evet arkadaşlar uzun zamandır aracın motor arıza lambası yanıyordu. Ve 1. ve 2. vietste sirkeleme yapıyor bazen sebepsiz sesli çalışıyor çok soğuk havalarda sabahları rolanti hafif oynuyordu.. Teşhis EGR idi..lambayı Elektrikçide söndürtüyordum 3 gün sonra tekrar yanıyordu. EGR yi temizlemek şart oldu. Öyle beklediğim kadar uzunda sürmedi 1 saat içinde hepsini hallettik.Ustaya bende yardım ettim..20 tl gibi bir paraya maloldu.Çekişini yakıtında değişen birşey varmı anlamadım ama EGR nin içi full kurum olduğu kesin.Büyük delikler açıktı ama içi full kurum dolu idi.. Hava emme manifoltunuda ilerleyen günlerde söküp temizleyeceğiz. Emme manifoltunun üst kısmında egr basınç sensörü var. Onu söktüğümüzde sensör kısmının 1 cm kurumla dolu olduğunu gördük.Sökmek 10 dk sürmedi. yarım saat içi 2 litre tiner dolu leğende parçaları beklettik ve sonra fırça yardımıyla temizledik. Yeni gbii oldu. Motorun el değmeyen toz,yağ karışımı olmuş yerlerinide tiner yarımıyla temizledim. Cillop gibi oldu. EGR arızanız varsa boşuna değiştirmeyin. temizleyince çok güzel oluyor.
üst plastik kapağı söktük. Sağ tarafta turbodan emme manifoltuna giden hortumu , yine akışmetreden emme manifoltuna giden metal hortumu , üst kapakta motor tesisatını taşıyan vidaları söküp motor elektrik tesisatını bize engel olmasın diye fişlerini söküp söküp sol tarafa aldık ve çok rahat söküldü... toplamda arkada 3 yıldız alyan vidası var. Birde egr çıkışının emme manifoltuna giden kelepçesi var .Ayrıca EGR motor soğutma suyunuda kullanıyor.' 2 tane giriş çıkış su hortumu var.Biri motordan biri termostatan geliyor.. Onları sökmesi basit.. EGR ninde ısınmaya ihtiyacı var heraldearacınızda antifiriz varsa altına leğen koyun. Su boşa gitmesin
Buda bahsettiğim basınç sensörü.. hiçbirşey yapamazsanız bile bunu söküp temizleyin. Emme manifoltunun hemen üstünde. Biz söktüğümüzde içerde kalan kısmı kurum doluydu. Sensörün düzgün ölçüm yapamadığı kesin !!
![]()
Konu erdiyilmaz tarafından (09/01/2016 Saat 16:36 ) değiştirilmiştir.
helal olsn süper paylaşımBaşlamışken manifolt'uda temizleseydin keşke ondan aşırı kurum çıkıyor.
fazla vaktim yoktu yavuz bey..Ama egr yi bir saatte temizledik. Emme manifoltunun vidaları bayağı bir aşağıda kalıyor. Ayna ile sökülecek. Ben uğraşmak istemedim. Daha ferah bir zamanda temizletip forumda paylaşmayı düşünüyorum. Ve manifoltun içinde 1 cm lik yağ kurum karışımının manifolt duvarına yapışık olduğunun farkındayımBasınç sensörünü sökünce içine tornavida soktum geriçektiğimde resmen çamur gibi bir şey çıktı..En fazla bir hafta süre tanıyın bana .. O manifolt temizlenmeden uyku girmez gözüme
![]()
iyi yapmışsınız aslında arada bir yapmak lazım..
ELinize sağlık süper olmuş. Bende boş bir hafta sonu yeni operasyon planlıyorum...
hocam elin deymişken motoru da indiriverseydinAslında egr gırısını kapatmayı cok dusundum ama kımı motora zarar verırsın calısma duzenını bozarsın kımı ıse motor rahatlar arac nefes alır dıyor.. Emme manıfoltunu sokerken egr gırısınıde kapatmayı dusunuyorumtertemiz olmuş heryer maşallah. Kaç bin km de aracınız. Ne kadar sürede bu hale geliyor?
EVO 1.3 MJ DYNAMIC
CHIP TUNNING
İstanbulda bu denli temizligi gözümün önünde yapacak bi usta-yer bulsam bende ilk fırsatta solugu yanında alırdım gerçekten nefes aldırmışsınız motora Çok güzel paylaşım elinize emeginize sağlık..
egr valfi dediğin şu ikinci resimdeki yuvarlak olan demir mi tam karşıdan gözüken olan yani değil mi?evet arkadaşlar uzun zamandır aracın motor arıza lambası yanıyordu. Ve 1. ve 2. vietste sirkeleme yapıyor bazen sebepsiz sesli çalışıyor çok soğuk havalarda sabahları rolanti hafif oynuyordu.. Teşhis EGR idi..lambayı Elektrikçide söndürtüyordum 3 gün sonra tekrar yanıyordu. EGR yi temizlemek şart oldu. Öyle beklediğim kadar uzunda sürmedi 1 saat içinde hepsini hallettik.Ustaya bende yardım ettim..20 tl gibi bir paraya maloldu.Çekişini yakıtında değişen birşey varmı anlamadım ama EGR nin içi full kurum olduğu kesin.Büyük delikler açıktı ama içi full kurum dolu idi.. Hava emme manifoltunuda ilerleyen günlerde söküp temizleyeceğiz. Emme manifoltunun üst kısmında egr basınç sensörü var. Onu söktüğümüzde sensör kısmının 1 cm kurumla dolu olduğunu gördük.Sökmek 10 dk sürmedi. yarım saat içi 2 litre tiner dolu leğende parçaları beklettik ve sonra fırça yardımıyla temizledik. Yeni gbii oldu. Motorun el değmeyen toz,yağ karışımı olmuş yerlerinide tiner yarımıyla temizledim. Cillop gibi oldu. EGR arızanız varsa boşuna değiştirmeyin. temizleyince çok güzel oluyor.
üst plastik kapağı söktük. Sağ tarafta turbodan emme manifoltuna giden hortumu , yine akışmetreden emme manifoltuna giden metal hortumu , üst kapakta motor tesisatını taşıyan vidaları söküp motor elektrik tesisatını bize engel olmasın diye fişlerini söküp söküp sol tarafa aldık ve çok rahat söküldü... toplamda arkada 3 yıldız alyan vidası var. Birde egr çıkışının emme manifoltuna giden kelepçesi var .Ayrıca EGR motor soğutma suyunuda kullanıyor.' 2 tane giriş çıkış su hortumu var.Biri motordan biri termostatan geliyor.. Onları sökmesi basit.. EGR ninde ısınmaya ihtiyacı var heraldearacınızda antifiriz varsa altına leğen koyun. Su boşa gitmesin
Buda bahsettiğim basınç sensörü.. hiçbirşey yapamazsanız bile bunu söküp temizleyin. Emme manifoltunun hemen üstünde. Biz söktüğümüzde içerde kalan kısmı kurum doluydu. Sensörün düzgün ölçüm yapamadığı kesin !!
![]()
ben de bir gün boş olursam kendim onu söküp temizleyeceğim
elinize sağlık... basınç sensörü 90 lık araçlarda yok mu? veya farklı mı? lineada basınç sensörünün olduğu yer kapalı. bilgisi olan arkadaş var mı?
Konu Ziyaretçi048 tarafından (02/04/2012 Saat 14:16 ) değiştirilmiştir.
egr dediğin parça 2. fotoğraftaki yuvarlak olan demir mi ?EGR 3 parçadan oluşuyor. selenoid ( açıp kapatma bobini) , emme manifoltuna bağlanan kısmı ve egsoz gazını çeken kısım.. elinizde gerekli aletler olduğu sürece (yıldız alyan takımı lokma takımı ve kelepçe pensesi) birkaç saat içinde halledebilrisiniz
????????? o parçayı tam olarak bilmiyorum.
sol taraf rail sensörünün diğer ucunda söktüğünüz bir fiş var. orasını söylüyorum. ordada bosch marka siyah bir fiş var... fotoda fişi çıkartılmış görünüyor. EGR fişine paralel geliyor. 90 beygirlik araçlarda orası kapalı ve o parça ne işe yarıyor... basınç sensörü değil ise...90 beygirlikleri hiç görmedim ancak basınç sensörünü söktüğüm yeri resimde işaretledim
en üstdeki fişi çıkmış siyah parça?
90 hp lerde orası kapalı ve o parça yok?
common rail basınç sensörü sol tarafta değil mi idi? powerbox ı oraya takıyoruz...
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri