oda iyimiş walla kasnak bozuk diye alternatörü değiştiriyolarsa, alternatör bozuk olsa motoru değişecekler demek ki...![]()
şu an itibariyle benim alternatör kasnağıda son nefesini veriyor küt küt diye bi vuruntu başladı hayırlı olsun...![]()
Kadir, kasnak kopunca ses kesilir, sen eminmisin şarj alternatör kasnağı olduğuna, devirdaim kasnağıda olabilir, kayışın koptuğunda motora hararet yaptırırsan silindir kapak contasını da yakabilirsin, diyosun ya alternatör bozulursa motor değiştirirler, işte o zaman motor değişir
Tabii işin şakası motor değişmez ama bir kasnak bayağı pahalıya malolabilir... max. 250 300 e belki hallolabilecekken 1000 tl ye çıkarma masrafını???
"İki şeye hakkım olduğuna karar verdim: Özgürlük ve ölüm. Birine sahip olamazsam ötekini isterim çünkü hiç kimse beni canlı tutsak edemez."
evet abi alternatör kasnağı bozulmuş devirdaim 3-4 ay önce değişmişti ses yaptığı için öncedende klima kompressör kanak bilyası değişmişti bi bu kalmıştı değişmeyen inşallah yarında ilk iş onu değiştirtecem bizimkiler biraz pahalıymış bulabilirsem opel grubununkinden almayı düşünüyorum kasnağı..
çok rahat bulunuyor 150 TL 60 TL likte var ama yan sanayi
Sen gti ını itekle biz gazlarız T-JET le
antalyada olunca çokda rahat bulunmuyor maalesef...![]()
kayışı söküp elle bütün kasnakları çevirip kontrol etmekte fayda var. etmediniz diyelim bilya ya da sürtünme sesi geliyorsa gözünüz yolda hep gösterge panelinde olsun. kasnak bilyalarından birisi sararsa zaten kayış kopar akü lambası yanar ve hararet hızla yükselir. hemen durup çekici lazım olacak falan fıstık. ufak birşey yüzünden yolda kalmayın![]()
ben konuyu biraz hortlatayım bari benim araçta da çatur çutur ses geliyordu götürdüm sanayiye bir ustaya baktırdım marj dinamosu sıkışmış yani zor dönüyordu. ustanın demesine göre bunun tamirini yaparım ancak yarın öbürgün bana yine gelirsin bu sefer de aracım jarj etmiyor dersin dedi gerçekten de eski şarj dinamosunun hali içler acısıydı. yenisiyle değiştim 350 tl şarj dinamosu + işçilik 50 tl idi. ustaya dedim bu mal orjinal mı evet dedi orijinalin markası voleo felam dedi. acaba gerçekten orijanali voleo mu ? oysa ki siz kasnağa sadece 150 demişsiniz bu nasıl iş acaba değişirken sıfır parçanın üzerinde kasnak varmıydı anlayamadım !!!!
benim sadece kasnak arızalıydı servisde bana şarj dinamosunu komple değişelim sorun onda dediler sordum ücret ne kadar işçilik hariç 800 TL zorladım biraz sadece kasnak değişmesi gerekiyor onu değişin diye tamir yoluna gidilmiyormuş komple parça değişecekmiş ve sanayide 50 TL işçilik ile 150 TL olan opel orjinal kasnağını taktırdım sorun filan kalmadı.Size söylenen bence biraz saçma bir rakam olmuş orjinal değildir büyük ihtimalle eğer doğru ise orjinal parça ise ben atlardım yani o parçanın üzerineo fiyata.Eğer o parça fiyatı o ise servislere diyecek sözüm yok
350 TL lik parçayı 800 demeleri şaşırtıcı.
Sen gti ını itekle biz gazlarız T-JET le
sonunda kasnağı değiştirdik bugün doğancan ve tan( oto) aldığım tüyolar sayesinde işi gayet ucuza çözmüş oldum.önce gidip alternatörü söktürdüm sonra kasnağı.sonra parçacıları dolaşıp kasnağı aynısından aradım. üzerinden çıkan NSK marka japon malı bi kasnaktı orjinalini en son 250tl ye bulunca orjinalden vazgeçip ın tavsiyesi üzerine İNA marka alman malı olan kasnağa yöneldim ve onuda indirimlerle 75tl ye aldım şekil olarak tamamen aynı değildi açıkçası ama usta en az orjinali kadar iyidir dedi.kayışın döndüğü kısım kumpasla falan ölçüldü birebir aynıydı ebat olarak zaten kasnak takıldıktan sonra gerekli kontroller yapıldı çalışması ve dönüşünün orjinalinden hiçbir farkı yoktu.ayrıca alternatörün üzerindeki eskiyen kömürlerde yenisiyle değişti kayışların durumu iyi olduğu için usta değiştirmeye gerek görmedi.30tl işçilik ve 75tl de kasnak ücreti toplamda 105tl ye sorunsuz şekilde halloldu...sizede tavsiyem boşuna orjinaline 3-4 katı para vermeyin... benim yaptığım gibi daha önce aynı sorunu yaşamış arkadaşların tecrübe ve bilgilerinden yararlanın...emeği geçen herkese teşekkürler..
Konu kadir07 tarafından (01/05/2012 Saat 13:47 ) değiştirilmiştir.
ohh hadi gözün aydın dostum, darısı bizim sigorta kutusunun başına![]()
"İki şeye hakkım olduğuna karar verdim: Özgürlük ve ölüm. Birine sahip olamazsam ötekini isterim çünkü hiç kimse beni canlı tutsak edemez."
büyük geçmiş olsun
biz gp'yi çok sevdik
geçmiş olsun ina marka alman malıdır ina kasnakta opelin yedek parçası 1.3 lere sorunsuz oluyortest etmeniz işi garantiye almış ama ina ve gm opelin orjinal parçalarıdır motor aynı olduğu için bizim arabalardada kullanabiliyoruz
![]()
Sen gti ını itekle biz gazlarız T-JET le
BeNdede Aynı Ses Vardı kayışa su Döktük Ses kesmedi en son tamirciye Gittik Kayışı Söktü kasnağa baktı bulamadı En son enjektörleri söktü Ses ordan Geliyormuş enjektörleri temizleyip Geri TAktıgında Ses kesildi Ve bu Ses gelirken ARaba kendi kendine Fan açıyordu buna takılan Arkadaşlar VArsa Bilgilendirmek Amaçlı CEvap yazdım Kolay gelsin..
2010 benzinli active model puntom ötmeye basladi aynen boyke.b Yukarida bahsedilen parcalar benzinli model icinde aynen kulllanilabilir mi?
https://m.youtube.com/watch?v=NzO7vLLlJWw. Videoda ses pek duyulmasada durum bu
İyi bir tamirciye gidin. kasnak bilyalarında sorun var gibi . Ama çok pahalı tutacak bir şey değil. Değiştirmişken kayışıda değiştirin. iyi bir usta çok basit bir şekilde anlar.
Volkan bey cevabiniz icin tesekkurler
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri