abicim sonuçta motor bu yanı böyle şeyler alıpta sıkılmaz böyle ürünleride kimse tavsiye etmez satıcısı hariç direk en yakın servis veya ustana göstermek en iyisidir.
sonuçta kayış bu ne olucağı belli olmaz
Motor soğukken ve yüke bindiğinde, yani viteste giderken bir kayış sesi duyuyordum yaklaşık 1500 devirde. Böyle döndükçe bir yerlere çarpan bir şeyin sesi gibi... Periyodik olarak pat pat pat pat diye geliyor, devir hızlandıkça ses artıyor ve devir iyice hızlanınca ses yok oluyor. Ancak motor ısınana kadar özellikle 1500 devir civarında bu sesi duyuyorum. 2500 devir civarında ses kalmıyor. Bir sonraki viteste yeniden ses geliyor, devir artınca kesiliyor. Motor ısındıktan sonra ise hiç ses yok... Kaldırımdaki insanlar bile benim arabaya bakıyordu ne oluyor diye...
Bu ses iyice rahatsız edince, servise de gidecek zamanım olmadığından haftasonu, kaputu açınca motorun sol tarafındaki kayışa ve onun bağlı olduğu çarklara, kasnaklara vs. yerlere 3M marka yağlayıcı sprey sıktım. Sonra motoru çalıştırıp giderken ses olmadığını fark ettim. Bugün sabah da test amaçlı işe arabayla geldim ve sesin çok az devam ettiğini ancak duyulamayacak kadar azaldığını fark ettim.
Kullandığım sprey: Hamdi Küçük - 3M Pas Sökücü Yağlayıcı Sprey
Sorum şu: Bu yağlayıcı sprey kayışlara zarar verir mi? Uzun vadede yapısını bozar, çürütür vs sorunlara neden olur mu? Yanıt evet ise, bu uygulamadan geri dönüşü nasıl yaparım? Balata spreyi gibi bir şeyle yeniden temizleyeyim mi? Ya da başka bir öneriniz var mı?
Bu sprey kayışa zarar vermez diyorsanız, sesi tamamen kesmek için daha fazla sıkmalı mıyım veya bu sesi çözmek için uygulayabileceğim başka bir yol var mı?
Not: Garantisi devam ediyor ancak arabayı servise bırakacak zamanım yok. Ayrıca servislere de güvenmiyorum. Ne zaman bıraktıysam başka bir soruna yol açtılar. Yani kendi başıma yapabileceğim bir şey var mı diye merak ediyorum.
abicim sonuçta motor bu yanı böyle şeyler alıpta sıkılmaz böyle ürünleride kimse tavsiye etmez satıcısı hariç direk en yakın servis veya ustana göstermek en iyisidir.
sonuçta kayış bu ne olucağı belli olmaz
Kayışınızda boşluk gevşeme v.b birşeyler olabilir arabanıza vakit ayırıp ustaıza yada servisinize gidin derim.
Araç,sahibinin kişiliğini yansıtır. Gerisi size kalmış
Sprey kayışlara zarar verirmi bilmiyorum ancak sesin kesilmesi sorunu çözmez kasnaklarda veya kayışta problem olabilir acil olarak servise gösterin derim
Ankarada hangi servise gidipte memnun kalmadınız bilmiyorum ancak Kavaklıdere ve Maltepe Kartaştan memnun kalırsınız. Kavaklıderede Müslüm abi Kartaşta abi ile görüşün.
Bildiğim kadarıyla Kavaklıdere aracınızı olduğunuz yerden alıp onardıktan sonra geride getiriyor.
Ne Mutlu Türküm Diyene!
Motor ısınınca ses kaybolduğu için çok acil ya da çok önemli bir şey değil diye düşünüyordum ama sanırım dediğiniz gibi servislerden birini arayıp randevu ayarlasam iyi olacak. Buna fırsat buluncaya kadar da araba yatsın evin önünde... Toplu taşımayı kullanmaya devam... Konya Yolu Kartaş'a ne dersiniz Ankara'lı arkadaşlar? Benim ev iş arası güzergahıma sadece orası uyuyor. Sabah giderken bıraksam öğlen saatlerinde alırım...
ben 3 m i kapılara sıktım 3 aydır ses yok kapı kilitlerine sıktım arka kapılarım çok rahat açılıyor bagaj klidine sıktım yanmayan bagaj lambam yanmaya başladı vites içine sıktım zor geçen viteslerim çok rahat geçmeye başladı daha ne isterim kimotor arızalanırsa (Allah korusun) oraya bile sıkmayı düşünüyorum
![]()
![]()
Vites içine nasıl sıktınız? Vites kolunun altındaki cırtcırtlı deriyi söküp oradan mı yaptınız? Motor bloğu altındaki şanzımana mı sıktınız?
Yağ, kaucuğun düşmanıdır. Hatta kaucuk hortumlar kalite ömür testleri yapılırken yağda yaşlandırma testine tabi tutulurlar. Kayışınız belii bir süre içinde çatlamaya ve yırtılmaya başlayabilir.
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
Peki temizleme amaçlı önereceğiniz herhangi bir şey var mı?
O spreylerin hepsi aspirin tedavisidir. Kayışa bebek pudrası sürseydiniz daha iyi olurdu.
Şu camsil miydi neydi, camlardaki leke-yağ vs. çıkaran temizleyici fısfıslı ürünlerden bir tanesinin tamamını, sizlerin yukarıda yazdıkları nedeniyle 3M sıktığım kayışa ve onun etrafında döndüğü kasnaklara sıktım ve tamamı bitirdim. Yani yağ vs. hiçbir şey kalmamıştır. İyice temizlendi. Sonra da suyla bu temizleyicinin de kalıntılarını temizledim. Motorunu suyla sabunla ve hatta mazotla yıkatan arkadaşlarımız olduğunu düşününce, sadece su herhangi bir zarar vermez diye düşünüyorum.
O kasnakların bir tanesinde; ki bu muhtemelen gerginlik sağlayan kasnak, bir civata gördüm. Yarın ses devam ederse, uygun bir anahtarla girişip çok hafif sıkılamaya çalışacağım. Bu çabalarım sonrası ses devam ederse de servisin yolunu tutmaktan başka çarem kalmıyor... Hayırlısı diyelim...
tercih meselesi tabii ancak ben hayatta o civatıyı sıkmayı yada gevşetmeyi denemezdim o kasnaklar oldukça yüksek devirde dönüyor sonuçta herhangi bir ayarsızlık basit bir arızayı büyütebilir.
Ne Mutlu Türküm Diyene!
Bahsettiginiz kasnak asagidaki resimde gorulen gergi kasnagi mi? Bildigim kadariyla kullanilan gergi kendinden yayli ayarsiz tip olmasi lazim?? Eger gevsetmeyi deneyecekseniz komple gevsetin cunku gevseteceginiz civata gergiyi motor bloku uzerine sabitleme civatasi olabilir, sonra torklanmamis durumda motoru calistirinca kendiliginden gevseyip iş acmasin. Ama sonra tekrar tork anahtariniz yoksa nasil torklayacaksiniz?
![]()
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
Kasnağın şeklini tam hatırlamıyorum, resimdeki miydi değil miydi emin olamadım... Aslında gevşetmeyi değil sıkılamayı deneyecektim ama bu işin beni aştığını fark edip vazgeçtim. Yorum yapan arkadaşlar bendeki harareti ve gazı aldılar. Oturduğum yerde oturmaya devam edip işlerimden fırsat bulunca arabayı servise bırakmaya karar verdim...
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri