1 -2 ay önce bendede uyari veriyordu degistirmisken hepsini degistireyim dedim bosh marka 120 tl verdim
GT-I9192 cihazımdan gönderildi
Printable View
1 -2 ay önce bendede uyari veriyordu degistirmisken hepsini degistireyim dedim bosh marka 120 tl verdim
GT-I9192 cihazımdan gönderildi
yaklasık 3 4 ay önce ısıtma bujisi arızasıyla bende değişim yaptırdım. Yanlış hatırlamıyorsam araçta 4tane ısıtma bujisi vardı. çalısmasında problm yoksa 1tane arızalıdır muhtemelen. fiat yetkili servis 25TL demişti tanesine ama benimki garantiden karşılandı bilginiz olsun.
Isıtma bujisini kırmak sanırım bızım ustalara ozgu bısı... ısıtma bujısını yanal kuvvet uygulamadan düzgün bir şekilde çevirirsenız ıstesenızde kıramazsınız! .. degıstırme ıcın gıttıgınız ustaya kırılma rıskını ve kırarsa masrafı karsılaması gerektıgını belırtın.. rıske gırmezse kendınız degıstırın ınanın cok kolay.. ısıtma bujisinin tanesi 15 tl. orjınal alman beru marka bujı.. ıcınden cıkanlarda beru.. 60 tl kendınız degıstırırsenız .. ama usta arkadaslar 5 dk bıle surmıcek ıslem ıcın 50tl ıscılık ıstıyolar bılgıınız olsun... gec calısma problemınız yoksa acele etmenıze gerek yok ama kısa zamanda degıstırmenız yararınıza..
Dediğim gibi şuan için herhangi bir sıkıntı yok ancak arada bir veriyor bu uyarıyı, en iyisi sanayiye gitmişken geğiştirmek gibi duruyor sanırım.
Arkadaşlar ısıtma bujisi uyarı vermesede bitebiliyormu?
Bu ısıtma bujisini serviste değiştirsek ve serviste usta kırarsa ne oluyor. Servis mi karşılıyor hasarı :)
Serviste ki usta tork lu anahtar ile dener açılmıyor sa belirlediği tork üstünde anahtar boşa döner. Sonrasında size kaynamış olduğunu belirtirler. Zorlamak için sizden teyit isteyip kırıldığı taktirde ücretin size ait olduğunu bildirip ona göre işlem yaparlar. Araç garanti li ise her türlü halletmeleri lazım orasida ayrı bir konu
bilgi amaçlı ben de bir şeyler yazayım. benimde euro5 aracımın bir tane kızdırma bujisi bozuldu . bir çok usta gezdim kırılma riskinden bahsedip sorumluluk altına girmek istemediler. euro5 lerde bujiler turbonun arkasına denk geliyor o yüzden oynar başlıklı lokma ile sökülebiliyor. adanada metal sanayideki fatih ustayı aradım yaparız gel dedi o demeden 3-5 gün önce bujilerin diplerine wd40 sıktım bence kolay sökülmesine büyük etkili oldu bsg marka buji taktı malzeme + işçilik 60 tl aldı. ayrıca garanti varsa garanti kapsamında değiştirilmesi gerekiyor.
arkadaşlar arıza vermesede bujinin ömrü varmı ?
4 adet kızdırma bujisi aldım 80 tl yarın bujileri değiştirmeyi düşünüyorum hayırlısı bakalım kırmadan sokebilirsem ne ala, araç ilk çalıştırmada bir dakika falan, ön ısıtma bujileri kontrol edin uyarısı veriyor
SM-N920C cihazımdan gönderildi
Grande punto da kızdırma bujisi ikaz ışığı aracı ilk çalıştırdığimda on saniye yanıp geri sonuyordu yaklaşık 8 ay bu şekilde aracı kullandım pek önemsemedim. araç ilk çalıştığında beyaz duman atıp acimsi bir koku yayıyordu. araç bazen tek marsda bazen iki marsda çalışıyordu. fiat özel servis adında tamirciye arabanın bakımları yapılırken bujilerî de değiştirmesini söyledim. aracı teslim alırken tamirci elinde lamba ile tek tek bujiler kontrol ettî ve bujilerde lamba yandığı için bujilerin hepsi sağlam, aracın beyninde problem var ondan dolayı ikaz ışığı yanıyor beyinciye gitmen lazım bujilere 12 amperden düşük akım geliyor ikaz ışığı bundan dolayı yanıyor dedi. aracın elektrik arızası olduğu bi zamanda elektrikçiye beyni de sökmesini ve oto beyinciye götürmesini söyledim. elektrikçi götürüyor beyne baktıriyor bir problem yok diyor bende tekrar bujiden şüphelendim tamirciye tekrar götürdüm egr, maf, sensörü debimetre temizligi ile birlikte bujileri sökmesini ve temizlemesini söyledim arabayı bıraktım diğer gün arabanın hazır olduğunu söyledi gittim aldım başka şehire gittim araba ile
gittiğim şehir soğuk bi yer olduğu için 4 gün boyunca arabayı çalıştırmakta çok zorlandım ve yakıt sarfiyatî aşırı derecede arttı, araba 8 marsdan önce çalışamaz hale geldi ve tekrar izmire döndüm izmirde en fazla 2 marsda almaya ve eski düzene devam etti. izmirde tekrar başka tamircinin yanına gittim yakıt artışı oldu diye tamirciye maf sensörünu söktürdum ve içinin kurum dolu olduğunu gördüm yani tamirci kesinlikle bunları ellememis durum böyle olunca bujiden de şüphe duydum ve bujileri de sökelim diye söyledim ve aracın bi tane bujisi çıkartildi, tamirci geri kalan 3 buji yapışmış dedi tornaciya gitmemi söyledi. eve gittim kızdırma bujileri hakkında bütün forum sitelerini inceledim videolar izledim buji kataloglarını ve kullanım kılavuzlarıni okudum.
sanaîde yol üstünde Hırdavat malzemesi satan bi abiden bi tane t şeklinde 8 numara derin uçlu lokma aldım fakat lokmayi alırken mafsalli olanıni değil düz olanını aldım çünkü bujiye yanal kuvvet uygulamanin yanlış birşey olduğunu okumuştum. lokmanin tornavida şeklinde olanının ise bir işe yaramadıgini da deneyerek gördüm.
çıkmayan bujilerin diplerine WD 40 î 3 hafta boyunca haftada iki kez sıktım ve öylece aracı kullanmaya devam ettim son hafta buji diplerine hidrolik direksiyon yağı damlattım ve bir haftada bunu iki kez yapıp aracı kullanmaya devam ettim sonraki deneme de araba motoru normal sıcaklıkta iken sökmeyi denedim ve iki bujiyi çıkarmayı başardım.
geriye kalan bi buji hiç hiç kıpırdamiyordu onu da tekrar WD 40 yaptım yaklaşık bir hafta daha öyle kullandım arabayı tekrar motor sıcak iken denedim çıkmıyordu hafif sıkar gibi yaptım az bişey oynadı tekrar gevşetme pozisyonunda denedim en fazla yarım diş şekilde döndü ve öylece gevşek şekilde bırakıp tekrar yağladim kaputu kapattım arabayı kullandığım sürece bir kaç gün boyunca bu şekilde tekrar tekrar yağladim müsait olduğum bi gün tekrar denedim sökmek için biraz daha gevşedi ama çıkmadığı yerde zorlamadan tam tersine tekrar sıkar gibi yapıp tekrar gevşeme pozisyonunda çevirerek bujinin dişlerini kurtardım bu kez de buji yuvasından çıkmayınca pense ile sağa sola çevirerek hafif de asılarak bujiyi çıkartmayı başardım.
son buji çıktığında gördüğüm bujinin uç kısmına doğru tamamen çamur şekilde kurumuş yapışmış kurum kaplı idi. bundan dolayı buji yerinden oynamıyor ve sıkışmış ama yağlamanin çok işe yaradığını da fark ettim.
bujilerden biri beru, bir tanesi anpars marka idi iki tanesinde ise marka yoktu ne olduğu belli değildi bujilerin yıllardır değişmediği hatta hiç dokunulmadigi belli idi
daha sonrası bujiler değişince gene aynı ışık yanmaya devam etti bi tane multimetre alıp bende kızdırma bujisi kablosunu söküp voltajına baktim elektrik yoktu amper değerini vermedi roleyi söktüm baktım roledeyi de multimetre ile kontrol ettim oradan da bi değer alamadım role ye akü den gelen kabloyu kontrol ettim orada elektrik olduğunu sorunun role de olduğunu anladım gittim Bosch marka opar in kullandığı roleden aradım buldum ve onu kendim taktım kızdırma bujisi ikaz ışığı ilk iki çalıştırmadan sonra söndü ve bu problemim tamamen ortadan kalktı
sizlere söyleyeceğim kızdırma bujisini mafsalli lokma ile sökmeye çalışmayın
motor sıcak iken zorlamadan t anahtar ile sokmeyi deneyin çıkmıyorsa kesinlikle zorlamayin yağlama yapıp kullanın
sökerken takıldığı yerde sıkma yönünün tersine de çevirin tekrar deneyin WD40 kullanarak
mümkünse tamirci is yaparken başında bekleyin fiatin servisi yamuk yapmaz diye benim gibi güvenip bırakıp gitmeyin
bujileri lamba ile kontrol edildiğine elektriksel problemi olduğunu tamirci anlayamaz buji kablosuna veya roleye elektrik gelip gelmediğini oto elektrikçi kontrol ederek anlayabilir aracın beynini söküp beyinciye götürmeden bunun kontrolünü yaptırın
normalde buji tork anahtarı ile sokulur ve sıkılır ama tork anahtarı en ucuz olanı 350 tl olduğu için almaya değmez bujiyi sıkarken Max 30 derecelik bi acı ile sıkmaniz gerekiyor bu acı demek oluyor ki sıkmadan hafif çevirip bırakmak demektir yani tatlı sıkma işlemi dedikleri tabir dır
bujilerin her kış mevsiminde söktürüp temizleyip geri taktirin ki kurum bağlayıp yerinden çıkmamazlik yapmasın
takarken ve sökerken kesinlikle zorlamayin
orjinal beru markası olacak diye uğraşmaniza gerek yok berunun sahtelerî de piyasada dolu. taksicilerin kullandığı opar kutusunda bulunan Bosch markayı tercih edin yalnız Bosch marka iki çeşit olduğunu tekli kutu da satılanın tavsiye edilmediğini unutmayın
Çok güzel değerlendirmeleriniz için teşekkürler. saygılarımla.
aynı sorunu bende yaşadım hatta bu konuda yazımda vardı, yazınıza burda bişey hatırlatmak istiyorum, motor sıcakken değilde soğukken sökmenizde yarar var, soğukken daha çabuk sökülür, ama çabukta kırılabilir, o yüzden dengeli bir güç vererek sökmem en güzeli
Benim punto varken başıma geldi. Hatta konusu vardı forumda. Sökmeye yanaşan neredeyse hiç olmadı kırılma riski var diye. Söktürmeden dibine wd40 sıktım 3-4 gün öyle kaldı sonra yağ gibi söktü usta yenisiyle değişti. Beru marka tercih ediniz. Hatta hepsinin dibine sıkıp hepsini değiştirin kafanız rahat etsin.
RNE-L01 cihazımdan gönderildi