Arkadaslar merhaba öncelikle bir baslık acmısdım cok yakıyor diye ama dün itibari ile yakıt problemim çözüldü yag degisimi icin bi tamirciye girdim yag degisimi bittikten sonra arabayı calısdırdıgımda ilgilenen bir cocuk vardı 16 yasında felan abi bu arabada sorun var dedi bende evet var cok yakması felan derken enjektör degil bi kere dedi sasırdım turboda degil dedi bu araba hava akıs metresi var genelde cok yakmasına sebeb veriyor 60000 km den sonra felan dedi ya degistirmek lazım yada yaptırmak dedi bende en son o kalmısdı yaptırmadıgım gittim oto erdemden 90 tl bir hava akıs metresi aldım ve inanmayacaksınız ama kendim taktım depoyu doldurdum 120 km yaptım suanda su soguk hava sartlarında dahi ortalam yakıtım 8.0 den 5.8 ve maximum 6.0 lere indi gp lerin sorunlarından bir tanesi bu bence fazla yaktıgını düsünen varsa aracının hava akıs debimetresine baktırsın veya degissin cözüm degismek gibi ..
iyi günler umarım bu bilgi işinize yarar
Valla bende bittim o çocuğa bak şimdi. Bizim buralara söliyim de transfer ettirelim onu buralara
Fiat - Grande Punto 1.4 Fire Dynamic
5 gün önce trip göstergesi yani bilgisayarın 8.2
4 gün önce ise yine 8.1
3 gün öncesi 8.4
Dün ve bugun 5.8 - 6.0 ( 6.0 ) maximum ve normal sekilde kullanarak öyle az yaksın diye ugrasmadan ..
Nerde bu çocuk Ankara'dayız madem birde biz gidelim
Kendim taktım demişsiniz nerede olduğunu ve nasıl birşey olduğunu fotoğraflayıp koyabilirmisiniz?
Konu Ziyaretçi033 tarafından (17/12/2012 Saat 14:55 ) değiştirilmiştir.
Konu süper olmuş aynı sorun benim arabada da var.Acilen bende deneyip sonucunu paylaşacağım.
Palio 1.6 hl
Opel corsa 1.4 swing
Hyundai accent 1.5 Gls
Ford fiesta 3K
Audi A3 ambiante 1.6
Honda civic vtec
Wolswogen polo TDI
Grande Punto 1.3 multijet 75 bg dynamic.......
Hocam resimde koyabilirim ama söyle izah edim cocuk sadece önerdi bende eve giderken o parcayı aldım evin önünde cagda oto var ordan sordum nerde yeri diye hava akıs metresinin oda hava filtresinine baglı bir hortum var üzerinde kilips var sarı renkte kaputu acınca direk karsına cıkıyor hava akıs metresi klipsi sarı onu söküyorsun soktügün sey hava akıs metesine baglı bir kablo
Abi benim arabada aşırı yakmaya başladı bu aralar, 70.000km'yi yeni gördüm. Benden önceki sahibinin değiştirdiğini düşünmüyorum. Denemek lazım.
Kardesim resmi yaptım su link yanii zorlarsan sende yaparsın tabiki ben küfür ede ede yaptım sogukta cünkü zor isin ehli olmadıgımız icin ..
https://c1212.hizliresim.com/14/k/gznuz.jpg
buda hava akıs metresinin resmi ( internetten buldum reklam felan degildir yani ancak orda vardı resmi )
https://c1212.hizliresim.com/14/k/gznzb.jpg
Konu ErhanKarann tarafından (17/12/2012 Saat 15:33 ) değiştirilmiştir.
hava akış metresi yada debi metre de deniyor sanırım. cemal usta, bunu yeri geldikçe hatırlatıyordu, bir kaç kez rastladım sanıyorum. özellikle de turbo arızası sanılan her durumda turbo olmayabilir, bu hava akış metresine mutlaka baktırın diyordu.
yanlış hatırlamıyorsam...
Ama gercekten sogukta calısmak bu tip islerde zor ya insanın eli donuyor ben 2 saat felan ugrasdım bir usta olsaydı sanırım 10 dakika sürmezdi diye düşüyorum bakalım kendimiz degistirdik merak edip ama ilerde bir sorun cıkarmı
Evet dogru bir tesbitmis ustanı hiç değiştirme ben o kadar yer dolasdım cok yakıyor diye enjetörlere baktırdım sorun yok turboya baktırdım yok motorda yok elektrik aksamında yok pompada yok mazotta yok orda burda yok o yok bu yok derken bi cok seyde yapıldı belki budur belki şudur diye ama artık oluruna bırakmışken orayı duyunca denemek istedim ve sonuc oldukca güzel
'' Unutmamak lazım usta var us-ta var ''
cemal usta dediğim cemal arslan, ankarada chip işiyle uğraşıyor. forumda aktifti bilgilerini paylaşırdı. bende evo mu alınca dizel araç hiç kullanmadığım için forumda dizel hakkında bilgi ararken kendisinin yazılarına çok rastladım.onlardan hatırladığım kadarıyla bu hava akış metresinin kontrolü veya değişimini kendisinin önerdiğiydi.
cemal beyi şahsen tanımıyorum, yani benim ustam değil
https://forum.grandepuntotr.com/tekn...kis-metre.html
Yukarıdaki konuyu uzun zaman önce okumuş ve hemen bir tane balata spreyi almıştım ancak uygun anahtar bulamadığım için temizlemek bir türlü kısmet olmadı.
Bende ilk fırsatta temizleyeceğim.
Ne mutlu Türküm diyene.
sorununun düzelmesine sevindim, bende aracımı alırken ilk degiştirdiğim sey debimetreydi bende arıza ışıgı yakıyordu ama sizinkine daha o kadar gelmemiş demekki kronik sorunlarından bitanesi daha var bu debimetreyle bir km de bozulur genelde turbo map sensoru eger aracınız turboya gec girer yada cekisden duserse yada turboyla ılgılı ısık yakarsa hiç turbonun parcalarını degişmeye calısmayın çünkü çogu kişi bunu yapıyor ilk baktırıp degişeceginiz sey map sensoru olsun,tekrar gecmiş olsun
Sizce ne aralıkla temizlemek , kontrol etmek lazım debimetreyi? Aracım şuan 17800 lerde.
SENİ ÇOK SEVİYORUM ÇANAKKALE !
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri