Sensörler Ve Anlamları
Evap Purge Control Solenoid Valve nedir?
Manifold basıncı sensoru (manifold absolute pressure/MAP)
- Depodaki buharlaşan benzin sıvı hale getirerek tekrar depoya veren sistemi kontrol eder.
Map sensor ne işe yarar ?
MAF Sensoru (Mass airflow sensor)
- Bu sensor manifold basıncı miktarına göre ECU'ya veriler göndermektedir. Ecu da buna göre avansını ve benzin verme miktarını ayarlamaktadır. MAf sensoru Manifolt üstünde bulunur Yada 1 hortum ile manifolddan vacum alınıp bir yere monte edilir.
Knock sensor (vuruntu sensoru) Nedir ?
- Maf sensoru hava filitresinden hemen sonra bulunur çekilen havanın miktarını ölçer ve Map sensoru gibi ECU ya bilgi gönderir Ecu da buna göre avansını ve benzin verme miktarını ayarlamaktadır. Extradan Hava sıcaklığınıda ölçmektedir
TPS Sensor = Throttle Position sensors = Gaz kelebegi sensörleri
- Vuruntuu istenmeyen şekilde yanma sonucu olusur.Vuruntu sensörü volt ile çalışır ve vuruntu hissetigi anında motoru direk safe moda geçirir.
IAC Valve (idle air control Valve) = Rölanti Regulatörü
- Gaz kelebek sensorunun amacı kelebeğin nekeadar açık olduğunu ECU ya volt şeklinde vermesidir bunun sayesinde Gaz kelebeği düzeltmelerini ECU kolaylıkla yapabilir.
- Bazı map ve maf olmadan single throttle olarak yapılan arabalarda (genelde Yarış amaçlı) tps Map ın görevini görebilir.
CKP sensor ((Crankshaft Position) Krank mili konum sensoru)
- Motor sabah çalıştığında ve seyir halindeyken dururken kelebek tamamen kapandığında rolantide durmasını düzenlemekte görevlidir
Camshaft Position Sensor TDC sensor Diyede geçer
- Crankshaft Position sensoru krankın açısını belirler verdiği bilgiler doğrultusunda ateşleme ve püskürtme zamanları için Ecu ya bilgiler verir.
Coil On PLug (COP) = Tek Tek bobinli ateşleme
- Camshaft Position sensor araba çalışmaya başlamadan Cranking (marş) esnasında önce ateşleme sırasının düzgün olması için Ecu ya bilgiler verir(ecu için)
Distribütör nedir? neişe yarar?
- boboinli ateşelem Buji pipolarının üstünde bobinlere sahip arabalar vardır her bujinin 1 bobine sahip olduğu arabalar bu tip arabalara coil on plug arabalar denir bu tip arabalarda buji kablosu bulunmaz
AIT (Air intake temperature) = Hava Giriş ısı sensoru
- Bir çok distiribütorlu araçta distiribütor içinde CKP TDC sensoru bulunur bunlar ecuy a bilgi gönderir extradanda Tek bobinli arabalardır distribütörün içinde tevzi makarası bulunmaktadır bu tevzi makarasının amacı endüksiyon bobininden gelen yuksek gerilimi sirasiyla bujilere buji kabloları tarafından yollayan parcadır.
ECT (Engine Coolant Temp) = Motor Su sıcaklığı
- İçeriye çekilen/basılan havanın sıcaklığını ölçer. Ve ecu ya o şekilde düzeltmeleri yapmasında yardım eder
BARO sens (Barometric Pressure sensor) barometrik basınç sensoru
- Motor suyu sıcaklığını ölçer ve ecu ya o şekilde düzeltmeleri yapmasında yardım eder özellikle soğukken çalışmada.
SAFC & VAFC (Super Air Flow Converter & Vtec Air Flow Converter)
- Atmosferik basıncı ölçer ve Ecunun ona göre benzin avans düzeltmelerinde yardımcı olur
Alıntıdır arkadaşlar eksik olobilir......
- Map olan yada Maf olan arabalarda Map yada Maf a bağlanarak orjinal gelen değerleri değiştirerek benzin kısıp açmaya (belirli bir limitte çok değil) yarıyor.
kesinlikle avansa mudahale etmez. Dolaylı yoldan mafı yada mapkı kıstığın yada açtığın için avansıylada biraz oynamış oluyoruz. YurtDışında Adıda AFC hacks tir.
panda 1.2 dnaymic
grande punto 1.3 active
fiorino 1.3 emotion
bravo 1.6 dnaymic
Teşekkürler
emeğinize sağlık
senza cuore saremmo solo macchine
Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!
güzel paylaşım..![]()
Keyif BMW'Dir...
map sensörünün fotosu olan varmı?
panda 1.2 dnaymic
grande punto 1.3 active
fiorino 1.3 emotion
bravo 1.6 dnaymic
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri