rot balansçının işi zaten kamber ayarı
neden yapmamış ki madem kamber ayarı bozuk
Arkadaşlar
2008 GP sahibiyim.
Uzun zamandır araçta sağa çekme oluyordu.
Geçen gün rot ayarı yapıldı. Ayar tamam ancak çekme bir miktar daha var.
Usta kamber ayarı yapılacak dedi.
Bunu nasıl yaptırabilirim ve kaça mal olur acaba?
rot balansçının işi zaten kamber ayarı
neden yapmamış ki madem kamber ayarı bozuk
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Usta değilmiş demek ki!..
kamber ayarı nedir arkadaşlar bilen anlatsında öğrenelim
En basit şekli ile kamber ayarı , lastiğin yere bastığı açıyı değiştirmektir.
Yere tam dik açıyla basan lastik düz yolda maximum temas sağlar.Bu sayede en iyi hızlanma ve fren mesafesi elde edilir.Ancak negatif kamber ayarı sürüş dinamiğini değiştirecektir.
Negatif ayar demek lastiklerin iç basması anlamına gelir.İç kısımları yola temas eden lastikler düz yolda daha az tutuş sağlarken viraj içinde ağırlık merkezinin değişmesi ve aracın esnemesi ile daha çok tutuş sağlarlar.
Resimlerde negatif (-) ve pozitif (+) kamber açılarını görebilirsiniz.
Standart araçlarda kamber açıları ile oynamak genellikle mümkün değildir.Sonradan değiştirilen amortisörler ve kamber düzeltme kolları (camber correction arm) ile bu ayarı yapmak mümkündür.Bir çok Coil-Over sisteminde camber plate bulunur.Bunları ayrıca alıp orjinal amortisöre monte etmekde mümkündür.Amortisör kulesinin üstüne takılırlar.Resimde göreceğiniz gibi vidalı ayar konumları bulunmaktadır.
Tüm bunların driftle çok yakından alakası vardır.Unutmamak gerekirki drift için ön lastiklerde çok iyi , arka lastiklerde ise kötü bir yol tutuş gerekir.Tüm bu ayarlar aracın (arkadan kayması) Over Steer yapması için gereklidir.Viraj içi kontrolü ise ayrıca önemlidir.
Günlük kullanılan araçlarda en uç kamber değeri -3 iken özel drift otomobillerinde bu değer -7 lere kadar çıkmaktadır.Unutmamak gerekirki hiç bir drift pilotu aracının düz gitmesini istememektedir.Bu yüzden drift otomobilleri ile günlük otomobillerin ayarları tamamı ile ters orantılıdır.
alıntıdır.
merak eden arkadaşlar olursa
daha önce
forumda kamber ve kaster ayaroyla ilgili bir yazı yazıp
konu açmıştım
aratırsanız bulabilirsiniz ben link verecektim ama telefondan girdiğim için veremiyorum
mert sen bulabilirsen bir zahmet eklermisin linki
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
tamamdır abi link eklenmiştir
https://forum.grandepuntotr.com/tekn...ter-ayari.html
mert seni yardımcım ilan ediyorum
sağol kardeşim
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri