Birkaç gün daha denicem ,eğer anormallik hissedersem servise gidicem.
Printable View
Birkaç gün daha denicem ,eğer anormallik hissedersem servise gidicem.
hocam şunu söyliyim termostat çalışmazda motorda ani ısınma ve ani soğuma meydana gelirse blok bile çatlatabilir dikkat et..
Aynı sorun bende de var.uzun yolda motor sıcaklığını koruyor.trafikte dur kalkta motor sıcaklığı düşüyor soğuk havalarda
benim aracın sorunudamı termostat acaba
Arkadaşlar bu termostat tam olarak nerdedir ve neye benzer?
termostatın bozulcagını inanmıyorum o kmde o modelde açık kalıyo olsa arıza lambasını yakar kalorifer hiç ısıtmaz özellikle multijetde yani kalorifer açıksa düşmesi normaldir.sağlam olup olmadıgını şöyle anlarsınız hiç kaloriferi açmayın hararet ortaya geldikten sonra seyir halindeyken ve ya yokuş aşagı inerken hiç düşmüyorsa sağlamdır..
Şunu belirteyim kalorifer açık ama dışardan hava almıyorum çabuk ısıtsın diye içerdeki havayı devir daim ettirmiştim.Bişey farkedermi bilmiyorum ama belirteyim dedim.
farketmezz :)
Motor suyu sıcaklık düşmesi benimde başıma geldi. Ancak uzun yolda. Sıcaklık değeri 90" olmasına rağmen, yolun son 10 km sinde sıcaklık değerinin bir alt ibre değerine (herhalde 70' dir.) düştüğünü farkkettim. Başka forumlarda termostat ve fan müşürü olabileceği konuşulmuş.
Araç grande punto 65km de multijet. Sizce sorun ne olabilir?
Dizellerde ısı düşmesi gayet normal hiç dolmuşlarda görmediniz mi aşırı soğuk havalarda motorun önüne karton koyarlar motor ısısı sabit kalsın diye..
benzinde haklısın dizelden yanma olan motordan bahsediyoruz benzinde olduğu gibi patlama ve yüksek ısı yok. uzun yolda ısı düşerse haklısın yine ama soğuk hava ve sıkışık trafikte dizelin ısı düşürmesi bence gayet normal...
Dizel ( içten yanmalı) havayla sıkıştırılıp yanma odasında yanıyor.otto( içten patlamalı) motorlarda bujiyle ateşleniyor.
Az çok bilirim termik motorlar ve termodinamik okudum.
Dizel aracımızda var. Isındıktan sonra kontak kapatmadığımız sürece hemen hemen ırta noktada sabir durur.
Sent my iPad using
o zaman benim kullandığım 3 dizel punto da sorunlu demektir:) Zira İzmir'de olmama rağmen hepsinde aynı şeyi yaşadım...
daha ne istiyonuz millet hararet yapar die şikayet ediyor tedbir alıyor korkuyor :D bizdede tam tersi hararet düşüyor :D düşerse düşsün :D
bugün aracımın sağ amortisör takozunu ve termostatını sanayide değiştirdim. çıkan termostada borunun üzerinden su koydum kaçırıp kaçırmadığını denemek için ve alttan damlatmaya başladı yeni termostada sonradan aklıma geldi denemesini yapmak ama taktıktan sonra fan açtırana kadar bekledik sonra yolda denedik ve ibre düşmesi ortadan kalktı fire motorda bu sorunu yaşayan arkadaşlarla tecrübemi paylaşmak istedim kısmetse çarşamba günü videoya çekip yeni halini yüklerim.
hava sıcaklığı önemli, hemen termostat diye ustaya gitmemek lazım. ankarada sabah 7:00 de evden çıkıyorum, evimiz çankaya da araç geceden güzelce buzzz gibi oluyor. 1-2 dk rolantiden sonra yola koyuluyorum. Devir 8.000 e inip jigleden çıktıktan sonra 5-6 km içinde çok sıkıştırmadan anca hararet yükseliyor. 10kmlik yolun %70 inde hararet 70 de kalıyor. Normal mi ? Bence normal. Bu gün ankarada limonata havası var. sabah 7:00 de bindim, daha 5 km olmadan hararet 70'e geldi. normale döndü.
geçen haftalardaki o çok soğuk havalarda sıkışık trafikde hararetin düşmesi 90dan 70'e inmesini yaşadım. Bence olağan bir durum. trafikde 40-50 dk kalıyorsan gayet normal çünkü hava buzz gibi .Eğer trafikde 2-3 saat geçiriyorsan be hararet düşüyorsa o zaman sorun vardır. Benim kişisel fikrim ve tecrübelerim bunu gösteriyor.