italyan bir firma ile fiat servisi anlaşmışlar...sanırım...
bana bu italyan değilde sanki biraz türkmüş gibi geldi
yabancı firmaların dosya ücretleri belli...
size tavsiyem...cihazlarına bakın...nereye kime mail atıyorlar yada nereden kimden mail alıyorlar onlara bakın...
email adresleri hotmail mi gmail mi ??
yabancı firmaların mail adresleri...hotmail gmail olmaz...firma uzantıları olur...
diğer taraftan düzgün yapılan bir yazılım motora zarar vermez...
bir araç üretilirken...motorun en hızlı en güçlü en az yakması olması düşünülmez...
bu konular nette defalarca yazıldı çizildi anlatıldı...
bildikleri...şu
avrupada vergi verirken aracın beygiride hesaplanıyor
avrupada emisyon değerleri daha sıkı takip ediliyor
avrupada motor hacimlerine göre vergi veriliyor
avrupada kilosuna göre vergi veriliyor
bizde ????
aracın kilosu yaşı motor hacmi...
henüz beygir ve emisyon yok...
ama merak etmeyin...2014 de emisyon geliyor..ne kadar emisyon o kadar vergi...
diğer taraftan bu alternatifler olmasa...herkes tek tip motor yada beygir de araç almak zorunda olacak...
oysa farklı beygirler ile ve de donanımlar ile süsleyerek satış yapıyorlar...
misal volkswagen 1400 tsi da boya farkı 250 lira iken 2000 tsi da 600 lira...
ama araba aynı ?? kasa aynı ???
eee fazlamı boya kullanıyor...yoooo
ama bu bir satış politikası ...biri lüks segmente giriyor...
yine vw tsi larda...etka (servis programı) da inceledik.
tüm 1400 tsi lar aynı
sadece 122hp de fark var...bunlarda küçük turbo ve intercooler...supercharger yok..ama yeri hazır tesisatı hazır...bir de intercooleri arkaya koymuşlar...
enjektörler aynı piston çap strok aynı motor bloğu aynı....vs.vs.
yine vw passatda 1900 tdi 110 hp ile 130 hp...gibi...yazılım farkı var...başka bir fark yok...herşeyleri aynı...
bu tarz örnekler çok...
bence bu konuları artık aşmamız lazım...
bizler einstein değiliz onlarda embesil değil...
ama...piyasa kuralları satış politikası vs.vs. böyle olmak zorunda...
Yer imleri