Eski veya yeni olduğunu tabi ki anlarlar.
Aracı yığdırmanın ne gibi zararları vardır? Yığdırmadan kastım kalkarken veya düşük devirlerde silkelenmesi. Mesela trigerin ömrünü kısaltır mı veya zarar verir mi?
NOT: Aracı ilk aldığım zamanlarda acemilikten dolayı bu olaylar başıma çok geldi. Kırmızı ışıkta çok stop ettirdim. Şimdi sorum yok.
NOT 2: Aldığım kişi trigeri 85-90 binde özel usta tarafından değişti dedi. Şuan 112.000 de. İçimde kuşku var acaba ustaya götürsem trigerin yeni veya eski olduğunu anlar mı?
Konu ceb_58 tarafından (02/05/2012 Saat 21:53 ) değiştirilmiştir.
" Adalet adalet diye bağıran adaletsizlerin yanında durmaktansa, adaletsizce ölmeyi tercih ederim. Gerçek adaletinde kendi vicdanları olduğunu bilmeyenlerede güler geçerim..! "
Eski veya yeni olduğunu tabi ki anlarlar.
biz gp'yi çok sevdik
toprağım...yığdırma dediğin o şekilde yapılmaz
yığdırma dediğin...yüksek süratte yüksek vitesten 2-3 vites aşağı çekmektir..
misal 5ci viteste 140 la giderken...3cü vitese atmak yığdırmaktır...
bu işlem sibopları eğebiliyor...turboya zarar verebiliyor...
Zeynel KARACAN
"Allah bir ülkeye yardım etmek isterse, onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir"
için rahat olsun...
5ci vites 2000 devirde giderken....3cü vitese çekip 4000 devire çıkınca ...zararlı...
senkromej dişlisini dahi kırabiliyor...
Peki düşük devirde aracı zorlamanın ne gibi zararları var? Örnek, 1500 devir altına düştüğünde vites küçültmeden, hızlanmak için tekrar gaza yüklenmenin zararı nedir..
zararı yok..belki biraz fazla yakarsınız...o kadar
1500 devirde vites düşürmeden gaza bastığında gitmesini beklerseniz...araç biraz geç toplar....ve fazla yakar...tabi bir de araba toplarsa...
genelde duyuyorum okuyorum...az yakması için yüksek vites düşük devir sürülüyor...
çok büyük bir yanlış...
dizellerde maks tork nerde veriyorsa orada sürmekte fayda var...
cemal arslan bey ben genelde o şekilde kullanıyorum. gerçekten tasarrufu fark ediyorum. ancak pek çok yerde tasarruf açısından düşük devir yüksek vitesi öneriyorlar. bunun ne gibi bir zararı vardır?
aracınızı 1500-2200 devir bandında sürün hem problem yaratmaz hem de az yakarsınız. 1.3mjet 5vites için konuşuyorum.
aynı yolu 3 farklı devirde sürün...yakıt farkını test edin...ve sonra karar verin hangi devir daha ideal...
" Adalet adalet diye bağıran adaletsizlerin yanında durmaktansa, adaletsizce ölmeyi tercih ederim. Gerçek adaletinde kendi vicdanları olduğunu bilmeyenlerede güler geçerim..! "
fiat grubunda inanın bilgim yok...
ancak burada dişliden ziyade şanzıman sökme takma işçiliği daha fazla olacaktır.
misal dişli 50-100 liraysa...sökme takma 300-500 liradır...
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri