benimki 94.ooo km de ve henüz değişmedi bir sıkıntı yok.
arkadaslar gp lerın baskı balatası 60-70 bın km yapıyomus sorunlu oluyomus dıye duydum bugun bu konu hakkında bılgısı olan arkadaslardan yardımlarını beklıyorum aracım 65000 km ama bı sıkıntım yok bu konuyuda duyunca sasırdım acıkcası cunkı saglıklı baskı balata 100000km de degısır
benimki 94.ooo km de ve henüz değişmedi bir sıkıntı yok.
Granit Gri F.I.R.E Dynamic KP + SP + AJ
Baskı balata ömründe benzinli araç ile dizel araçları aynı kategoride sınıflandırmamak lazım, birincisi dizel araçların tork güçleri daha fazla olduğundan benzinli araçlara göre daha kısa sürede debriyaj balatası bitebilir. Her ne kadar kullanıma bağlı bir şey olsa da genelde baskı balata değişim zamanı 60000 km den sonra gerçekleşiyor.
araçta, yeni şöför yetişmemişse 80 - 90 bin ortalama gider
tamamiyle kullanımla alakalı bir durum
devamlı şehir içinde kullanılan bir aracın ki ile uzun yolda kullanılan bir aracın
debriyaj balatasının ömrü nü bir tutamayız
bu fren balataları içinde böyledir
bunun yanında aracın yüklü kullanımı ve seri kullanımı ve birde şöför hatalarınıda eklersek kullanım süresi değişir
örnek olarak 115 bin km de baskı balata değiştirmemiş puntoda gördük
bunun yanında
20 bin kilometrede değiştirenide gördük
ortalama bir şey demek zorunda kalırsak normal şartlarda 80-100 bin arası gitmesi gerekir
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
baskı balata ömrü diye bişi olmaz. Kullanıma bağlıdır. 10000 de de bitirirsiniz daha doğrusu sıyırırsınız, 160000de sıkıntısız binersiniz. Tamamen kullanıma bağlı...
97.000 de sattığım gp mde hala baskı balata değişmemişti.
1.4 Fire Dynamic | Exotic Red | 17" T-jet Jant(205/40/17 Lassa İmpetus Sport) | 5cm Eibach Sportline | H4 Xenon 8000K | H1 Xenon 8000K | Spoiler + Maşpiye | Light Black Film | Rockford Fosgate PUNCH P2 | JBL GTO-6707C Kompenant x2 | Xetec 3506 6 Kanal Anfi
Tamamen kullanımla alakalı...
Bende şöyle biliyorum 120.000 km yada 5 yıl hangisi önce geliyorsa degiştirilmeli bu normal şartlarda arkadaşlarımın saydıgı şartlarda ise her 20.000de bir degişirsanırım
![]()
Dünayaya geldigin zaman, sen aglarken çevrendekiler gülüyorlardı Öyle bir hayat sürki, öldügünde çevrendekiler aglarken,sen gülümseyerek ahirete gidesin.
bu ay sonu 5 yıl olcak aracım 69.000 km de orjınal baskı balatasıylan kullanmaya devam ediyorum hıç bir sıkıntı yok
Konu kara kız tarafından (29/06/2011 Saat 15:22 ) değiştirilmiştir.
onrky
1.4 starjet 95hp
60 bin kmdir baskı balata değişmedi![]()
Merhaba,
Baskı balatada bir endeks değeri var. Bu değer 10.000'e yaklaştığında balatanın değişim zamanı gelmiş oluyor. Maksimum değer 10.000 (Kilometre cinsinden değil, endeks değeri) Bu değeri serviste ölçtürebilirsiniz kısa süre içerisinde.
Birde Km ne olursa olsun 4 senede bir değişmesi gerekiyor.
Bu 2 durum dışında Baskı Balatanın ömrü sürekli kullanımda Benzinli GP'de 120.000km
(Servisten alınan bilgiler)
P.S. Unutmadan; geçenlerde baskı balatayı değiştirdim o zaman sormuştum. Kendi arabam benzinli dizelde de aynı mıdır bilmiyorum tabi![]()
Konu Luc tarafından (29/03/2011 Saat 15:27 ) değiştirilmiştir.
bu konu hakkında yardımcı olan tum arkadaslara tesekkur edıyorum
Benim aracım da 115 bine yaklaşıyor. Artık debriyajı döşemeye yapıştırmadan vites değiştiremiyorum. Hatta bazen bacağımı kasmam gerekiyor geçirmek için. 15 temmuzdab sonra 3000-4000km yapmayı düşündüğümüz bir tatile çıkacağım. Baskı balatayı değiştirsem iyi olacak sanırım.
Ömür hususu da gerek baskı gerek fren balataları için gerçekten kullanıcıya bağlı. Ben aracı 66000'de aldım. Servise kontrole götürdüğümde servis fren balatalarını değiştirin dedi. Satın aldığım arkadaş daha 60000'de taktırdım ben o balataları dedi. 6000 kilometrede yarının altına inmiş. Aynı serviste aynı balatayı taktılar. 115 bindeyim neredeyse ve daha balatalar o seviyeye inmedi![]()
ben aracımı 53000 deyken aldım bayandaydı araç 55000 de baskı balatayı değiştirmek zorunda kaldım. Baskı balayatı sıyırmıştı.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri