FIAT Genel merkezi ile birkaç kritik yazışma ve Enriko Aliberti'de araç kontrolleri yaparak halat/kayış problemini muhtemelen çözmüş bulunuyorum.
Öncelikle Skydome halat/kayış problemi nedir : FIAT araçlarının sunroof'unun açılmasını sağlayan ve içinde iletken metal bar olan parça belli bir kullanımdan sonra çatlamakta ve kırılmaktadır. Birsüre sonra sunroof yalnızca yarıya kadar açılmakta veya tek kademeli olarak açılmaktadır. Bu parça katalogda yer almadığı için, komple kızak olarak değiştiriliyor ve bugün ortalama iki kızak 800 TL civarında bir fiyata değiştiriliyor. Skydome çok yaygın olmadığı ve pahalı olduğundan çıkmasını bulmak da mümkün olmuyor. Etrafta fellik fellik bu parçayı arayan birçok kimse olduğunu biliyorum.
Durum şudur:
FIAT Genel Merkezi'ne FIAT Skydome'larının tıpkı City motoru gibi kronik bir sorunu bulunduğu ve garanti süresinden önce deforme olarak kırıldığı ve bu sorunu birçok Skydome'lu fiat kullanıcısının yaşadığı bildirildi. Bu sorumu yaşayanların ilgili parçayı (halat) ayrı bir parça olarak bulamadığı, kızakların tümden değiştirilmesinin gerektiğinin belirtildiği bunun da çift kızak için 800 TL civarında bir ücrete yapılabildiği ve müşterilerin madur olduğu Enriko Aliberti'de anlatıldı. Durum yerinde tespit ettirildi ve sorun eğer kronik bir sorunsa ücretsiz olarak değiştirilmesi değilse parça kataloğuna ilgili halatların girmesi rica edildi.
Bugün FIAT genel merkezinden gelen telefonda verilen bilgi şu şekildedir:
İlgili parça FIAT katalogunda yer almamaktadır. Ancak aracınızın garantisi dolduğundan ilgili parçayı ücretsiz olarak değiştiremiyoruz. Başvurunuz ve yapılan incelemelerle İtalya'daki fabrikamız ile iletişime geçildi, tedarikçi firma ile görüşüldü, durum aktarıldı, bahsi geçen parçanın (halat/kayış) parça katalogunda yer alması sağlanacaktır. Bu parçanın kataloga girmesi işlemi yaklaşık olarak 1 ay kadar sürebilir..
Ben parça katalogunda olmayan bir parçayı, kataloga sokarak önemli ve kayda değer bir iş yaptığımı düşünüyorum. Umarım herkes için faydalı olacaktır.
Baştan sona konuyla ilgilenen FIAT Genel merkezi ve müşteri hizmetleri ile Enriko Aliberti çalışanlarına teşekkür ederim. Umarım müşteriyi memnun edecek bir fiyattan ilgili parçayı kataloga dahil ederler.
Bu durumu yaşayan tüm madur skydome kullanıcılarına geçmiş olsun diyorum.
Forum yönetiminin bu sorunu yaşayan kimseler için, konuyu görülebilecek bir biçimde sabitlemesini rica ederim. Çünkü gözden kaçabilir, yaza tam olarak açılan skydome'ları ile girsinler![]()
Yer imleri