evet haklısınız 3-4-5 arka arkaya anında yükseliyor ve kırmızı ışıkta en önde kaldıysanız araba kendini toplayana kadar bi süre küfür yiyosunuz arkadakilerden :) benim alışma sürem biraz daha devam edicek sanırım :)
Printable View
Arkadasın dedigine katılmıyorum dualogic viteste kendinde vitese hükmetme şansın var arkadasım 2003 yılından bu yana dualogic vites kullanıyorum baktın yavaslaman gerekıyor vitesi küçült elinle frene basmana gerek yok ben hep o şekilde kullanıyorum manuel araba kullanırgibi önumdeki araç fren yapınca vitesi küçültüyorum en son fren yapıyorum ...
bende de şu mantık var :) madem dualogic aldım o zaman manuel kullanmamın anlamı ne diyorum :) hepsini bir arada istiyorum sanırım ... Ama haklısınız... Aracım daha anca 800kmde ve ilk arabam ... Herhalde bi 5000 olunca o bana değil ben ona hükmetmeye başlayacağım.. O zaman manuel müdahaleye başvurabilirim :) Şu anda dikkat dağıtıcı bi durum benim için :blush000::blush000::blush000:
merhabalar,
konuyu hortlatmış olacam ama ben de hızlanma sorunu yaşıyorum bazen.
En son dün kavşakta yavaşlamak için fren yaptım araba 2. vitese düştü ve o şekilde gaz vermediğim halde araba yoluna devam etti. böyle ne kadar gidecek diye merak ettim ve yaklaşık 200-250 metre bu şekilde geldik. düz yoldu araçta eco modu açıktı. gideceğim yere ulaştığı için durdum ama bıraksam daha da gidecek gibi görünüyordu.
bu normal bir durum mudur?
Araca bir zararı var mıdır
Bunu yaşadığınız yerdeki meğil de durumu etkiler.
Nomrlade dualogic 2. viteste devir rölantiye düşünce, 1. vitese atar.
Eğer yavaşladığınız yer yokuş aşağı meğilliyse (çok dik olmak zorunda da değil) motor kompresyonda aracı devam ettirir ve devir düşmez. Bu yüzden de araç 2. viteste devam edebilir.
Bu sorun alışmayla yada yeni şöför olmayla alakalı değil. Ayak gazdan çekilince arabanın yavaşlaması lazım. Araba hızlanmaya çalışıyorsa bir sorun vardır ve servise gidilmesi gerekir. Sorun dualogic şazımanla alakalı değil bence şanzımanın otomatik gaz verme özelliği yok yazılımsal bir sorun olabilir.
Eğer düz yolda değilseniz, tatlı bir meğil bile olsa aracınız kolay kolay yavaşlamaz!
Tam olarak rölantiye inmediği için de 1. vitese düşürmez.
Bakınız: Vitesteki aracın kendi kendine yolun meğili boyunca gitmesi.
2 senedir aracı ECO modda kullanıyorum bahsettiklerinizin hiçbirine rastlamadım veya rastladım ama beni etkilemedi. Aracın kısa zamanda vites atması daha ekonomik (ECO) olması için tasarlanmış bir durum. Manuel aracınızda da vitesi kısa ve sık değiştirirseniz aracınızın daha az yakıt tükettiğini görürsünüz ( tecrübeyle sabittir palio van araçla şehir içi 1000 km ) bunun dışında manuel araçla da 2. viteste belirli bir devirde aracı bırakıp ayağınızı gazdan çekerseniz araç siz müdahale edene kadar gitmeye devam edecektir ( tecrübeyle sabit 91 model şahinim vardı ve onda bu oluyordu ) konuyla ilgili naçizane görüşüm budur ...
4 aydır fiorinoyu kullanıyorum böyle bir durumla karşılaşmadım.sadece 6 cı vitese geçmesi uzun sürüyor...
Ark. bende yaklasık 2.5 aydır kullanıyorum dualogic vitesi eko modda kullanıyorum daha doğrusu hep eco modda kullandım bende arabamda hızlanma görmedim ayagımı frenden cektıgımde yavaşlıyor zaten hemen vıtes kuculmeye başlıyor cok az eğimli bir yol bile olsa illakı yavas yavas hızı dusuyor yani herşey normal ..
walla yanklış anlamayında küfür yemek araçtan değil de şöförden kaynaklı bir durum.ben bugune akdar küfür yemedim.emsal arabalardan hiçbiri de ezici bir şekilde kafa atatrak kalakamadı yanımdan.gazdan korkmayın gaz oranını artırın kalkarken bir sıkıntı olmadiğini göreceksiniz.sürüş tekniğiniz korkak ise 2000 motor arçta bile kornalarla ,küfürler birbirine karişir bizim insanımız sabırsız :)
cihan bey dediğiniz gibi bir saçmalama yok.sonuçta eco mode fonksiyonunun amacı düşük devirde vites değiştirip yakıt tasarufu sağlamak.eco mede açıkken 2500 devrde vites yükseltir,kapalıyken 3000-3500 aralığında
tam otomatşklerde kullanış sitilinize göre 3500-4000 aralığında yüksek devir + düşük vites =performans
değerli arkadaşlar bahsettiğiniz aracın hızlanma işi sadece otomatik viteslere has bir şey değil. yeni nesil araçlarda otomatik rolanti ayarlayan bir sistem varmış en azından eski aracımda olduğunu söylemişlerdi. siz gaza basmazken özellikle 1 ve 2. viteslerde araç durma noktasına kadar geldiğinde devir olarak araç otomatik gaz verebiliyor aracın stop etmemesi için deneynler olmuştur illaki araç 1. vitese alırnır biraz hızlandıktan sonra gaza basmak kesilir araba belli bir devre kadar yavaşlar sonra rolantinin de altına düşmeye başlayınca kendi gaz verir ve araç rolatide gaza basmadan yola devam eder. bunda bir problem yoktur. tasa etmeyin manueller aracı durdurmak için malum debriyajada basarız. otomatik aracında frene basmadan durma noktasına kadar yavaşlamayağını hesabe katarsak aracınızın devrini korumak adına otomatik olarak belli miktar gaz vermesi gayet normaldır. korkacak bişi yok saygılar...:D
Bu dediğiniz manuelde ok doğru bir uygulama MegII'den de tecrübeyle sabit kendiliğinden yükseliyor devir.
Ama Dualogic vitesin özelliği, motor devri rölantiye düştüğünde vites küçültmek. Ki bunu yapıyor.
1.İhtimal: Vites küçültmeyip devri yükseltiyorsa eğer 2. Vitesteyken, bir problem var demektir.
2. İhtimal: Yukarda da bahsetmiştim. Az bir eğim bile olsa 2.viteste araç tam rölantiye inmeyebilir ve kendiliğinden devirlenebilir. Bu da normal bir durum.
yolda eğim yoktu. hatta araç deniz seviyesindeydi diyebilirm :) bu arada bazı arkadaşlar "hızlanma" demişler. benimki hızlanmadan ziyade hız kaybetmeden devam etme haliydi.
Aracın gidişi manuel araçlardaki yarım debriyajla gidiyormuş gibiydi. Rölantiyi sağlamak için kendisi gaz veriyorsa yani normal bir durum diyorsanız sorun yok :)
herkese yorumlar için teşekkürler.
kendi aracım grande punto emotion. manuel 2. viteste giderken genelde şehir içi orta trafikte, ayağımı gazdan çektiğim zaman 1000 devirin altına düşmeye başlayınca kendi gaz veriyor. işin açıkçası otomatik vites mantığınında aynı olduğunu düşünüyorum sadece bi görüş tabi ki. sonuçta otomatik vites araçlar kalkıştan sonra frene basmadan durmuyor. araç gaz pedalın alamadığı tepkiyi ivmesini korumak adına otomatik olatak veriyor diye düşünüyorum. aksi halde araç çalışır durumda ve viteste iken sizden gaz pedalına tepki gelmediğinde stop etmesi lazım. bu sölediğim otomatikler için. manuelde böyle bişe yok vites boştayken fizik kuralları gereği zaten bir müddet sonra araba duruyor:D ama kullanıp deneyenlerin fikirlerini almakta fayda var. birde celenlee arkadaşımın dediği ihtimalleri de gözden geçirmek lazım. benim yorumlarım düz yollar için...
sırf trafikte değil,dualogic heryerde eşsiz.. 3.vites yorumuna katılmıyorum kardeşim...şahsen dualogicten memnunum...vitesten bıkmayan kişi zaten dualogic almaz kanaatindeyim...devirden memnun olmadığın zaman elle müdahale imkanı en uygunu..ama dualogici manuel kullanmak bence çok yersiz.