Arkadaşlar herkese mrb.
Bugün hava filtresini değiştireyim dedim ve sanayiye gittim. Bilindik bi oto yedek parçacısından hava filtresini aldım. Bana orjinal olduğunu söyledi ve Opar kutusu içerisindeki bir üründü.
Ancak bu iki filtre arasında şöyle bir fark var. Orjinal olanda havanın ilk temas ettiği kısım halıfleks gibi bi malzeme.
Yeni aldığımda ise süngerimsi siyah bi malzeme var. Orjinalliği konusunda şüpheye düştüm. Değerli yorumlarınızı bekliyorum.
Filtre fiyatı : 8.00 TL
Her ŞERDE bi HAYIR vardır...
Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
Orijinal Ricambi kutudaki Euro5 motorlar için olan filtre 28 TL
ben 7000 de değiştirdim. Resimde daha temiz çıkmış ancak araca kattıkları düşünülürse bence bu tozda 5000 de değiştirilmeli.
Her ŞERDE bi HAYIR vardır...
Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
çıkan filtre kodu 2012 ile yeni aldığınız 2012 f ile bitiyor. fil filtre olarak biliyorum. çıkardığınız filtre aracın orjinal filtresi delikleri daha sık diğeri ise daha açıktır. her ikisini de kullandım hatta arkadaki süngeri 4bin km den sonra söktüğüm de oldu ikisini de kullanabilirsiniz sıkıntı çıkartmaz.
Hayır, orijinal değil. Orijinal hava filtresi direkt İtalya'dan gelir ve üzerinde Ricambi Originali yazan Beyaz-Gri kutu içinde olur. Fiyatı da 8 - 14 lira değil; 50TL. (Tjet için) Diğer araçlarda fiyat biraz daha uygun olabilir.
Ricambi ile opar arasında kalite farkı var malzeme olarak.
Konu Luc tarafından (13/11/2012 Saat 12:19 ) değiştirilmiştir.
Oz Büyücüsü
cevabınız bana sanırım. geçen 5bin km ye kadar ricambi originali dediğiniz gpunto fire için hava filtresini kullanıyordum 14tl ye alıyordum hava filtresini. bahsettiğiniz gibi gri beyaz kutu içerisinde kodunun sonu da 2012 ile bitip arkadaşım 1. resimde koyduğu gibi filtre rengi gri idi. oyüzden çıkarttığınız filtre orjinal dedim. sizin de dediğiniz gibi italyadan gelenle oparın malzemesi farklı. orjinal olan daha sık diğeri daha aralıklı. oparın doblolar ve paliolar için ürettiği filtre. şuan 2012f kodlu ürünü kullanıyorum. ayrıca tjetlerin filtresi çok pahalıymış. ne kadar aralıkla değiştiriyorsunuz filtreyi?
Ilk mesaj icin yazmistim. 5K'da bir degisiyorum. 50tl'ye aldim en son.
Yalniz boyle surekli degis 3 tane bmc f1 parasi verdim. Bakimda komple carbon kit alicam bu sefer.
Fakat orijinal ile opar veya yan sanayi arasinda gozle gorulmesede ciddi fark oluyor. Arac verilerini tutuyorsaniz surekli belli eder kendini.
GT-I9100 cihazımdan 2 ile gönderildi
Oz Büyücüsü
araç yakıt verilerini sürekli tutuyorum evet ama italyan da olsa oparda olsa filtreyi ilk taktıktan 3k sonra yakıtım artıyor yaklaşık 0,3 gibi sonra hava filresini söküp hava tutuyorum ama ilk hali gibi 0,3 düşmüyor 0,1 0,2 düşüyor yani ilk haline göre ortalamam 6,4 ken 6,5 6,6 oluyor değiştirince yine 6,3 6,4 ortalamaları yakalıyorum. havalar soğuduğundan ve değişken olduğundan yazdaki gibi net ortalama tutamıyorum. birgün çok yağmur oluyor birgün rüzgar birgün sakin haliyle değişken. yani aslında net hesaplama için teknik olarak uğraş,zaman ve para lazım. dün lastikleri değiştirip depoyu fulleyip sıfırladım lastik değişiminden önce 7,6 olan ağırlıklı sakin ş.dışı ortalamam lastik değişiminden sonra ağırlıklı ş.içi olduğu halde 7.4 şuan yani kısacası etken çok. ama 50 tl tjet hava filtresi pahalı geldi bana servisten mi alııyorsun parçayı sanayiden mi??? parça kodunu verebilirsen buralarda bi fiyat soruşturmak istiyorum.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri