9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: Motor Sogutma Sıvısı..

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    İsmail Fatih Alkan
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. atlatma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2012
    Yaş
    46
    Mesajlar
    409
    Nereden
    Karabük
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    78AK292
    Edilen teşekkür: 90

    Standart

    hayır koymanda sakınca olmaz. Bu mesajda biraz açıklama yapma gereği duydum. Çünkü ehliyet kurslarında bunları anlatmaları lazım bunlar en temel bilgiler.

    1- benzinli olsun dizel olsun içten yanmalı tüm motorlar soğutulmak ister. Fakat bunun iki yolu var birincisi su soğutmalı ikincisi hava soğutmalı. biz birinci seçeneği su soğutmalı motorların ana prensiplerine bakacağız.

    motorlar çalışma şekilleri gereği yüksek sıcaklıklara maruz kalmaktadırlar. su soğutmalı motorlarda su ısınan silindirlerin etrafında bulunan özel kanallardan geçerek silindirdeki ısıyı alıp radyatöre götürerek radyatörde hava ile karşılaşması sonucu sıvının tekrar soğuması prensibine göre çalışır. Bu ısı transfer edici sıvı olarak su kullanıldığından suyun bazı karakteristik özelliklerinin motora zarar vermemesi için motor soğutma suyuna ANTİFRİZ denilen özel bir kimyasal karışım koyarız. bu ANTİFRİZ in koyulma şekli ve su ile ne oranda karıştırılacağı bulunulan yerin sıcaklık soğukluk derecesi ile doğru orantılıdır. İzmirde 1/3 antifiriz 2/3 su yeterli gelirken Erzurumda neredeyse tamamen antifriz bile koyulabilmektedir. Su hem oksitleme özelliği(paslanma) hemde sıfır derecede donma özelliği yüzünden motorlar için sıkıntılı bir maddedir. Su donarsa genleşir buda motorda tapaların atması ile başlayan ve blok patlatmaya kadar gidebilen sorunlar oluşturur. ANTİFRİZ suyun donma derecesini aşağıya çektiği için çok düşük sıcaklıklarda dahi su donmayacak ve motor ilk çalıştırmada çalışabilecektir. ANTİFRİZ araçlar için önemli olmakla beraber komple soğutma suyunun değiştirilmesi ve ANTİFRİZ eklenmesi de biraz sıkıntı yaratabilir. Uzun süreler sonra ANTİFRİZ eklenirse araç çok iyi takip edilmelidir. Çünkü sistemde sızıntı yapan noktalar(radyatördeki delikler,borulardaki kelepçe bağlantı noktaları,araç kalorifer radyatöründe bulunan delikler) belli süreler sonra yeni koyulan ANTİFRİZ yüzünden tutmuş olduğu kireç benzeri tortuların erimesi sebebiyle ani su kayıpları oluşabilir bu sebeple aracın soğutma sıvısı(antifiriz+su) komple değiştirilirken dikkatli olunması ve aracın sabahları çalıştırılmadan evvel sıvı düzey kontrolü yapılması gerekmektedir. Ne kadar ANTİFRİZ koyman gerektiği tamircilerde bulunan antifriz ölçme cihazı ile ölçüm yapılması ve yaşadığın şehirde kışın görülen en düşük sıcaklığa göre ayarlanması gerekmektedir. Ankarada kışın -15 dereceler görülebilmektedir. Bu sebeple ölçüm cihazı ile buna göre bakılarak ANTİFRİZ ayarlanması yapılmalıdır. İnşallah verdiğim bilgiler işine yaramıştır kafan karışmamıştır umarım.
    Konu atlatma tarafından (13/08/2012 Saat 17:46 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    KADİR ŞAHİN
    kdrrshnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/05/2012
    Yaş
    37
    Mesajlar
    329
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 74

    Standart

    Alıntı atlatma Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayır koymanda sakınca olmaz. Bu mesajda biraz açıklama yapma gereği duydum. Çünkü ehliyet kurslarında bunları anlatmaları lazım bunlar en temel bilgiler.

    1- benzinli olsun dizel olsun içten yanmalı tüm motorlar soğutulmak ister. Fakat bunun iki yolu var birincisi su soğutmalı ikincisi hava soğutmalı. biz birinci seçeneği su soğutmalı motorların ana prensiplerine bakacağız.

    motorlar çalışma şekilleri gereği yüksek sıcaklıklara maruz kalmaktadırlar. su soğutmalı motorlarda su ısınan silindirlerin etrafında bulunan özel kanallardan geçerek silindirdeki ısıyı alıp radyatöre götürerek radyatörde hava ile karşılaşması sonucu sıvının tekrar soğuması prensibine göre çalışır. Bu ısı transfer edici sıvı olarak su kullanıldığından suyun bazı karakteristik özelliklerinin motora zarar vermemesi için motor soğutma suyuna ANTİFRİZ denilen özel bir kimyasal karışım koyarız. bu ANTİFRİZ in koyulma şekli ve su ile ne oranda karıştırılacağı bulunulan yerin sıcaklık soğukluk derecesi ile doğru orantılıdır. İzmirde 1/3 antifiriz 2/3 su yeterli gelirken Erzurumda neredeyse tamamen antifriz bile koyulabilmektedir. Su hem oksitleme özelliği(paslanma) hemde sıfır derecede donma özelliği yüzünden motorlar için sıkıntılı bir maddedir. Su donarsa genleşir buda motorda tapaların atması ile başlayan ve blok patlatmaya kadar gidebilen sorunlar oluşturur. ANTİFRİZ suyun donma derecesini aşağıya çektiği için çok düşük sıcaklıklarda dahi su donmayacak ve motor ilk çalıştırmada çalışabilecektir. ANTİFRİZ araçlar için önemli olmakla beraber komple soğutma suyunun değiştirilmesi ve ANTİFRİZ eklenmesi de biraz sıkıntı yaratabilir. Uzun süreler sonra ANTİFRİZ eklenirse araç çok iyi takip edilmelidir. Çünkü sistemde sızıntı yapan noktalar(radyatördeki delikler,borulardaki kelepçe bağlantı noktaları,araç kalorifer radyatöründe bulunan delikler) belli süreler sonra yeni koyulan ANTİFRİZ yüzünden tutmuş olduğu kireç benzeri tortuların erimesi sebebiyle ani su kayıpları oluşabilir bu sebeple aracın soğutma sıvısı(antifiriz+su) komple değiştirilirken dikkatli olunması ve aracın sabahları çalıştırılmadan evvel sıvı düzey kontrolü yapılması gerekmektedir. Ne kadar ANTİFRİZ koyman gerektiği tamircilerde bulunan antifriz ölçme cihazı ile ölçüm yapılması ve yaşadığın şehirde kışın görülen en düşük sıcaklığa göre ayarlanması gerekmektedir. Ankarada kışın -15 dereceler görülebilmektedir. Bu sebeple ölçüm cihazı ile buna göre bakılarak ANTİFRİZ ayarlanması yapılmalıdır. İnşallah verdiğim bilgiler işine yaramıştır kafan karışmamıştır umarım.
    ismail abi verdiğiniz bilgilerden dolayı çok sağolun herkezin bilmesi gereken bilgiler bunlar

Benzer Konular

  1. Aracimin Motor numarasi ruhsattaki motor ile uyusmuor
    cosworth20 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 09/06/2012, 15:55
  2. Benzinli Motor ve Dizel Motor...
    engincantan33 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 78
    Son Mesaj: 28/03/2012, 02:27
  3. Motor soğutma sıvısı kontrolü
    boby tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 18/02/2012, 19:42
  4. Motor Yağı ve Motor Soğutma Suyu Değişimi
    ax2bxc tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 23/01/2007, 15:02
  5. 100.000km motor test verileri ve motor açma üzerine(başka marka)
    the_Algn tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 23/01/2007, 13:33

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com