14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Aracı yığdırmanın ne gibi zararları vardır?

  1. #1
    Elcapitol -
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene.. ceb_58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/10/2011
    Mesajlar
    431
    Nereden
    Sivas
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 62

    Soru Aracı yığdırmanın ne gibi zararları vardır?

    Aracı yığdırmanın ne gibi zararları vardır? Yığdırmadan kastım kalkarken veya düşük devirlerde silkelenmesi. Mesela trigerin ömrünü kısaltır mı veya zarar verir mi?

    NOT: Aracı ilk aldığım zamanlarda acemilikten dolayı bu olaylar başıma çok geldi. Kırmızı ışıkta çok stop ettirdim. Şimdi sorum yok.

    NOT 2: Aldığım kişi trigeri 85-90 binde özel usta tarafından değişti dedi. Şuan 112.000 de. İçimde kuşku var acaba ustaya götürsem trigerin yeni veya eski olduğunu anlar mı?
    Konu ceb_58 tarafından (02/05/2012 Saat 21:53 ) değiştirilmiştir.
    " Adalet adalet diye bağıran adaletsizlerin yanında durmaktansa, adaletsizce ölmeyi tercih ederim. Gerçek adaletinde kendi vicdanları olduğunu bilmeyenlerede güler geçerim..! "

  2. #2
    cihan kardeş
    sunroof cihankardes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2011
    Mesajlar
    1.516
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    35 AE 604
    Edilen teşekkür: 357

    Standart

    Eski veya yeni olduğunu tabi ki anlarlar.
    biz gp'yi çok sevdik

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    toprağım...yığdırma dediğin o şekilde yapılmaz

    yığdırma dediğin...yüksek süratte yüksek vitesten 2-3 vites aşağı çekmektir..

    misal 5ci viteste 140 la giderken...3cü vitese atmak yığdırmaktır...

    bu işlem sibopları eğebiliyor...turboya zarar verebiliyor...

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #4
    Zynl krcn
    ZAK1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/05/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    3.727
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    07ÜJİ34
    Edilen teşekkür: 1924

    Standart

    Alıntı cemal arslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    toprağım...yığdırma dediğin o şekilde yapılmaz

    yığdırma dediğin...yüksek süratte yüksek vitesten 2-3 vites aşağı çekmektir..

    misal 5ci viteste 140 la giderken...3cü vitese atmak yığdırmaktır...

    bu işlem sibopları eğebiliyor...turboya zarar verebiliyor...
    Cemal abi,
    70 km hız ıle 2700 devırde 4 vıteste gıderken 3vıtese alıp devırın 3100 devıre cıkması yıgdırma olmuyor galıba ? oyleyse ıyı bend eyıgdırdıgımı dusunuyrdum
    Zeynel KARACAN

    "Allah bir ülkeye yardım etmek isterse, onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir"

  7. #5
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    için rahat olsun...

    5ci vites 2000 devirde giderken....3cü vitese çekip 4000 devire çıkınca ...zararlı...

    senkromej dişlisini dahi kırabiliyor...

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #6
    Hakan Arda
    Ardevo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Yaş
    47
    Mesajlar
    595
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    ********
    Edilen teşekkür: 110

    Standart

    Peki düşük devirde aracı zorlamanın ne gibi zararları var? Örnek, 1500 devir altına düştüğünde vites küçültmeden, hızlanmak için tekrar gaza yüklenmenin zararı nedir..

  10. #7
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    zararı yok..belki biraz fazla yakarsınız...o kadar

    1500 devirde vites düşürmeden gaza bastığında gitmesini beklerseniz...araç biraz geç toplar....ve fazla yakar...tabi bir de araba toplarsa...


    genelde duyuyorum okuyorum...az yakması için yüksek vites düşük devir sürülüyor...

    çok büyük bir yanlış...

    dizellerde maks tork nerde veriyorsa orada sürmekte fayda var...

  11. #8
    Hüseyin Taner Gökmen
    htg32 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/11/2011
    Mesajlar
    11
    Nereden
    Isparta
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    cemal arslan bey ben genelde o şekilde kullanıyorum. gerçekten tasarrufu fark ediyorum. ancak pek çok yerde tasarruf açısından düşük devir yüksek vitesi öneriyorlar. bunun ne gibi bir zararı vardır?

  12. #9
    Tony Montana
    Ingegniere tonymontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Mesajlar
    1.297
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 448

    Standart

    aracınızı 1500-2200 devir bandında sürün hem problem yaratmaz hem de az yakarsınız. 1.3mjet 5vites için konuşuyorum.

  13. #10
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    aynı yolu 3 farklı devirde sürün...yakıt farkını test edin...ve sonra karar verin hangi devir daha ideal...

  14. #11
    Elcapitol -
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene.. ceb_58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/10/2011
    Mesajlar
    431
    Nereden
    Sivas
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 62

    Teknik Konu

    Alıntı cemal arslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    toprağım...yığdırma dediğin o şekilde yapılmaz

    yığdırma dediğin...yüksek süratte yüksek vitesten 2-3 vites aşağı çekmektir..

    misal 5ci viteste 140 la giderken...3cü vitese atmak yığdırmaktır...

    bu işlem sibopları eğebiliyor...turboya zarar verebiliyor...

    Abi bir sorum daha olacak. 5. vitese zor geçiyor nedeni ne olabilir. Diğer viterlere geçerken sorun yok .
    " Adalet adalet diye bağıran adaletsizlerin yanında durmaktansa, adaletsizce ölmeyi tercih ederim. Gerçek adaletinde kendi vicdanları olduğunu bilmeyenlerede güler geçerim..! "

  15. #12
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    Alıntı ceb_58 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi bir sorum daha olacak. 5. vitese zor geçiyor nedeni ne olabilir. Diğer viterlere geçerken sorun yok .
    senkromej dişlisi bozulmuş olabilir...

  16. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  17. #13
    Elcapitol -
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene.. ceb_58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/10/2011
    Mesajlar
    431
    Nereden
    Sivas
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 62

    Standart

    Alıntı cemal arslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senkromej dişlisi bozulmuş olabilir...

    Değiştirmeye veya yaptırmak istesem pahalımıdır ?
    " Adalet adalet diye bağıran adaletsizlerin yanında durmaktansa, adaletsizce ölmeyi tercih ederim. Gerçek adaletinde kendi vicdanları olduğunu bilmeyenlerede güler geçerim..! "

  18. #14
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    fiat grubunda inanın bilgim yok...
    ancak burada dişliden ziyade şanzıman sökme takma işçiliği daha fazla olacaktır.
    misal dişli 50-100 liraysa...sökme takma 300-500 liradır...

  19. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. Anlaşmalı Opet kart ve zararları?
    puntor tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 67
    Son Mesaj: 08/03/2012, 02:48
  2. Aracım şehiriçi nakliyat aracı gibi ses yapıyor.
    sunas tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 21/02/2012, 02:00
  3. flanşın zararları nelerdir
    abbsbzdg tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 03/04/2011, 14:56
  4. Jant ve yay zararları ..
    llcemll tarafından Modifiye forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 13/03/2011, 09:39
  5. rakının fayda ve zararları :)))
    ademtahir tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 41
    Son Mesaj: 17/09/2010, 14:20

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com