km geçtikten sonra kapılar otomatik kapandığı için de dışardan da açılamıyor. Ben bu sistemin şoför tarafından kontrol edilebilir bir özellik olması gerektiğini düşünüyorum sadece. Araç içinden merkezi kilit butonuna basıldığında hem içerden hem dışardan açılması sağlanmalı. Yoksa bana kapıların otomatik kapanmasının hiç mantıklı bi yanı yok gibi geliyor. Kaza anında kapıların kilitli olması sakıncalı olacaktır diye düşünüyor olabilirsiniz ancak hava yastığının anında açılmasını sağlayan sistem kapı kilitlerinin de kaza anında açılması pek tabi sağlayabilir. Elbette olmayan ama bana göre kesinlikle bu teknolojide kesinlikle olması gereken bir konu üzerine beyin fırtınası yapıyorum. Nasıl olsa beyin bedava...
anlaşılan siz tam olarak benim demek istediğimi anlamadınız. Tekrar söyleyim o zaman;
araba çocuk kilidi ile kilitli ve 20 km hızı geçtikten sonra (otomatik kilitleme aktifken) araç hem içerden hem de dışardan açılmıyor zaten. ister denize uçun ister akü kısa devre yapsın sizin bu dediğinizin bu kısmını avrupalı mühendisler düşünememiş sanırım.
Benim burda bahsettiğim şey şu tam ne t yazıyorum; kapıların dışarıdan açılmasına kontrol panelinden müdahale edilebildiği gibi içeriden açılmasına da kontrol panelinden müdahale edilebilmeli. Yani gerektiği yerde şoför kontrol panelinden çocuk kilidini kaldırabilmeli. Bu söylediğimin bahsettiğiniz deathlock ile alakası yok bence. Eğer varsa da arabada güvenlik sebebiyle aldığınız önlemler ile (çocuk kilidi ve otomatik kapı kilidi) zaten deathlock olayını yaşama riskiyle karşı karşıya kalmış oluyorsunuz.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri