4 sonuçtan 1 ile 4 arası

Konu: 16 valfin 8 valften iyi olduğu bi saplantı mıdır?

  1. #1
    Kubilay Kubilay
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. puntor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/01/2012
    Mesajlar
    418
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    37 SF 777
    Edilen teşekkür: 88

    Teknik Konu 16 valfin 8 valften iyi olduğu bi saplantı mıdır?

    arkadaşlar 1.4 fire motora sahip araçlarımız 3 seri halinde piyasada.Araçlarımızda hepimizin bildiği gibi 8 valf mevcut.Bu durum araçlarımız için bir dezavantaj mıdır? Sıfır araç alırken 8 valf araçlar tercih edilmemeli midir ???

  2. #2
    Gökhan K.
    Derin Mavi kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2011
    Mesajlar
    49
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    İşe ''Valf''in tanımından çıkarsak;''Valf, akışkan içeren tesisatlarda koşula bağlı olarak açılıp kapanan bir çıkış ögesidir.''.Yani demek istiyor ki Valf Silindirin içine hava alır-çeker,hava demek oksijen demek yani yanma verimini artırmak demek.Dört silindir araçta silindir başına iki valf kullanıldığında biri silindir içindeki sıcak havayı tahliye,diğeri ise hava alma görevi üstlenir.Silindir başına dört valf kullanıldığında aynı işlemler ikişer valf tarafından yapılır ve daha homojenize ve temiz yakıt-hava karışımı sayesinde daha verimli bir yanma sağlanarak hem daha düşük yakıt tüketimi hem de daha fazla performans elde edilir.Fakat,16V araçlar(Düşük hacimli motorları ele aldığımızda)düşük devirlerde 8V'lere göre cansızdırlar.Yüksek devirlerde ise tam tersi bir durum nükseder.

    Kısacası senin araban üç silindir-benimki dört,senin araban 8V-benimki 16V gibi tartışmalara girme girmek yersizdir.Bu motorlar yılların birikimi olan AR-GE'lerle,kaliteli mühendislerin hem işgücü hem de bilgi emeği tüketilerek tasarlanıyor.İki durumun da kendine göre avantajları vardır.Çok yüksek hacimli motorlarda az valf kullanmanın yersiz olduğu gibi,düşük motorlarda da çok valf kullanmak yersiz ve verimsizdir.Dert edilecek bir mevzu değil..Arada çok fark olmaz.Araçlar sıkıştırılmadığı taktirde 8V motor,16V'e göre düşük devirlerde daha az tüketir mesela diğer parametreleri sabit tutarsak..

    Bu işin içinde üretim maliyetleri gibi bir mevzu da var tabii ki...

  3. Bu mesajı için 9 kişi kadango'ye teşekkür etti:


  4. #3
    Kubilay Kubilay
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. puntor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/01/2012
    Mesajlar
    418
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    37 SF 777
    Edilen teşekkür: 88

    Standart

    Alıntı kadango Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşe ''Valf''in tanımından çıkarsak;''Valf, akışkan içeren tesisatlarda koşula bağlı olarak açılıp kapanan bir çıkış ögesidir.''.Yani demek istiyor ki Valf Silindirin içine hava alır-çeker,hava demek oksijen demek yani yanma verimini artırmak demek.Dört silindir araçta silindir başına iki valf kullanıldığında biri silindir içindeki sıcak havayı tahliye,diğeri ise hava alma görevi üstlenir.Silindir başına dört valf kullanıldığında aynı işlemler ikişer valf tarafından yapılır ve daha homojenize ve temiz yakıt-hava karışımı sayesinde daha verimli bir yanma sağlanarak hem daha düşük yakıt tüketimi hem de daha fazla performans elde edilir.Fakat,16V araçlar(Düşük hacimli motorları ele aldığımızda)düşük devirlerde 8V'lere göre cansızdırlar.Yüksek devirlerde ise tam tersi bir durum nükseder.

    Kısacası senin araban üç silindir-benimki dört,senin araban 8V-benimki 16V gibi tartışmalara girme girmek yersizdir.Bu motorlar yılların birikimi olan AR-GE'lerle,kaliteli mühendislerin hem işgücü hem de bilgi emeği tüketilerek tasarlanıyor.İki durumun da kendine göre avantajları vardır.Çok yüksek hacimli motorlarda az valf kullanmanın yersiz olduğu gibi,düşük motorlarda da çok valf kullanmak yersiz ve verimsizdir.Dert edilecek bir mevzu değil..Arada çok fark olmaz.Araçlar sıkıştırılmadığı taktirde 8V motor,16V'e göre düşük devirlerde daha az tüketir mesela diğer parametreleri sabit tutarsak..

    Bu işin içinde üretim maliyetleri gibi bir mevzu da var tabii ki...
    teşekkürler gayet açıklayıcı olmuş.Konu kapanmıştır.

  5. #4
    Hüseyin Taner Gökmen
    htg32 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/11/2011
    Mesajlar
    11
    Nereden
    Isparta
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Teşekkürler

Benzer Konular

  1. Forum'un çok başarılı olduğu bir yön hakkında
    alperd tarafından İstek, Öneri, Şikayet forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 25
    Son Mesaj: 28/12/2012, 13:39
  2. Gaz Pedalının Olduğu Bölgede Isınma Var
    dimdankin tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 23/06/2012, 11:47
  3. Arka koltukların olduğu kısıma ışık
    madenmaden tarafından Kendi modifiyeni kendin yap forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 29
    Son Mesaj: 03/05/2012, 17:36
  4. Yakıt filtresinin 75 bg mi 90 bg. olduğu nasıl anlaşılır?
    smartmavi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 19/09/2010, 21:57
  5. Süper Jantların Olduğu Bir Site Buldum.
    twentynine tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 22/09/2007, 16:25

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com