tabbi eski teknoloji yeni teknolojıden iyi olamaz hiç kimsenin öyle düşüncesi yok fakat euro 5 dpf ve daha maliyetli bakım nedeniyle euro 4 ten memnunum dedim
Printable View
Dizel Partikül Filtresi « Teknik Eğitim Portalı
Bu sitede hem yazılı hemde görüntülü olarak dpf nin ne olduğunu anlatmış ayrıca dpf nin diğer filitrelerle bir alakası olmadığını değişim gerektirmeyen dolduğu zaman kendi kendini yakarak temizleyen bir sistem olduğunu birkaç yerde okudum.Arızalandığı taktirde pahalı olabilir sonuçta arıza durumunda garanti yoksa zaten ucuz parçamı var?
araba ile veya 100bin km ömrü var bunlar fasa fiso ama su gercek olanlarin eger partükel temizlemesi yaptirtmazlar ise tikanmaya sebebiyet verebilir bu daha cok motorda agir masraflara yol acabilir...
birde hatirlatma yapayim aklima gelmis iken;
partikel filitresi olmamasi daha iyi :D basiniz agrimaz...
partikel temizleyen motorlarda dikkat edilecek yag seviyesi gözden kacirmayin seviye yanmamis mazzor ile yükselir..servis bakimlarini uzun tutmayin motorunuzun sagligi icin cünkü yag incelmesi olusuyor buda motor icin saglikli degil yani dedigim gibi partikel filitresi olmamasi daha iyi :D
olmayanlar sevinsin
Hocam videoyu dikkatli izlersen zaten filtre dolunca motora sinyal veriyor motor otomatikman yakarak temizliyor.. olandan zarar gelmezmiş varsın dpf de olsun :D ben 2004 model 1.3mjet puntomu yaklaşık 170bin km kullandım traktör misali çok sesliydi onu sattım bunu aldım rolantide neredeyse çalıştığı bile belli değil adı üstünde yeni teknoloji;) Allah kaza bela vermesin gerisi hikaye..
bende E5 s&s var arkadasımın E4 gaz pedalı daha sert sankı gaza daha ıyı cvp cerıo gıbı bıde ben 2 viteste gaza bastıgımda 12 goruo 2000 deviri biraz gecene dek onda 10 litre cıvarı gosterıo E4 aynı gaz tepkısı corsa gibi sanki benımkı bıraz daha seri asıl bu arabanın 95 bg yada 85 ecosu var onların turkıyeye gelmesı lazım hem yakıt hem klımalı cekıs ıcın 85 eco için karısık 3,6 sehır dısı 3 sehır ıcı 4,5 fabrıka verılerı var
aracın euro 4 yada euro 5 motora sahip olduğunu nasıl anlayacağız peki??
emisyon mevzu sıkı tutuldukça hayatımıza DPF gibi parçalar daha çok girecekler.
DPF bizim araçlarda kendi kendini temizleyen tipte. DPF dolunca ecu ya sinyal gidiyor sonra ecu da gösterge panelinde ikaz lambası yakıp rezenerasyon yapmanız gerektiğini söylüyor. siz bu lamba yanında 2000 devir üzerinde 10 - 15 dk gibi lamba sönene kadar gitmek zorundasınız. eğer 2000 devir üzerinde 5 dk gittiniz durdunuz bu DPF zarar verir ve temizlenme işlemi tamamıyla gerçekleşmemiş olur.
ayrıca DPF lambası yandıktan sonra motor yağının değişmesi gerekiyormuş diye duyum aldım. DPF araçlar için motor yağıda özeldir.
en güzeli adblue DPF. hem uzun ömürlü. şu otobüs, kamyonlarda kullanılanlardaç.
2 gun once dpf ışığı ilk defa yandı cok heyecanlandım:rudolph0::tongue00::tongue00:
baya uzun sürüyor gercekten 15 dakika yol gittim sonmedi akabinde 5 dakika daha rolantide calıstı ama ekranda uyarı vermesi guzel birşey
torku biraz daha fazla ve daha düşük devirlerde elde edebiliyorsunuz. yakıt tasarrufu kesınlıkle daha fazla bizzat kendim karşılaştırdım duruma göre euro 4 ile arasında 1 litre kadar oynayabiliyor. ellerinde euro 4 motor olanlar tabikide euro 4 ü savunacaklardır oyuzden denemeden karar vermeyin bence cok başarılı olmuş. ayrıca 2013 gibi gelecek olan emisyon değerlerine göre vergilendirmedede birhayli ucuzluk sağlayacağı ortada...
evet çok başarılı torku yüksek sessiz ve yakıt tüketimi gerçekten düşük bir makina :) zaten euro4 yok artık istesenizde olmayacak
euro 4 üde euro 5 de kullandım kesinlikle sessiz ve güçlü motor sizi yormuyor. enjektörlerdeki değişiklik nedeniyle max devir/tork oranını 1750 yerine 1500 e kadar düşürmüşler. buda hızlanmalarda çok belli ediyor kendini. ikisindede uzun yol yaptım gerçekten çok fark var...