17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Far Sökme

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #13
    Gökhan K.
    Derin Mavi kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2011
    Mesajlar
    49
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Alıntı operatormurat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gökhan bu far parlatma nasıl yapılıyor? hangi kimyasallar kullanılıyor bilgilendirirsen sevinirim.geçen gün 6. sanayide arkadaşın arabayı yıkatıyorduk,yıkamacıda soluk olan farları ilk günkü gibi yapayım dedi 50 kağıdı aldı,zimparaladi ve sonra polisajla krem gibi bişeyle biraz ovaladı,sonrasında bayağı düzeldi.bende alet edevat bol ama kimyasalları bilmiyorum,bize bir tarif et usta...
    Abi kusura bakma,uzadı cevap süresi..Hayatım baya karışık şu aralar,farın işlerini halledene kadar bir hafta geçti

    Ben kısaca tarif edeyim şimdi,en kısa zamanda da konu açacağım yaptığım işlemler üzerine,özel mesaj atarım ben sana linki olmazsa.

    Abi öncelikle farın korozyona uğrama miktarına göre zımparamızı seçiyoruz.Eğer hasar gören tabaka kalınsa daha düşük gritte zımpara kullanıyoruz,bundaki amacımız polikarbon maddenin daha derinine inmek ve o tabakayı temizlemek.Bu tabakanın kalınlığını anlamak tecrübesiz biri için kolay değildir fakat o kadar da büyütülecek veya anormal şeylere yol açacak bir mevzu değil.Genelde 1500-2000-2500-3000 grit,su zımparası kullanılır.Bu zımparaları sıradan yerlerde bulmak kolay değildir,gördüğünüzde siz de anlayacaksınız ki çok fazla aşındırma özelliği olmayan zımparalardır.Nihayetinde polikarbon malzemeler kolay zarar görebilen,hassas malzemelerdir.Kaportacılarda veya boyacılarda bulabilirsiniz.Yapı marketlerinde nadir bulunuyor.El ile uygulama yapmak hem yorucu hem de %100 verimle dönüş yapmaz.Matkaba bağlama aparatları satılmakta,normal yuvarlak zımpara tabanları ile birlikte cıvata gibi bir aparat sayesinde çakma polisaj makinemiz hazır olmuş oluyor eğer elimizde polisaj makinesi yoksa.Bu zımpara tabanı için,tabanın çapından yaklaşık 1-2cm taşacak çapta orta sertlikte(Ağır aşındırıcı-Finishing(Bitirme)Pedi arası konumda)polisaj pedi alıyoruz.Kimisi sadece cila atıyor zımpara işleminden sonra fakat ben işlemin daha temiz ve kaliteli olması açısından pasta-cila uyguluyorum.Bildiğiniz üzere pastanın da aşındırıcı ve doldurucu özelliği var,3000 grit zımparadan sonra 4000 grit zımpara etkisi yaratarak ilk günkü gibi çiziksiz hale getiriyor.Cila ile parlatıp,üzerinde koruyucu tabaka oluşturuyoruz.Fakat bu işlemleri yaparken birçok püf noktası var,açtığım konuda da bunları elimden geldiğince paylaşmaya çalışacağım.Kullandığım malzemeler değişkenlik göstermekle birlikte piyasada yer edinmiş kaliteli markaların ürünleri oluyor.Menzerna,Meguiars gibi..

    Bu kendi aracıma uyguladığım işlemin ilk safhaları sırasında çekilmiş bir fotoğraf,
    Konu kadango tarafından (06/02/2012 Saat 22:06 ) değiştirilmiştir. Sebep: Foto ekleme

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. Konsol sökme yardım
    comanchee tarafından Kendi modifiyeni kendin yap forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 27
    Son Mesaj: 06/02/2016, 21:26
  2. krom aksesuraları sökme
    rcpbyrk tarafından Modifiye forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 23/06/2011, 11:21
  3. Plakalık sökme işlemi
    berkeraaa tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 22/04/2011, 16:56
  4. Çakmaklık sökme sorunu
    meteorengin tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 08/03/2011, 23:21
  5. Arka ve Ön Logoyu Sökme
    Mısafir tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 26/12/2006, 12:34

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com