Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 20 of 46

Thread: Yolda kaldım zincir kopardı aracım :((

  1. #1
    cenk baş
    fixer1981's Avatar
    Join Date
    24/04/2011
    Posts
    55
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 3

    Kızgın Yolda kaldım zincir kopardı aracım :((

    2008 model 74500 km deki aracımla şehirler arası yolda yaklaşık 130 km hızla giderken zincir kopardım neyse çektim kenara usta çağırdık çerkezköyde sanayiden aracı çektik götürdük yaptırdık ancak araç çok silkeliyor özellikle rölantide iken bunu neden yapar servisten arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa çok sevinirim yoğunluktan aracımı servise bırakamıyorum :((

  2. #2
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast's Avatar
    Join Date
    31/03/2010
    Age
    35
    Posts
    2,489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Default

    Quote Originally Posted by fixer1981 View Post
    2008 model 74500 km deki aracımla şehirler arası yolda yaklaşık 130 km hızla giderken zincir kopardım neyse çektim kenara usta çağırdık çerkezköyde sanayiden aracı çektik götürdük yaptırdık ancak araç çok silkeliyor özellikle rölantide iken bunu neden yapar servisten arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa çok sevinirim yoğunluktan aracımı servise bırakamıyorum (
    zincir kopardıysa siboblarıda eğmiştir. siboblar eğrildiyse araç düzenli çalışmaz. zincir koparmasında silindir kapağıda açılıp bakılmalıdır. yeni zincir takılıp gönderilmez.

  3. The Following User Says Thank You to Du Hast For This Useful Post:


  4. #3
    O Ç
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Ziyaretçi049's Avatar
    Join Date
    27/04/2010
    Age
    39
    Posts
    1,473
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    07 NOC 90
    Edilen teşekkür: 265

    Default

    Bu zincir Triger Zincirimi?

  5. #4
    kenan karaca
    pertry's Avatar
    Join Date
    01/04/2011
    Age
    47
    Posts
    121
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Edilen teşekkür: 26

    Default

    Aracı 2. el mi aldınız

  6. #5
    Ziyaretçi034
    Ziyaretçi Ziyaretçi034's Avatar

    Default

    Quote Originally Posted by Du Hast View Post
    zincir kopardıysa siboblarıda eğmiştir. siboblar eğrildiyse araç düzenli çalışmaz. zincir koparmasında silindir kapağıda açılıp bakılmalıdır. yeni zincir takılıp gönderilmez.
    sente ayarıyla ilgili olabilirmi diye düşündüm.

    sübaplar eğrildiyse sadece onunla kalmaz, muhtemelen iticilerde parçalanmıştır, yüksek bi hız sonuçta

  7. The Following 2 Users Say Thank You to Ziyaretçi034 For This Useful Post:


  8. #6
    Çağatay Koçak
    fawori's Avatar
    Join Date
    18/11/2008
    Age
    37
    Posts
    1,081
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 221

    Default

    ilk defa mjet in zincir kopardığını duyuyorum hayret yaw ama masraflı olur segman ayarları kaçmıştır geçmiş olsun.

  9. The Following User Says Thank You to fawori For This Useful Post:


  10. #7
    tayfun aydın
    tayfux's Avatar
    Join Date
    16/01/2011
    Posts
    8,420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Default

    zincir mi kopardı hocam masraf ne oldu neler değişti?

  11. The Following User Says Thank You to tayfux For This Useful Post:


  12. #8
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Ziyaretci046's Avatar
    Join Date
    02/01/2010
    Posts
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Default

    oo zincir bi anda kopmaz sahibine birşeyler söylemiştri önceden gittiğin usta uyarmadı mı uyarmadıysa ustaya bi fatura kes hiç zincir ilk çalıştrmada şakur şukur ses yapmıştır gidiyom demiştir sesli çalışma vardır ben sahşen öyle birşeyde direk söylerim zincir gidik hemen sökelm derim triger kayışı konusunda hassasiyetimi herkes bilir

  13. #9
    ORÇUN ÇABUK
    aŞK 3 HaRF BMW WiSTaRiA's Avatar
    Join Date
    22/07/2009
    Age
    45
    Posts
    6,500
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2431

    Default

    Keşke benimle irtibata geçseydiniz... Bizim buralardaymışsınız hemen çorlu haliç otoya çektirtir gereken ne varsa yaptırırdık... Siboplarda problem olabilir... 74000 deki aracı ilk defa duyuyorum zincir kopardığını...
    Geçmiş olsun...

  14. The Following User Says Thank You to WiSTaRiA For This Useful Post:


  15. #10
    Utku Bilen
    FPT's Avatar
    Join Date
    05/03/2010
    Posts
    187
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 37

    Default

    Çok geçmiş olsun. Eğer orijinal kilometrede bir araçsa şaşılacak bi durum kesinlikle fabrikasyon zincirdeki üretim hatasıdır. 156binde doblomda daha yeni ses başladı halledecek zaten yakında

  16. The Following User Says Thank You to FPT For This Useful Post:


  17. #11
    asil suna
    asil's Avatar
    Join Date
    06/09/2010
    Age
    37
    Posts
    2,656
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35evh87
    Edilen teşekkür: 807

    Default

    çok ilginç ilk defa multijetin zincir kopardığını duydum 250000km kadar gider diyolardı yanlış hatırlamıyosam.motor kulaklarınıda kontrol ettirin bence.geçmiş olsun.

    panda 1.2 dnaymic
    grande punto 1.3 active
    fiorino 1.3 emotion
    bravo 1.6 dnaymic

  18. The Following User Says Thank You to asil For This Useful Post:


  19. #12
    Utku Bilen
    FPT's Avatar
    Join Date
    05/03/2010
    Posts
    187
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 37

    Default

    160.000 km değişim periyodu Yok artık ne alaka derdim zincir bu diyordum ama Dobloda şakır şakır zincir sesi başladı

  20. The Following User Says Thank You to FPT For This Useful Post:


  21. #13
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast's Avatar
    Join Date
    31/03/2010
    Age
    35
    Posts
    2,489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Default

    benim zincir 75 binde başlamıştı ses yapmaya.
    sente ayarıyla ilgili olabilirmi diye düşündüm.

    sübaplar eğrildiyse sadece onunla kalmaz, muhtemelen iticilerde parçalanmıştır, yüksek bi hız sonuçta
    130 la giderken 6. viteste olduğunuzu düşünürsek 2500 civarı bir devir olması lazım. yinede yüksek ve dizel için tehlikeli.
    multijetlerde hidrolik iticiler var. kopma anında iticilere zarar verir mi bilmiyorum ama kesinlikle bir kaç tane sibob eğrilmiştir.
    günümüz araçlarında yüksek sıkıştırma oranları yüzünden ateşleme odaları iyice daraldı. piston tepesi siboblara kesin vurmuştur.
    1990 model isuzu gemini düz dizel motorun triger kayışı kopmuştu. devirde 1500 1800 civarıydı. 2 tane sibob eğmişti. rolantide özellikle soğuk motorda dengesiz ve titreşimli çalılıyor, egzosta patır patır ses yapıyordu. ısınınca azalıyordu siboblar ısınıp biraz genleştiği için.
    senteyide tam getirememiş olabilir. işin ehli olmayan usta multijetin sentesini getiremez. triger zinciri değişirken egzantirik ve krank aparatlar tarafından kilitlenir sente kaçmasın diye.

  22. #14
    Faruk İleri
    Punto'cu LEO farukileri's Avatar
    Join Date
    06/04/2010
    Age
    37
    Posts
    1,285
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    B-112-KMX
    Edilen teşekkür: 392

    Default

    benim arabam da şu anda 74100 km de ve hiçbir sorun yok allaha şükür zincirde...geçmiş olsun öncelikle.Yetkili servise bir gidin derim bence orada en azından daha iyi bir şekilde çözüme kavuştururlar sorununuzu


    LEO,Liderlik,Deneyim,Olanak yaratmaktır.

  23. The Following User Says Thank You to farukileri For This Useful Post:


  24. #15
    Ziyaretçi034
    Ziyaretçi Ziyaretçi034's Avatar

    Default

    Quote Originally Posted by Du Hast View Post
    .
    multijetlerde hidrolik iticiler var. kopma anında iticilere zarar verir mi bilmiyorum ama kesinlikle bir kaç tane sibob eğrilmiştir.
    corsa ile aynı motor olduğuna göre iticilere zarar veriyor, kendimden biliyorum.

    motor konusunda acemiliğimi 2000 liranın üzerinde bi masrafla gidermiştim

  25. The Following User Says Thank You to Ziyaretçi034 For This Useful Post:


  26. #16
    ömer bedir
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. omer06's Avatar
    Join Date
    27/12/2010
    Age
    37
    Posts
    2,506
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 767

    Default

    geçmiş olsun

  27. #17
    kenan karaca
    pertry's Avatar
    Join Date
    01/04/2011
    Age
    47
    Posts
    121
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Edilen teşekkür: 26

    Default

    Quote Originally Posted by fixer1981 View Post
    2008 model 74500 km deki aracımla şehirler arası yolda yaklaşık 130 km hızla giderken zincir kopardım neyse çektim kenara usta çağırdık çerkezköyde sanayiden aracı çektik götürdük yaptırdık ancak araç çok silkeliyor özellikle rölantide iken bunu neden yapar servisten arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa çok sevinirim yoğunluktan aracımı servise bırakamıyorum (
    Hiç ses seda çıkmıyor arkadaşın başı bi hayli ağrıdı galiba
    son durum nedir merak ettim
    benim düşüncem acabanın kilometresi ile oynanmış olabileceği

  28. The Following User Says Thank You to pertry For This Useful Post:


  29. #18
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN's Avatar
    Join Date
    11/09/2009
    Age
    49
    Posts
    8,995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Default

    75 binde bırakın zinciri kayış bile kopması olası bir arıza değil
    anlattığınız hadisede 130km hız ile seyir halinde iken koptuğunu yazmışsınız bu durumda subapların eğilmemesi gibi bir durum söz konusu olmaz muhakkak zincir koptuğu anda aşağıda açık konumda olan subaplar piston tepesine ğarpmıştır
    sadece zincir değişimi ile kurtarılmayacak bir durum var ortada
    arıza bu olarak söylensede size ortada şüpheli bir durum var bu süratte zincir kopartıp subap eğmeyecek motor yok maalesef düşünün ilk çalıştırmada yada rolantide koptuğunda bile subaplar eğilir eğer eğilme yok ise zincir koptuğunu sanmıyorum bence bu olayı siz biraz araştırıp üzerine gidin farklı bir durum var ortada


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  30. The Following User Says Thank You to GP COSKUN For This Useful Post:


  31. #19
    kenan karaca
    pertry's Avatar
    Join Date
    01/04/2011
    Age
    47
    Posts
    121
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Edilen teşekkür: 26

    Default

    Quote Originally Posted by GP COSKUN View Post
    75 binde bırakın zinciri kayış bile kopması olası bir arıza değil
    anlattığınız hadisede 130km hız ile seyir halinde iken koptuğunu yazmışsınız bu durumda subapların eğilmemesi gibi bir durum söz konusu olmaz muhakkak zincir koptuğu anda aşağıda açık konumda olan subaplar piston tepesine ğarpmıştır
    sadece zincir değişimi ile kurtarılmayacak bir durum var ortada
    arıza bu olarak söylensede size ortada şüpheli bir durum var bu süratte zincir kopartıp subap eğmeyecek motor yok maalesef düşünün ilk çalıştırmada yada rolantide koptuğunda bile subaplar eğilir eğer eğilme yok ise zincir koptuğunu sanmıyorum bence bu olayı siz biraz araştırıp üzerine gidin farklı bir durum var ortada
    Evet bende farklı durumdam şüpheleniyorum aracın km si orjinal değil bence

  32. #20
    Serhat Serhat
    İl Başkanı (Kırşehir) takres's Avatar
    Join Date
    13/10/2010
    Posts
    7,894
    Nereden
    Kırşehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1804

    Default

    geçmiş olsun km yi yarıya çekmişler sanırm ...
    Keyif BMW'Dir...



Page 1 of 3 123 LastLast

Similar Threads

  1. Tuhaf şekilde yolda kaldım ah evo ah !!
    By motor delisi in forum Genel.
    Replies: 7
    Last Post: 16/07/2012, 21:29
  2. yine dualogic bu sefer yolda kaldım
    By punto_multijet in forum Teknik Yardım.
    Replies: 13
    Last Post: 07/02/2012, 14:32
  3. Yolda Kaldım Yardım
    By cnykrdnz in forum Teknik Yardım.
    Replies: 16
    Last Post: 22/05/2011, 23:38

Bookmarks

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com