Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: yokuş aşağa inerken hangi viteste inmemm lazım

  1. #1
    ercan topcu
    black8555 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2011
    Yaş
    39
    Mesajlar
    366
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 17

    Standart yokuş aşağa inerken hangi viteste inmemm lazım

    arkadaşlar yokuş aşaga inerken vites2 de inmeli bide 4.vitesten 2.vitese atınca bırşey olurmu yardımcı olurmusunuz

  2. #2
    Erkan Karakan
    SpyHunter33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/01/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.896
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 732

    Standart

    Valla ben yokuş aşağı aracın devrine göre viteste bırakıyorum bazen çok hızlı ve eğimdeyse 5 de bırakıp o vitesle iniyorum.
    4.vitesten ani bir şekilde 2ye inmek bazı sorunlara neden olabilir. Elinizden geldiğin ce yapmamaya çalışın maaliyeti yüksek olabilr.
    Artık Fiorinolu

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    ercan topcu
    black8555 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2011
    Yaş
    39
    Mesajlar
    366
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    abi ben şimdiye kadar 5.vitesi takmadım 3 haftalık şöfürüm beni oturdugum yer her tarafı yokuş inerken 2 ye alyrm cıkarkende 1 yada 2 ile cıkyrm bunu en dogrusu nedir bazı yerlerde direk 2 ye alıyorum araba teklıyor istop edyr bır yerlerde yanlış yopyrum cözemedim

  5. #4
    Engin Pişkin
    comanchee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2010
    Yaş
    50
    Mesajlar
    673
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    34lüyüz biz
    Edilen teşekkür: 222

    Standart

    hangi vitesle çıkıyorsan onla inmek en doğrusu.trafik yoğunsa tabii. ama yolun durumuna göre 4-5 ile de inilebilir.Fakat unutmamak gerek iniş sırasında yüksek hızlar fren balatalarının ısınmasına ve frenaj emniyetinin azalmasına yol açar özellikle iniş uzunsa.bu nedenle yokuş aşağı aşırı devirli kullanmak can ve mal emniyeti açısından iyi değildir.
    Konu comanchee tarafından (14/04/2011 Saat 13:50 ) değiştirilmiştir.
    YENİ HYUNDAİ İ20 1,25 STYLE+PAN 1,25
    PUNTO EVO 1.4 FIRE ENGINE DUALOGIC METALIC EVO WHITE SKYDOM GÜZEL ARAÇTI MAZİDE KALDI

  6. Bu mesajı için 2 kişi comanchee'ye teşekkür etti:


  7. #5
    ercan topcu
    black8555 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2011
    Yaş
    39
    Mesajlar
    366
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    2ci vıtesle giderken eğimli yokuştan incegım zaman 2 vıtesten 4 emi yoksa 3 mu takmam gerekir 2 ile inmem lazım

  8. #6
    Oğuz KOCA
    İl Başkanı (Isparta) izoci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/09/2010
    Mesajlar
    6.648
    Nereden
    Isparta
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    330
    Edilen teşekkür: 1913

    Standart

    yokuşuna göre değişr ort 2 de inilir..
    TSİ Jetta.

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #7
    Erkan Karakan
    SpyHunter33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/01/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.896
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 732

    Standart

    valla ben duruma göre ama iki ile çıktıysam motor kompresine çok yüklenmemek için bir vites büyük kullanıyorum 3le iniyorum.
    Artık Fiorinolu

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #8
    ercan topcu
    black8555 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2011
    Yaş
    39
    Mesajlar
    366
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    anladım abi bide 1. vites deyken 3 e 4 atamanın bir zararı varmı

  13. #9
    samet k.
    samprik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/11/2010
    Yaş
    38
    Mesajlar
    491
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Yok
    Plaka
    16 GK 447
    Edilen teşekkür: 136

    Standart

    çıktığınız vitesle ininiz
    ilk görüşte aŞk'a inanmazdım...taa ki evomu görene kadar

    BiZ ŞaMPiYoN TaKıMı TuTMaDıK, TuTTuĞuMuZ TaKıMı ŞaMPiYoN YaPTıK..!!

    iNaDıNa T-e-X-a-S


  14. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  15. #10
    ercan topcu
    black8555 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2011
    Yaş
    39
    Mesajlar
    366
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    saolun

  16. #11
    onur kaya
    kara kız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/03/2007
    Yaş
    41
    Mesajlar
    1.144
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34 DY 2468
    Edilen teşekkür: 303

    Standart

    eger 1. viteste yokus assğa iniyorsan ortalama hızın 30 kmı ve devir yukseklıgınde 4500 cıvarında gezinir sen araç rampa aşşağı bu sekılde ınıyorken debrıyaja basıt 2, vitese yada 3, vitese alırsan araban sankı vitesş bostaymıscasına hızlanır ve devir yukseklıgı ve hızı kompressör duzeyıne geldığınde yavaşlar tabı bu durum yolun sartlarıyla alakalı..şimdi örnel vermek gerekırse 1, vitesle anca çıkabıldığın bır yokusu 2, vitesle yada 3,vitesle ınmeye kalkarsan ya hızlı bısekılde ınmelısın yavas ınmeye calısıp frene basarsan arac yuksek vıtesde alduğunda balans vurur..debrıyaja basmak zorunda kalırsın stop etmemek ıcın buda fren balatanın fazla ısınmasına ve bıtmesıne neden olur ..yada 1. veya 2. vitesde ınersın debrıyaja basmadan aracı kpresorde yani motor fenınıkullanarak fern gereken yerdede frene dokunarak sağlıklı bı sekılde ındırırısın..zaten bu anlatıkklarımız sen zaman ıcınde kavrayım trefıkte zaman ıcınde kendılıgınden uygular hale gelıceksın..yanı kısacası yakuslarda trafıge gore hareket edebiliriz onun bomboş dık bır yokustan 1, viteste 30 km hızla ınmek yerıne vitesi 2 ye veya 3 e alarak yolun durumuna göre 50-60 la inebilirsinn

    onrky
    1.4 starjet 95hp

  17. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  18. #12
    Zynl krcn
    ZAK1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/05/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    3.727
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    07ÜJİ34
    Edilen teşekkür: 1924

    Standart

    Alıntı kara kız Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eger 1. viteste yokus assğa iniyorsan ortalama hızın 30 kmı ve devir yukseklıgınde 4500 cıvarında gezinir sen araç rampa aşşağı bu sekılde ınıyorken debrıyaja basıt 2, vitese yada 3, vitese alırsan araban sankı vitesş bostaymıscasına hızlanır ve devir yukseklıgı ve hızı kompressör duzeyıne geldığınde yavaşlar tabı bu durum yolun sartlarıyla alakalı..şimdi örnel vermek gerekırse 1, vitesle anca çıkabıldığın bır yokusu 2, vitesle yada 3,vitesle ınmeye kalkarsan ya hızlı bısekılde ınmelısın yavas ınmeye calısıp frene basarsan arac yuksek vıtesde alduğunda balans vurur..debrıyaja basmak zorunda kalırsın stop etmemek ıcın buda fren balatanın fazla ısınmasına ve bıtmesıne neden olur ..yada 1. veya 2. vitesde ınersın debrıyaja basmadan aracı kpresorde yani motor fenınıkullanarak fern gereken yerdede frene dokunarak sağlıklı bı sekılde ındırırısın..zaten bu anlatıkklarımız sen zaman ıcınde kavrayım trefıkte zaman ıcınde kendılıgınden uygular hale gelıceksın..yanı kısacası yakuslarda trafıge gore hareket edebiliriz onun bomboş dık bır yokustan 1, viteste 30 km hızla ınmek yerıne vitesi 2 ye veya 3 e alarak yolun durumuna göre 50-60 la inebilirsinn
    Dogru bır yorum olmus kendım 1 ıle cıkıp 2-3 ıle ınıyorum
    Zeynel KARACAN

    "Allah bir ülkeye yardım etmek isterse, onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir"

  19. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  20. #13
    ercan topcu
    black8555 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2011
    Yaş
    39
    Mesajlar
    366
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    teşekkürederim

  21. #14
    Hakan Deveci
    hkndvc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/11/2010
    Yaş
    47
    Mesajlar
    31
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    41 D 7614
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    Alıntı black8555 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anladım abi bide 1. vites deyken 3 e 4 atamanın bir zararı varmı
    Vites büyütmeyi de, küçültmeyi de sırasıyla yaparsan çok çok daha iyi olur. İndiğin yokuşu hangi vitesle çıkıyorsan o vitesle inebilirsin. Yada mesela 2 ile çıktığın bir yokuşu frenle destekleyerek 3 veya 4 le de inebilirsin.
    Biz Dünyanın Çatısında Doğduk! Ondandır Dik Duruşumuz, Sert Bakışımız!..

  22. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  23. #15
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    kamyoncular kaç ile çıkıyorsan onunla in derler genelde..

  24. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  25. #16
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    .
    ercan bence hangi hızla inmek istiyorsan o hıza uygun vitesle in..
    motor devrini 1500-1750 arasında tutacak kadar yumuşak frenle motoru dizginleyebilirsin..
    ben öyle yapıyorum.. frenler 61bin de hala değişmedi.

    ha bu arada dizel için söylüyorum tabi ki.. benzinler için 250-500 devir ekle üstüne..

    bide 4. vitesten 2. vitese gönül rahatlığı ile takabilirsin pratik olarak;
    o da 2. vitese taktığında devri birden bire 1500 devir/dk'dan fazla arttırmadan..

    yada 2. vitesin çıkabileceği son hızın yarısı kadar hızda gidiyorsan..
    yani 2. vites için max. hız 80km/h desek 40km/h hızda 4. vitesten 2. vitese rahatlıkla geçilebilir..
    biraz ara gazla daha sarsıntısız olur..

    bu her vites için uygulanabilir..
    3. vites için max.120km/h desek 60km/h giderken 4./5. vitesten 3'e takmak gibi..

  26. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  27. #17
    EMRULLAH AKCA
    akca37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.580
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    sonu 095
    Edilen teşekkür: 335

    Standart

    Dostum merdiven bile basamak basamak, gerek hızlanmada, gerekse hızı düşürmede devre göre motorun sesine göre (AŞIRI BAĞIRMAMASI LAZIM) vitesi çoğaltmak veya azaltmak en makul olanı, yokuş aşağı eğer kısa mesafeli ve de şehir içi ise 2 den 4 e atmak iyi değil çünkü hızlanma vitesinde iken durdurması güç olur bilmem anlatabildim mi ?

  28. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  29. #18
    Hakan Deveci
    hkndvc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/11/2010
    Yaş
    47
    Mesajlar
    31
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    41 D 7614
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    Alıntı akca37 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dostum merdiven bile basamak basamak, gerek hızlanmada, gerekse hızı düşürmede devre göre motorun sesine göre (AŞIRI BAĞIRMAMASI LAZIM) vitesi çoğaltmak veya azaltmak en makul olanı, yokuş aşağı eğer kısa mesafeli ve de şehir içi ise 2 den 4 e atmak iyi değil çünkü hızlanma vitesinde iken durdurması güç olur bilmem anlatabildim mi ?
    Aklın yolu birdir.
    Biz Dünyanın Çatısında Doğduk! Ondandır Dik Duruşumuz, Sert Bakışımız!..

  30. #19
    EMRULLAH AKCA
    akca37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.580
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    sonu 095
    Edilen teşekkür: 335

    Standart

    Eyvallah Teşekkürler...

  31. #20
    karahan k kaya
    Rolantide çalışıyor... kukart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/04/2008
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.027
    Nereden
    Samsun
    Rengi
    Yok
    Plaka
    55
    Edilen teşekkür: 350

    Standart

    Çıkarken hangi vitesle çıktınsa onla in..

    o t o b i y o g r a f i :
    2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
    2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
    2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
    2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
    2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
    2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
    2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
    2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /

    █▌
    █ █ ▌▌▌║│

  32. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. 2. viteste gaz vermeden %3 eğimli yolda yokuş yukarı gidersem??
    xarsi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 19/10/2011, 09:58
  2. Yokuş fiyaskosu
    kartal3520 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 35
    Son Mesaj: 29/07/2011, 21:54
  3. Beynimizin hangi yarısını kullanıyoruz? Resim hangi yöne dönüyor sizce?
    ocean_1919 tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 25/06/2010, 01:02
  4. rampa inerken
    poyraz3538 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 19/11/2008, 01:49
  5. burdan gitmek lazım mardin görmek lazım...
    galkoo tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 14/09/2007, 15:21

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com