8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: Kamber ayarı?

  1. #1
    Emre Satı
    emrexati - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/12/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    17
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Kamber ayarı?

    Arkadaşlar
    2008 GP sahibiyim.
    Uzun zamandır araçta sağa çekme oluyordu.
    Geçen gün rot ayarı yapıldı. Ayar tamam ancak çekme bir miktar daha var.
    Usta kamber ayarı yapılacak dedi.
    Bunu nasıl yaptırabilirim ve kaça mal olur acaba?

  2. #2
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    rot balansçının işi zaten kamber ayarı
    neden yapmamış ki madem kamber ayarı bozuk


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    Ufuk Tukenmez
    Kör Cerrah exixiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/10/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    910
    Nereden
    Edirne
    Rengi
    Kar Beyaz
    Plaka
    22 NC 346
    Edilen teşekkür: 227

    Standart

    Usta değilmiş demek ki!..

  5. #4
    AYDIN GÜR
    gemlikli_55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/03/2010
    Yaş
    46
    Mesajlar
    818
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Edilen teşekkür: 288

    Standart

    kamber ayarı nedir arkadaşlar bilen anlatsında öğrenelim

  6. #5
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    31
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    En basit şekli ile kamber ayarı , lastiğin yere bastığı açıyı değiştirmektir.
    Yere tam dik açıyla basan lastik düz yolda maximum temas sağlar.Bu sayede en iyi hızlanma ve fren mesafesi elde edilir.Ancak negatif kamber ayarı sürüş dinamiğini değiştirecektir.
    Negatif ayar demek lastiklerin iç basması anlamına gelir.İç kısımları yola temas eden lastikler düz yolda daha az tutuş sağlarken viraj içinde ağırlık merkezinin değişmesi ve aracın esnemesi ile daha çok tutuş sağlarlar.
    Resimlerde negatif (-) ve pozitif (+) kamber açılarını görebilirsiniz.


    Standart araçlarda kamber açıları ile oynamak genellikle mümkün değildir.Sonradan değiştirilen amortisörler ve kamber düzeltme kolları (camber correction arm) ile bu ayarı yapmak mümkündür.Bir çok Coil-Over sisteminde camber plate bulunur.Bunları ayrıca alıp orjinal amortisöre monte etmekde mümkündür.Amortisör kulesinin üstüne takılırlar.Resimde göreceğiniz gibi vidalı ayar konumları bulunmaktadır.


    Tüm bunların driftle çok yakından alakası vardır.Unutmamak gerekirki drift için ön lastiklerde çok iyi , arka lastiklerde ise kötü bir yol tutuş gerekir.Tüm bu ayarlar aracın (arkadan kayması) Over Steer yapması için gereklidir.Viraj içi kontrolü ise ayrıca önemlidir.
    Günlük kullanılan araçlarda en uç kamber değeri -3 iken özel drift otomobillerinde bu değer -7 lere kadar çıkmaktadır.Unutmamak gerekirki hiç bir drift pilotu aracının düz gitmesini istememektedir.Bu yüzden drift otomobilleri ile günlük otomobillerin ayarları tamamı ile ters orantılıdır.


    alıntıdır.

  7. Bu mesajı için 4 kişi StrawBeeRy'ye teşekkür etti:


  8. #6
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    merak eden arkadaşlar olursa
    daha önce
    forumda kamber ve kaster ayaroyla ilgili bir yazı yazıp
    konu açmıştım
    aratırsanız bulabilirsiniz ben link verecektim ama telefondan girdiğim için veremiyorum
    mert sen bulabilirsen bir zahmet eklermisin linki


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #7
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    31
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merak eden arkadaşlar olursa
    daha önce
    forumda kamber ve kaster ayaroyla ilgili bir yazı yazıp
    konu açmıştım
    aratırsanız bulabilirsiniz ben link verecektim ama telefondan girdiğim için veremiyorum
    mert sen bulabilirsen bir zahmet eklermisin linki
    tamamdır abi link eklenmiştir

    https://forum.grandepuntotr.com/tekn...ter-ayari.html

  11. Bu mesajı için 3 kişi StrawBeeRy'ye teşekkür etti:


  12. #8
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    mert seni yardımcım ilan ediyorum
    sağol kardeşim


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  13. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. Far Ayarı
    plus06 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 03/11/2012, 23:07
  2. Kamber-Kaster Ayarı
    GP COSKUN tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 26/06/2011, 23:21
  3. EQ ayarı hk
    faithless1905 tarafından Ses & görüntü sistemleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 22/10/2010, 16:23
  4. Far ayarı..
    Du Hast tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 17/08/2010, 10:12
  5. Kamber açısı
    cantekin tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 31
    Son Mesaj: 14/04/2008, 17:54

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com