Benim yolcu airbag kısmındada o şişlik ve çizgiler var. Birkaç kişi sordu airbag patlakmı diye bende güneşten şişti orası dedim. Sanki patlamaya çalışmış kutusundan çıkamamış gibi
Printable View
Benim yolcu airbag kısmındada o şişlik ve çizgiler var. Birkaç kişi sordu airbag patlakmı diye bende güneşten şişti orası dedim. Sanki patlamaya çalışmış kutusundan çıkamamış gibi
Tekrar Merhaba arkadaşlar. Dün servise gittim. Aslında Airbağ için gidecektim ama maalesef arcım city arızası vedi ve o yüzden acil gitmek zorunda kaldım. göğüsteki çatlağı gösterdim ve klasik servis yanıtı geldi. Kullanıcı hatası. dedim bu sorunu yaşayan bir çok arkadaş var. kimisinde iz halinde kimisinde çatlak hepte aynı yer , bariz şekilde kronik bir sorun dedim. bir merkeze soralım dönüş yaparız dediler. işin asıl garip olanı ise ben aracı city arızası için götürdüm , dedim kesin o kesin yapılırda şu gögüs olayı benim için öncelik. neyse city arızasına şu gün gelin yapalım diyeceklerini beklerken servis ten şok bir arıza tespiti geldi. aracım 2006 model olmasına rağmen benim direksiyon elektirikli değilmiş ve bu sebeple city arızası olarak bilinen kronik arızaya benim aracım dahil olmuyormuş. dedim nasıl olur aracımda city fonksiyonu var2006 model nasıl olurda elektirikli değil. kitapcıklarında bile var diye yazıyor. yok diyor servis. peki dedim ücret ney , 177 tl araç direksiyon kutusu revizyon edilecek , söküldükten sonra direksiyon mili gerekirse değişecek oda olursa 450 tl. hımmm.... peki aracı yaptırmasam ne olur dedim. direksiyon seyir halinde kitlenebilir dedi. işte kendiniz söylüyorsunuz city arızası olan araçlardaki sorunlardan en büyüğü bu haala nasıl olurda aracımın dahil olmadığını söylersiniz. cevap yok.
neyse aracı aldım, tüketici hakem heyetine başvuracağım, hem city için hemde gögüsteki çatlak için gelişmeler hakkında bilgi vereceğim.
herkese saygı ve sevgiler.
geçmiş olsun bizdeki çatlak değil ama çizgi şeklinde ileride o da çatlayacaktır büyük ihtimal acaba ön göğsü neyle koruyabiliriz badem yağı kullansam bi zararı olurmu
2007 model Puntomda airbag'in üstünde benim de bir göğüs çatlağı oluştu. Üstelik ben Antalya'da yaşadığım için güneşli günlerde -bindiğimde pişmemek için- pencereye güneşlik koymadan asla arabadan inmem. servise 5 dakika uğrayıp çatlağı gösterdiğimde, aynen tüm arkadaşların söylediği gibi bu çatlağın tamirinin mümkün olmadığı söylendi. FIAT'ın uygun olmayan malzeme kullanımından kaynaklanan bu kronik sorunu bizi daha fazla mağdur etmeden gidermesi gerektiğini düşünüyorum. Arabam sonuçta sadece 5 yıllık ve çatlayan yere bir darbe olması mümkün bile değil. Ben hemen yarın servise tekrar gidip FİAT merkezine bu durumu fotoğraflı olarak şikayet edeceğim. Umarım yetkililer FİAT'ın marka değerine zarar verecek bu sorun ile ilgilenirler yoksa her gün o çatlağı göreceğime arabayı da satarım, daha da ne kendim bir daha FİAT alırım ne de çevremde kimseye aldırırım...
Arkadaşlar, Antalya Birmot Fiat servisi göğüs çatlağı sorunumun giderilmesi talebimi genel merkeze iletti, aynı gün ben de telefonla sorunumu bildirdim ve aracın göğsünü ücretsiz olarak yenisi ile değiştirdiler.
Fiata alkış :) Bilginize...
Peki bu değişim için kriter nedir? Aracım 2009 model garantisi yok ikinci sahibiyim. Bende ki durum çatlak değil ama kenarlardan belirginleşmeye ve şişmeye başladı Yakında çatlak oluşacak. Talepte bulunsak olur mu acaba? Ayrıca araç full servis bakımlıda değil.
kesinlikle kronik arıza. aynı problem bende de var. senin çatlakla birebir uyumlu. ayırıca airbag çevresi hat olarak belli. (plastik airbag hattı boyunca şişmiş).
Bende de var.şu an garanti devam ediyor. İşçilik alıyorlar mı? Alıyorlarsa ne kadar olduğunu bilen arkadaşlar var mı?Teşekkürler.
aynı çatlakdan bende de var ben aracın 3. cü sahibiyim o sebeple bunu ücretsiz yaparlarmı sizce
Benimde airbag kısmı belirginleşmeye başladı. Konuyla ilgili yakın zamanda işlem yaptıran var mı?
iyi günler arkadaşlar benimde 2006 model gd.punto aracım var 48000 km.de aynı sorun bendede temmuz başında birden ortaya çıktı ve yolcu airbag tarafında 13 cm. büyüklüğünde bir yarılma oldu. Bununla ilgili Ankara TAN OTO yetkili servisine müracaat ettim. Servis Müdürü Tolga bey ile görüştüm ve hemen aracın fotoğraflarını çekti ve konuyu genel merkeze ileteceğini ve 3 4 gün içinde geri dönüş yapacaklarını belirttiler ve servisten ayrıldıktan sonra aynı gün öğleden sonra dönüş yaptılar ve %100 ücretsiz değişim yapacaklarını ve parçanın siparişini verdiklerini söyledi ve 3 gün içinde ön göğüs geldi ve hemen geri dönüş yaparak aracımı getirmemi istediler ve 2 gün içinde hem göğüsün değişimi 50 bin bakımı ve genel bir kontrolden sonra değişmesi gereken parçaların değişimini yaparak aracımı teslim ettiler. İşlemleri son derece hızlı ve sorunsuz yaptıklarından dolayı başta TAN OTO Servis Müdürü Tolga bey olmak üzere diğer servis personeline sonsuz teşekkürlerimi sunarım.
Arkadaşım aracı aldığında bulunduğum yer ufak bir ilçeydi ve işim gereği görev yerimi terk edemiyordum.Zaten yaptığım km.de Ankara'ya geldikten sonra yaptım :) (sanırım açıklama yeterli ve tatmin edici olmuştur.)
2012 Puntom 50.000 yetkili servis bakımlı de airbagde küçük bir çizgi olmasına rağmen fiat servisine gittim fotoğraflar çekildi ve 3-4 gün içerisinde dün itibariyle arandım. Ve ücretsiz değişim olacağını parçanın italyadan geleceğini tarafıma ilettiler. Bilgilerinize.
Benim 2010 model 80.000 deki servis bakımlı puntom için %50 önerdiler.Yaptırmadım öylece duruyor.Her sorana da fiatı kötülüyorum bundan sonra.
Arkadaşlar benim torpido çatlağı hakkında gelişme var..
Geçen sene 2014 yazında çatlakla ilgili başvurmuştum ve ''Fiattan %50 sini karşılarız'' cevabı almıştım.O zamanlar göğüs 2300 liraydı ve bana düşen 1150 liraydı.Yaptırmadım öyle kullandım.
Bu sene 2015 ağustosunda aracımda bir diğer kronik sorun olan sinyal kolu arızası belirdi.Tabi yine fiatın yolunu tuttuk ve yine %50 verdiler.Parçaya 600 lira değer biçtiler ve yarısını benden talep ettiler.Tabi fiattan yaptırmadım ve 300 liraya CC li kol alıp taktık araca.Bu arada aracım muayeneden geçemedi ve kaldık.Sonrasında Bimer ve şikayetvar.com a da konuyla ilgili şikayetimi iletmeyi ihmal etmedim.
Dün fiat genel merkezden bir bayan aradı ve şikayetimi incelediklerini söyledi ve %80 değişim teklif etti.
Telefondaki bayana çatlağın benim suçum olmadığını forumun adını vererek buradan da bir çok değişim yapıldığını belirttim üretim hatası olduğunu söyledim..
Ayrıca sinyal kolu ünitesinden dolayı aracımın vizeden geçemediğini ve mağdur olduğumu çatlaktan dolayı da aracı satmaya kalktığımda müşterinin ''bu araç kazalı,airbag patlamış sen tamir ettirmişsin'' gibisinden suçlamalarına maruz kaldığımı telefonda yaklaşık 1 saat izah ettim.Aracımı çok sevdiğimi sıfır aldığımı ve ailem genişlediğinden değiştirmek istediğimi ve yine fiat tercih edeceğimi belirttim.Ama bu olanların fiat gibi köklü bir markaya yakışmadığını ve marka imajına büyük zarar verdiğini vurguladım..Ve son olarak kişisel talebimin tamamının karşılanması yönünde olduğun söyledim ve nihayet az evvel arayıp İtalya'ya parça siparişi geçileceğini söylediler.Ücretsiz değişim yapılacak.
Neden bu kadar uzun yazdın diyecek olursanız;konuyla ilgili arkadaşların sürecin tamamına ilgi duyacaklarını düşünüyorum.Bastırın arkadaşlar,ben sinyal kolu ve o üniteyi de ücretsiz değişim yapmak için uğraşırdım ama muayene zamanım gelmişti ve araç geçemeyince 30 günlük sürede halledemedim.
Sonuç olarak %50 ye evet demedim,%80 e de evet demedim.Kibar bir dille ısrarcı olun arkadaşlar,forumdan bahsedin,yukarıda yazdığım yerlere şikayet edin.