aracınız kac bin km de?
Arabayı 0 almıstım 2006 da yanlıs hatırlamıyorsam 1 kere değişti yokuslarda kavrama biraz sorun yasıyorum ama çok hissedilmiyor. Çok hissedilir dereceye gelinceye kadar beklemenin bir zararı olur mu baskı balata değiştirmek için? araç 130bin de
Konu dreamerdaddy tarafından (25/02/2013 Saat 02:40 ) değiştirilmiştir.
aracınız kac bin km de?
editledim 130 bin arac
tamamen kullanıma bağlı, kontrolu için çeşitli yollar var aramayala bulabilirsiniz. balatanın tamamen bitmesini beklerseniz volan değişimide gerekir.
Ne Mutlu Türküm Diyene!
Anladım çok da beklememek gerekir daha pahalıya mal olur yani teşekkürler.
katılıyorum düzgün kullandıktan zorlamadıktan sonra belirli periyodu yok. fren balataları için en çok 30 binde bitiyor demişlerdi aracı aldığımda 40 bindeydi ve istanbuldan aldım fren balataları bitikti 42 43binde değiştirdim aracım 70binde şuan balatanın yarısı duruyor dahazaten bu balata değişiminde disklerde değişecek.
bakım kmleri tuttuğum defeter evde tam km hatırlamıyorum ama50 bine yakın olamsı lazım trigeri ve baskı balatayı değiştirmiştim aracı aldıktan 6 ay sonra. ist sıkışık trafikte titreme yapıyordu araç çok rahatsız ediciydi mecbur değiştirdim sanırım volanı da değiştirmem gerekirmiş ama sonradan öğrendim o nedenle işlem yapmadım bunla ilgili kısmet artık. deiğiniz gibi ist trafiği yoğun olduğundan balata ısınınca titretme yapıyor çorluda şuan öyle bir sıkıntım yok çok şükür.
ewet kayış olduğundan 5 yıl /120bin km de değişmesi gerek ben erken değiştim. sizin 90 lıklarda kayış değilmiydi??? 75likler zincir 90 ve üzeri kayış die hayırlıyorum yanlış mı oldu acaba ???![]()
90lık puntonun balatası biraz pahalıdır ama çabuk bitmez. Anlayan bir usta baksın bence abi yoksa çok masraf açılır yada boşuna para harcamış olursun.
biz gp'yi çok sevdik
Zincir için sanayideki servis 500-600 tl ye olur demişti yetkili servis 1500 den kapıyı açtı.
bende bu soruyu merak edip duruyordum. 2 hafta önce istanbula geldiğinde kontrol etme fırsatı buldu ve baskı balatayı değiştirme dedi. 94bin km oldu. bu gidişle zincirle beraber değiştireceğim herhalde.
fren ve baskı balata ile ilgili şöyle bir deneyimim oldu.
fren için ustalar 40bin km den sonra her bakımda değiştirelim dediler. ben 90 bin km olana kadar hayır dedim. sonunda hadi değiştirin dedim. ötmese 15-20 bin daha binerdim. diskler sapasağlam.
bir ara sanki vites kaçırdı boşa geldi hissi oluşmuştu. balata değişmeli düşüncesine kapılmıştım. havalarda soğumuştu yakıt artmıştı kesin balata diyordum. sağolsun değiştirmeye gerek yok dedi. rahatladım.
uzun yol yapmamın ve yer çekimini çok sık kullanmamın avantajları.
araçlarımız aynı şanzıman sanırım. (6 ileri) ne kadar alışsamda yokuşlarda kalkış problemi ilk günden beri var. volantın küçüklüğü diye açıklanmıştı bi ara. son dişli oranı mıydı yoksa neyse..baskı balata ile ilgili olmayabilir yani. şöyle bir şehir dışına çıkın tüm viteslerde sıkıştırın 15-20 dakika ciğeri açılsın.
baskı balata ömrü tamamen kullanımla alakalıdır sürekli uzun yol yapanlar 100,000 km ye kadar değiştirmediği gibi 40,000 km de de baskı balata değiştiren kullanıcılar vardır debriyajda bir sertleşme ya da vites geçişlerinde bir sıkıntı yoksa kullanmaya devam et ancak 90 beygirlik puntoların debriyaj rulmanı hidrolik yapıda olduğundan belki ömrünü tamamlamaya yakında olabilir eğer çok aklın kalacaksa işi bilen birine kontrol ettirmeyi dene
Öncelikle 90lık larda diğer m.jetler gibi zincirlidir kayışlı değil...
Baskı balata içinde 90 lıkların rulmanı hidrolikli olduğu için biraz tuzludur ayrca volantta biraz hassas olduğu için baskı balata ömrünü tamamlayınca fazla beklememek daha uygun olur zira sadece volant 900tl(işçilik hariç) gibi bir rakam tutuyor bilginize...
Bugün amortisör takozu değişimi için sanayiye gittim debriyaj bitene kadar git boşa para verme şimdi dedi usta heralde daha idare eder.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri