turbo aslında hep devrede ama 1750 veya 300d/d den sonra tam doluyor
merhaba arkadaslar benim bir sorum olacaktı
multijet 1,3 75hp aracım
km: 120.000
merak ettigim konu ise acaba turbonun ömrü bitiyormu şöyle ki benim arabanın turbosu 2000 devirden sonra devreye giriyor bu normalmi yani bir ayar falan mı yapılması gerekiyor ??
turbo aslında hep devrede ama 1750 veya 300d/d den sonra tam doluyor
senza cuore saremmo solo macchine
Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!
cevap cemal ustada....![]()
jetta1.2 tsı comfortlıne 2012
ömrünün bittiğini nereden anladınız ??
turbo her daim devrededir...
ancak devir yükseldikçe gücü artar...
turbo basmıyorsa farklı sebepleri olabilir...
aracınıza carbon clean yaptırın... 80 lira
turbo temizliği yaptırın... 200-300 lira
maf sensörünü temizlettirin... belki para almazlar ama 5-10 lira
maf sensörünü her bakıma girdiğinizde mutlaka temizlettirin...inanın faydasını görürsünüz...tıpkı filtreler gibi bu sensörde zamanla kirlenebiliyor...
üstadım...aynı...
turbo temizliğ...turbo sökülür ve içi açılarak güzelce kurumlardan temizlenir...benim web sayfamda var...oradan bakabilirsin...
yada buradan da bakabilirsiniz...
Turbo Resimleri
maf sensörü. debimetre. hava akışmetresi. oksijen sensörü....hepside aynı
zor birşey değil bunu temizlemek siz bile kendiniz söker takarsınız...tek ihtiyacınız balata spreyi...
beceriniz ...tornavida açık ağız takım lokma takım vs...varsa...ve de vaktiniz varsa..turboyu bile kendiniz sökebilirsiniz..temizlersiniz...
ustalar 2-3 saatte söker temizler takar...siz sabah başlarsınız akşama bitirirsiniz...
aracınızın 120 bin km ye gelmesi turbonuzun ömründen yediği için mutlaka bir güç kaybına sebeb olabilecektir
bunu anlamak için bir turbocuya giderek turbo basıncınızı ölçtürün
buradan çıkacak sonuca göre cemalin de dediği gibi
sırasıyla carbon clean + temizlik gerekirse turbo sökülüp tamir takımı değiştirirsiniz
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
önce mafı temizle....kardeş...
anladım o zaman en kısa zamanda bi turbocunun yolunu tutmak gerekiyor![]()
dediginiz gibi bi gidip turbo basıncını ölçtürmek gerekiyor.
cok tesekkürler..
normal geldi bana bittiğini buradan anlayamazsınız..
ben aracıma karbon temizliği yaptırdım debiteresi de temizlendi ama bakımdan önce aracım 1750 2000 dd arası turboyu hissettiriken şimdi 2700 3000 hatta 3500 dd falan anca hissettiriyor acaba sebebi ne olabilir... saygılar
aynen öyle...maf sensörü ...hava akışmetresi...debimetre....aynı sensör...
hava filtresinden sonraki ilk sensör...
ancak würth'ün balata spreyi daha iyi olur....wd40 yerine onu tercih edin...
ısLık atma yoksa pek bişi yoktur ısLık atarsa gidicidir beLLi km'Lerde turbo bakımı yapmak en doğrusu şahsen ben edirne-siLivri arası a1 yetki beLgeLi küçük araç dedikLer fiat scudo ve cıtroen jumpy araçLarLa yoLcu taşımacıLığı yapıyorum ve hergün 720 km yoL yapıyoruz turbo probLemLerini biz çok yaşıyoruz gerekLi zamanLarda doğru eLLerde bakımLarLa gayet güzeL ve uzun ömürLü oLarak kuLLanmak mümkün oLuyor orjinaL turbomu 460 binde motor yaprırken çıkardım hiç bişeyi yoktu aracımıza motor yapıLdıktan sonra 110'Luk dedikLeri turbodan taktık ve şuan 740.000 km'deyim geçen hafta ısLık sesi başLadı turbo gitti dedik ama baktık ki sapLama gevşemiş o yüzden bakımLarınızı eksik etmeyin
Tutte Le strade portano a İtaLy...
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri