16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: punto ile doblo turbosu değişimi

  1. #1
    mehmet ergin
    mehmet_67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/05/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    19
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    67_LY_715
    Edilen teşekkür: 2

    Standart punto ile doblo turbosu değişimi

    selam arkadaşlar 1.3 75hp dizel punto evo kullanıyorum malum bildiğiniz gibi puntolarda 2000 devire yaklaştıgında zaman turbo calışıyo bende diyorum ki 1.6 doblonun turbosuyla değiştirsem sizce nasıl bi verim olur düşük devirlerdede daha iyi gitmesini istiyorum turbo işlerinden anlayan arkadaşlar varsa cevab yazarlarsa sevinirim

  2. #2
    cihan kesen
    speedy_16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/01/2010
    Yaş
    36
    Mesajlar
    928
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Bravo Hayal Mavisi
    Plaka
    16 ** 022
    Edilen teşekkür: 179

    Standart

    kendinide tanıtırsan daha iyi olur arkadaşım
    gelelim soruna ;
    1,3 75 hp m-jet'teki turbo sabit geometrili 1,6 105 lik doblodaki turboda sabit geometrili boyut olarak seninkinden büyük deilse bi far olmaz 1,3 90 m-jet le 1,6 120 lik bravo trubosu değişken geometrili olduğundan üst devir performansın artar bunuda yazlımla desteklersen daha iyi olur ama madem turbo değiştirceksin daha büyük düzgün bi turbo al tak dışarıdan ?

  3. #3
    Ertuğ Torun
    T-jet uzmani Romeo_er2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/10/2008
    Mesajlar
    3.586
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06 GTR 52
    Edilen teşekkür: 1032

    Standart

    turbonuz daha geç dolar tam tersi..çünkü doblodaki turbo gt1447 sizin araçtakinden çok daha büyük..aracınızda yazılım olsa bile hacim 1.3 olduğu için turbonun doluşu çok daha geç olacaktır...zaten devir bandı kısa olduğu için üst devirleride çok kullanamıyacaksınız..iş turboylada bitmiyor malesef..bu işin en basit listesi turbo-komple egzoz-filtre-yazılım..kabaca bir hesapla 3*4 lira civarı tutar..ama sanayiye girdimi evdeki hesap çarşıya uymaz =) eğer bu işi ciddi olarak düşünüyorsanız benimle özel mesajla iletişime geçerseniz yardımcı olmaya çalışırım =)
    Konu Romeo_er2 tarafından (11/09/2011 Saat 03:27 ) değiştirilmiştir.
    06 GTR 52

    -Crossfit-
    Forging Elite Fitness

  4. #4
    mehmet ergin
    mehmet_67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/05/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    19
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    67_LY_715
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    arkadaşlar mesajlar için teşekkürler ertuğ arkadaşın dediklerini bi deneyelim bakalım ne kadar verim alıcaz

  5. #5
    Ertuğ Torun
    T-jet uzmani Romeo_er2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/10/2008
    Mesajlar
    3.586
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06 GTR 52
    Edilen teşekkür: 1032

    Standart

    Alıntı mehmet_67 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar mesajlar için teşekkürler ertuğ arkadaşın dediklerini bi deneyelim bakalım ne kadar verim alıcaz
    kolay gelsin..sormak istediğiniz şeyler olursa çekinmeden sorabilirsiniz..
    06 GTR 52

    -Crossfit-
    Forging Elite Fitness

  6. #6
    . .
    Ersal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/04/2007
    Mesajlar
    1.018
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 341

    Standart

    Ben 75 lik Puntoda kullandım 90 lıkta hatta şu anda 90 lık FUN var bende ama 75 likten neredeyse farkı yok biraz daha iyi90 lık.Benim anlamadığım 65 bg lik Clio dizel benzinli gibi kalkarken benim 90 lık veya 75 lik GP neden böyle hantal.Chip uygulaması yapılmadan bunun bir çaresini bulamazmıyız.

  7. #7
    mehmet ergin
    mehmet_67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/05/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    19
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    67_LY_715
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    hemde cok hantal 1.6 dizel kullandıktan sonra sanki hiç gitmiyo gibi geliyo değişiklikler yapalım bakalım ortaya ne cıkıcak

  8. #8
    Günay Aydın
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/12/2010
    Yaş
    34
    Mesajlar
    360
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    16 AG 106
    Edilen teşekkür: 36

    Standart

    1.6 turbosunu uygulamak zahmetli ve bi o kadarda gereksiz bi iş olacaktir.
    alt devirler daha iyileşsin diye yapacaksiniz ama tam tersine araba alt devirlerde eskisinden daha kötü olur çünki turbonuz büyük oldugu için daha gec dolacak.

    Size tavsiyem 1.3 turbolarinin modlanmiş halini içindeki pallerin büyütülmüş olanini takmanizi öneririm sitede örnekleri var ertuğ ilgilenmiş zaten ama varsa sorunuz özelden konuşabiliriz. Örnek gösterebilirim size bende yaptirağim yakin bi zamanda
    Kaming Son
    Ne Mutlu TÜRK'üm Diyene

    Dumani Üstünde Punto

  9. #9
    mehmet ergin
    mehmet_67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/05/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    19
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    67_LY_715
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    yaptırırken foto cekebilirsen iyi olur nasıl yapıldıgını bi görmek isterim

  10. #10
    Kaan Karabin
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/07/2011
    Yaş
    43
    Mesajlar
    518
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 143

    Standart

    Alıntı Ersal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 75 lik Puntoda kullandım 90 lıkta hatta şu anda 90 lık FUN var bende ama 75 likten neredeyse farkı yok biraz daha iyi90 lık.Benim anlamadığım 65 bg lik Clio dizel benzinli gibi kalkarken benim 90 lık veya 75 lik GP neden böyle hantal.Chip uygulaması yapılmadan bunun bir çaresini bulamazmıyız.
    cliolarda hacimde fazla ve guc dusuk turbosu daha ufak bildigim kadarıyla. bundan dolayı erkenden dolması normal clio dizelin
    Bravo HGTurbo
    Kaan

  11. #11
    Engin Pişkin
    comanchee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2010
    Yaş
    50
    Mesajlar
    673
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    34lüyüz biz
    Edilen teşekkür: 222

    Standart

    Alıntı Romeo_er2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbonuz daha geç dolar tam tersi..çünkü doblodaki turbo gt1447 sizin araçtakinden çok daha büyük..aracınızda yazılım olsa bile hacim 1.3 olduğu için turbonun doluşu çok daha geç olacaktır...zaten devir bandı kısa olduğu için üst devirleride çok kullanamıyacaksınız..iş turboylada bitmiyor malesef..bu işin en basit listesi turbo-komple egzoz-filtre-yazılım..kabaca bir hesapla 3*4 lira civarı tutar..ama sanayiye girdimi evdeki hesap çarşıya uymaz =) eğer bu işi ciddi olarak düşünüyorsanız benimle özel mesajla iletişime geçerseniz yardımcı olmaya çalışırım =)

    turbo her devirde devrededir.Fakat belli bir devirden sonra turboyu doldurma hızı ve turbo basıncı yükseldiğinden daha efektif çalışmaya başlar.markadan markaya değişmekle birlikte ortalama olarak 1500-2000 devir bandında max torku vermeye başlar motor.
    Konu comanchee tarafından (12/09/2011 Saat 17:57 ) değiştirilmiştir.
    YENİ HYUNDAİ İ20 1,25 STYLE+PAN 1,25
    PUNTO EVO 1.4 FIRE ENGINE DUALOGIC METALIC EVO WHITE SKYDOM GÜZEL ARAÇTI MAZİDE KALDI

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #12
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    Valla ben dizel toyota ya kafa tutuyorum.clio dizel şöyle dursun. Kalkarken motoru bayıltmayın. Seri kalkmak için 4000 devirde vites değiştirin. Birde arasıra uzun yol yapın örümcek ağlarını atın üzerinden.
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  14. #13
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cliolarda hacimde fazla ve guc dusuk turbosu daha ufak bildigim kadarıyla. bundan dolayı erkenden dolması normal clio dizelin
    dolan turbo değil...sisteme bastığı hava miktarı...

    Alıntı comanchee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo her devirde devrededir.Fakat belli bir devirden sonra turboyu doldurma hızı ve turbo basıncı yükseldiğinden daha efektif çalışmaya başlar.markadan markaya değişmekle birlikte ortalama olarak 1500-2000 devir bandında max torku vermeye başlar motor.
    aynen katılıyorum...



    turbo doluyor diye bir şey yok...

    netten turbonun çalışma prensibine bakın...ortada dolan bir şey mi var ???

    turbo...egzoz manifoldundan çıkan gaz ile turbo her daim çalışır...ancak sisteme yeteri kadar hava basmasını ayarlayan turbo basınç sensör vardır onun verilerine göre dump valve üzerinden basılan havanın bir kısmı tahliye edilir kalanı yanma odasına gönderilir.

    araç çalıştığı anda turbo da çalışır...çünkü atık gaz ile egzoz kısmındaki pervaniye döndürür...bu esnada pervanenin bağlı olduğu milin karşı tarafındaki emiş pervanesi de havayı hava kanalına basarak ve bazı araçlarda bulunan intercoolerde soğuyan hava yanma odasına gider ancak turbonun bastığı yada emdiği havanın tamamı yanma odasına gitmez. hava kanalında bulunan hava belli bir basınca kadar çıkmaktadır. o basınç olmadan basılan hava yine bir işe yaramaz.

    rölantideki turbo basıncı düşük değerdedir. siz gaza bastıkça bu basınç artar.
    bu da genelde 2 bin devirden sonra işe yarayacak bir basınç değerine ulaşır.

    bu yüzden 2 bine kadar olan basınç azlığından dolayı genelde turbonun bastığı zaman yada devir olarak algılanır.

    turbo her nekadar sürekli hava bassada bizim işimizi görecek devir 2 bin ve üzeridir...

    hatta bazı araçlarda bu 2500 rpm bile olabiliyor...



    gelelim büyük turbo meselesine...ben büyük turbo taktırmak yerine...önce yazılımla istediğini alabiliyormusun...ona bak derim....

    iş sadece ...büyük turbo aldım..hadi takalımla bitmiyor....3-5 bin lira masrafı ve tadilatı göz önünde bulundurmak lazım...

  15. #14
    mehmet ergin
    mehmet_67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/05/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    19
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    67_LY_715
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    yorumlar için herkese tesekkürler arkadaşlar,ama turboyu alt devirlerde calıştırmanın yolunu bulmam lazım yaşadığım sehirde rampa cok gazdan ayağımı cekip tekrar gaza bastıgımda sürekli vites değiştirmek zorunda kalıyorum buda benim canımı oldukca sıkıyo konuyla bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum

  16. #15
    Misafir047
    Ziyaretçi Misafir047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı Ersal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 75 lik Puntoda kullandım 90 lıkta hatta şu anda 90 lık FUN var bende ama 75 likten neredeyse farkı yok biraz daha iyi90 lık.Benim anlamadığım 65 bg lik Clio dizel benzinli gibi kalkarken benim 90 lık veya 75 lik GP neden böyle hantal.Chip uygulaması yapılmadan bunun bir çaresini bulamazmıyız.
    hak'katen clio hemde daha atak hem daha puntodan az yakıyor neden bilen var mı

  17. #16
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    Alıntı mehmet_67 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yorumlar için herkese tesekkürler arkadaşlar,ama turboyu alt devirlerde calıştırmanın yolunu bulmam lazım yaşadığım sehirde rampa cok gazdan ayağımı cekip tekrar gaza bastıgımda sürekli vites değiştirmek zorunda kalıyorum buda benim canımı oldukca sıkıyo konuyla bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum
    iyi bir yazılımla bu sorun büyük ölçüde giderilir...

    büyük turbo takarsan...turbo basınç sensörü sanırım sürekli yüksek basınç hatası verebilir...yada çok fazla hava bastığı için korumaya alabilir...

    bu araçta daha önce büyük turbo uygulaması denendiyse...ona göre yapmakta fayda var....

    yoksa kaş yapayım derken göz çıkartırsın...

Benzer Konular

  1. T-jet Turbosu yok ne TR de ne italyada !!!!!!!
    sarich tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 68
    Son Mesaj: 28/11/2012, 23:05
  2. Satılık 1.4 tjet turbosu
    Romeo_er2 tarafından Satılık Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 16/03/2012, 21:53
  3. Doblo elegance'mı yoksa Doblo Classic Safeline mı?
    krm1983 tarafından Diğer Fiat Binek Modelleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 35
    Son Mesaj: 10/02/2012, 23:57
  4. Efsane marka Abarth tarafından geliştirilen Grande Punto’nun 1.4 litrelik turbosu
    moussetee tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 13/09/2007, 15:01

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com