Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
64 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Moral Bozukluğu

  1. #21
    Barış Çekkin
    yengecbaris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/06/2012
    Mesajlar
    355
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Kar Beyaz
    Plaka
    06 BC 1907
    Edilen teşekkür: 94

    Standart

    Ankarada yapan yer var mı ve ne kadar?

  2. #22
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı SKELETER Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nitrojen yapısı gereği daha az genleşiyor. Yaz kış lastik havası kontrol etmenize gerek kalmıyor. Normalde yazın hava genleştiğinden lastik basıncı artar, kışın soğukta basınç azalır. Uçak lastiklerinde ve f1 araçlarında kullanılıyormuş yoğun olarak.
    Tamam da zaten araçlara soğuk havada 32 basın,sıcakta yeniden bakın 32 basın denmiyor.
    Lastikler soğuk havada (atıyorum) 32 basılır, sıcak havada basacaksanız şu şu oranda basıncı artırın ve soğuk havada yeniden kontrol ettirin deniyor.


    Benim bildiğim, nitrojen molekülleri biraz daha büyük olduğu için düz hava gibi kolay kolay sübaptan vsden kaçırma yapmıyor ve uzun süre basıncını sabit tutuyormuş. Tek esprisinin bu olduğunu sanıyordum..

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #23
    batuhan gündoğdu
    batgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/05/2012
    Mesajlar
    53
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Kar Beyaz
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu arada 2 konu birbirinden çok farklı, karıştırmamak lazım.
    Aracın bayılması.
    Aracın kalkmaması.

    **Aracı düzgün kaldırabildiğiniz bir yokuşta vites yükseltmezseniz ve doğru oranda gaz verirseniz bayılmaz.

    **Kalkışta ise evet çoğu yokuşta zor kalkar, iyi ayarlamak ve el freninden destek almak gerekir. Bunun da bayılmayla bir ilgisi yoktur

    SON olarak:
    Klima açıkken yokuşta el frensiz kalkmaya çalışmak, düşük beygirli bir çok araç için hatadır (Dizel benzin farketmez)
    1.4 Fire 77BG
    1.3 Mj 70BG
    1.3 Mj 75BG
    1.5 dCi 65BG
    v.b
    Haklısın.araç zaten devrini aldımı canavar.sorun kalkmaması.el frenine gerek yoktu,arkam müsaitti birde hillholder var zaten..Yani geriye kaydırcam korkusu olmadanda yüklenmeye çalıştım ama yemedi.poh poh poh öksürme sesine benzer ses çıkardı,stop etti.

  5. #24
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı batgun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Haklısın.araç zaten devrini aldımı canavar.sorun kalkmaması.el frenine gerek yoktu,arkam müsaitti birde hillholder var zaten..Yani geriye kaydırcam korkusu olmadanda yüklenmeye çalıştım ama yemedi.poh poh poh öksürme sesine benzer ses çıkardı,stop etti.
    O zaman hiç dert etmeyeceksin 1000km de aracın sıfır.

    Gitçeksin aldığın yere, kardeşim yokuş kalkış destek sistemim olmasına rağmen araç yokuşlarda titriyor kalkmıyor, bir de yüksek hızlarda çok gezinme yapıyor diye konuşacaksın

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #25
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    nitrojen çabuk ısınmıyor dolayısıyla yazın çabuk aşınmıyor. Bir de içeri bastığınız havadaki nem lastik tellerinin paslanmasına dolayısıyla lastik ömrünün çabuk bitmesine sebep oluyormuş. Son söylediğim ne kadar gerçek tartışılır.

    !.4 fire devir buldurmadan kalkmaya çalışırsanız evet yokuşta kalkması zor dizeller bu konuda daha başarılı, ayrıca fire hafif ve süspansiyonu yumuşak olduğu için yan rüzgardan daha fazla etkileniyor yine dizelin avantajı motor ağır süspansiyon fire göre sert o yüzden yolda gezme yok gibi birşey segmentine göre başarılı yol tutuşu var.
    Dizel olupta gezen araç varsa mutlaka yürüyenini gözden geçirmeli.
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  8. #26
    Uğur Ayıkol
    Undead Rogue Xenophan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/07/2012
    Yaş
    39
    Mesajlar
    350
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35MAS94
    Edilen teşekkür: 54

    Standart

    Bu nitro olayını izmirde kim nerede yapar?

  9. #27
    Kıvanç A.
    ekartoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/10/2011
    Yaş
    47
    Mesajlar
    280
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 70

    Standart

    İlk olarak benim aracım da 13000 km.de 9 aydır biniyorum ancak gezinme gibi herhangi bir durumu yaşamadım. Arkadaşların dediği gibi ya lastik hava basıncı (nitrojen basılan havanın mevsim sıcaklıklarından etkilenmemesi için büyük avantaj) ya da rot balanstır. Bence aracın gezinme gibi bir sorunu yok.

    Klima açıkken benim araç da kasıyor (1.3 multijet - 75 beygir). Klima kapalıyken olan randımanı alamıyorum. Çok yüksek sıcaklıklarda (geçen 45 - 46 derecede oldu) klima motoru sapıttı garip garip sesler çıkardı. Servise götürdüm 8 saat kaldı sorun yok dediler. Yorum olarak da hava çok sıcak olduğundan klima fan motoru fazla güç harcadığından yetersiz kalıyor dediler. Burada da sonuç olarak çıkan düşük beygir, düşük motor hacmi çok yüksek sıcaklarda klima ile birlikte arabayı bayıyor. Bu da Fiat'a özgü bişey değil ama yine de insan o kadar para veriyorum sonucu neden böyle olur düşüncesini taşıyor. Zaten bi daha araç alabilirsem yıllık vergisi ya da yakıt tüketimini düşünmeden 1.6 alacağım.

  10. #28
    Mehmet Çamcı
    mehmetvyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    217
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    06 BA ....
    Edilen teşekkür: 67

    Standart

    Alıntı blackhawk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nitrojen çabuk ısınmıyor dolayısıyla yazın çabuk aşınmıyor. Bir de içeri bastığınız havadaki nem lastik tellerinin paslanmasına dolayısıyla lastik ömrünün çabuk bitmesine sebep oluyormuş. i.

    basınç altinda su buharı sıvılasıp lastiğin özelliklerini kaybettiriyor olabilir

  11. #29
    Kıvanç A.
    ekartoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/10/2011
    Yaş
    47
    Mesajlar
    280
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 70

    Standart

    Alıntı yengecbaris Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ankarada yapan yer var mı ve ne kadar?
    CEPA AVM'nin altındaki lastikçide yaptırabilirsiniz.

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #30
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    Alıntı Xenophan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu nitro olayını izmirde kim nerede yapar?
    izmir de nerdesin?
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  14. #31
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı batgun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Haklısın.araç zaten devrini aldımı canavar.sorun kalkmaması.el frenine gerek yoktu,arkam müsaitti birde hillholder var zaten..Yani geriye kaydırcam korkusu olmadanda yüklenmeye çalıştım ama yemedi.poh poh poh öksürme sesine benzer ses çıkardı,stop etti.
    Tabi servise götürmeden önce, bir çok araçta tecrübeli bir tanıdığına aynı şartlarda aracı bir kaldırtmaya çalış. Çok tecrübem yok demiştin sanırım ilk mesajında, debriyaja alışma sürecinde zaten yokuşta kalkışlar sıkıntılı olur

    Bu arada hill holderın bir süresi vardır ve o zaman bırakır, ama el frenini sen yönetirsin araç kalkışa hazır olduğunda indirirsin, ama o da zamanla kavranıyor

  15. #32
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    camlara takacağınız film klima performansını ve sizi ciddi biçimde etkiliyor.Bunu yabana atmayın.Klimayı çalıştırmadan önce camları açıp fanı sona alın içerdeki hava değişsin yolda giderken çalıştıracaksanız mutlaka debriyaja basıp çalıştırın klima kasnağına dolayısıyla komresöre ani güç binmesin, içerideki ısı istediğiniz seviyeye gelene kadar (yaklaşık 30 dk.) dışarıdan hava girişini kapalı tutun sonra hava girişini açın ki içeri kaliteli temiz hava girsin. Son olarak gideceğiniz yere gelmeden 2-3 dk önce klimayı kapatıp fan modunda çalıştırın ki klima daki nem kurusun böylece hem ilk nem kokusundan kurtulursunuz hem de sıcak nemli ortamda bakteriler üremez.
    OOOfff çok yazdım biliyorum daha önce de yazmıştım ama kullanımda çok önemli konu hatırlatmak istedim.
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  16. #33
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı blackhawk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Son olarak gideceğiniz yere gelmeden 2-3 dk önce klimayı kapatıp fan modunda çalıştırın ki klima daki nem kurusun böylece hem ilk nem kokusundan kurtulursunuz hem de sıcak nemli ortamda bakteriler üremez.
    .
    "Klima (zaten) nemi alır" diye geçer hep, ama yanlış mı biliniyor acaba

  17. #34
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "Klima (zaten) nemi alır" diye geçer hep, ama yanlış mı biliniyor acaba
    Klima nemi alır ama havadaki nem soğutucu gazın dolaştığı alüminyum peteklerde yoğunlaşır buz oluşur klima termostat yaptığında buz erir. siz buzu eritmeden klimayı kapatırsanız o buz orada erir ama nemli ve sıcak ortam bakterilerin üremesi için son derece elverişlidir. Fan moduna alıp oradaki nemi yok ederseniz hem bakteri üremez hemde klimayı ilk açtığınızda nem kokusunu koklamak zorunda kalmazsınız. Evde de aynı şeyi yapmak gerekir.
    Mantıklı değil mi?
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  18. #35
    Özgün Deniz
    maceraci95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/03/2009
    Mesajlar
    507
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Evo Kirmizi
    Edilen teşekkür: 122

    Standart

    Yolda gezinme konusunda lastik havalarınız uygun basınçta olmayabilir diye düşünüyorum. Ben bırakın 120km'yi 180'le giderken bile güvensizlik ve gezinme hissetmiyorum. İzmir-Edremit arası rüzgarlı sert rüzgarlı yolda 120'ye korkmadan çıkıyorum. Direksiyon konusunda ise bencede biraz çabuk sertleşiyor. Ama 110'dan sonra heleki çok virajlı yolda uzun süre gidince kollarım ağrıyor. Çokda hafif değil direksiyon. Üstelik 15000km yaptım daha city modunu kullanmadım.

  19. #36
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    arkadaşlar neticede B sınıfı bir araç. 130 km hızı geçtikten sonra aracın altına çok fazla hava girmeye başlıyor ve araç adeta yerden yükselmeye başlıyor. Bu süratlerden sonra asfalt üzerindeki herhangibi açı farkı, yanden esen rüzgar arabayı yolda gezdirmeye yeter.
    ama kaliteli bir asfaltta etrafta rüzgar yokken araba yolda geziyorsa sıkıntı var demektir. Bırakın otobanı elmadağ yokuşu gibi yolu berbat bir yerde 190 - 200 km/h hıza kaç defa çıktım arabada en ufak gezinme yoktu, tek elle direksiyonu tutacak rahatlıktaydı ve bu araba 95 binde

    yolda gezinmeyi azaltmak için daha geniş tabanlı lastik kullanmak önerilebilir. Niye derseniz asfalt üzerindeki hataları geniş tabanlı lastik daha iyi kapatmaktadır. 185 - 65 - 15 ya da 195 - 65 - 15 lastik hem konfor hemde stabilite için gayet iyi. aracın üzerindeki orijinal gelen 175 - 65 - 15 lastikleri, bisikletime bile takmam zaten cücük gibi duruyor arabada.

  20. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  21. #37
    batuhan gündoğdu
    batgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/05/2012
    Mesajlar
    53
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Kar Beyaz
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tabi servise götürmeden önce, bir çok araçta tecrübeli bir tanıdığına aynı şartlarda aracı bir kaldırtmaya çalış. Çok tecrübem yok demiştin sanırım ilk mesajında, debriyaja alışma sürecinde zaten yokuşta kalkışlar sıkıntılı olur

    Bu arada hill holderın bir süresi vardır ve o zaman bırakır, ama el frenini sen yönetirsin araç kalkışa hazır olduğunda indirirsin, ama o da zamanla kavranıyor
    Zatn olayı babam yaşadı.30 yıllık şöför,ustadır kendisi.
    Oda çok şaşırdı.Tekrar aynı yokuşa gidip hillholder devrede değilken denemek istiyorum.
    Birde ASR nin erkisi olabilirmi?
    Sonuçta asr patinaj çekeceği hissettiği zaman ya fren yapıyor yada motor torkunu düşürüyor.

  22. #38
    erhan yildirim
    dicaser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/07/2012
    Yaş
    38
    Mesajlar
    605
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    16 LN 308
    Edilen teşekkür: 182

    Standart

    arkadaşım iki sorunun ana konusu ve ana çözümünü zaten sen kendin yazmışsın , önceliklşe bayır yukarı kalkışa gelelim aracın 300 beygirlik bi hummer değil aracın 1.4 atmosferik 75 beygirlik bi punto klima açıkken zaten bayır falan çıkma çünkü klima 1.25kw elektirik harcıyor e zaten aracında fazla beygir yok 1.25kw = 1.67 beygir neredeyse 2 beygirini klima alıp götürüyor ayrıca motorada römork yükü bindiriyorsun resmen , gelelim aracın yolda gezmesine aracın spor bi araç olmadığı için lastik ebatları tamamen şehir içi rahat kullanıma göre dizayn edilmiş yani lastik ebatların küçük ve küçük olmasıda süper bişey şehir içi manevra kabiliyeti ve açısı gayet hoş bu araçların , yolda geznimenin sebebi lastik ebatın küçük ve lastiklerin hafif olduğundandır (demir jant) eğer çelik jant olsa idi lastik ebatın geniş ve lastikler ağır olacaktı bu yüzden yolda gezinme söz konusu olmayacaktı , ama bu seferde araca fazladan ağırlık binecekti , asr tuşuna gelirsek buda lastikle alakalı , birde asr tuşuna basarak yani asryi kapatarak çıkmaya çalış , bence burada arac seni tatmin edememiş , ama tekrar söylüyorum aracında senin söylediğin gibi sorunlar varsa bence aracında bi problem yok aractan beklentin yüksek kim istemezki hummer gibi toyota hilux gibi bayır çıkayım

  23. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  24. #39
    batuhan gündoğdu
    batgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/05/2012
    Mesajlar
    53
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Kar Beyaz
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    lastikler 185lik fena değil.jantlar alaşım kapaklı değil.ama dediğin gibi beklentim yüksek olabilir.

  25. #40
    erhan yildirim
    dicaser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/07/2012
    Yaş
    38
    Mesajlar
    605
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    16 LN 308
    Edilen teşekkür: 182

    Standart

    Alıntı batgun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lastikler 185lik fena değil.jantlar alaşım kapaklı değil.ama dediğin gibi beklentim yüksek olabilir.
    bencede senin beklentin yüksek usta

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon

Benzer Konular

  1. carbon clean sonrası devir bozukluğu normalmidir?
    husnupasa tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 19/02/2012, 02:07
  2. Yolların bozukluğu
    eris81 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 05/03/2010, 18:03

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com