22 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Radyatör su seviyesi

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    _ _
    Muhendis06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Mesajlar
    398
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    GP icin onerilen motor sogutma sivisi, %50 su ile seyreltilmis Paraflu Up urunudur. Ozelliklerine bu linkten bakabilirsiniz:

    https://testfl.onion.it/commonfile/e...1_stec_ENG.pdf

    Ek olarak, bu urun etilen glikol bazli ve korozyon onleyici etken maddeli oldugundan, muadil parametrelere sahip diger markalarin urunleri de ayni islevi yerine getirebilirler. Ancak burada etilen glikol bazli olmasi kesin sarttir.

    Gelelim bu sivinin nasil seyreltilecegine: ozellikle saf su kullanmaya gerek yok, fazla kireçli çeşme suyu ise tavsiye edilmez. En uygun cozum olarak içme suyu (dogal kaynak vs...) konulabilir.

    Min -Maks cizgileri arasinda oldukca endiselenmeyiniz. Seviye tamamlamak gibi basit bir islem icin servise gitmeye de gerek yoktur.
    Konu Linos tarafından (03/05/2007 Saat 22:54 ) değiştirilmiştir. Sebep: Font düzeltildi!
    1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km

  2. #2
    onur bakır
    Honor COOPER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/03/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    2.344
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 596

    Standart

    Alıntı Muhendis06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    GP icin onerilen motor sogutma sivisi, %50 su ile seyreltilmis Paraflu Up urunudur. Ozelliklerine bu linkten bakabilirsiniz:

    https://testfl.onion.it/commonfile/e...1_stec_ENG.pdf

    Ek olarak, bu urun etilen glikol bazli ve korozyon onleyici etken maddeli oldugundan, muadil parametrelere sahip diger markalarin urunleri de ayni islevi yerine getirebilirler. Ancak burada etilen glikol bazli olmasi kesin sarttir.

    Gelelim bu sivinin nasil seyreltilecegine: ozellikle saf su kullanmaya gerek yok, fazla kireçli çeşme suyu ise tavsiye edilmez. En uygun cozum olarak içme suyu (dogal kaynak vs...) konulabilir.

    Min -Maks cizgileri arasinda oldukca endiselenmeyiniz. Seviye tamamlamak gibi basit bir islem icin servise gitmeye de gerek yoktur.
    eğer erzurumda parafluyu %50 su ile çözündürürsen donar orda %100 kullanmak gerek.ben erzincandayken hep %100 antifiriz koydururdum arabalarıma.

    geçenlerde afradan 4 lt sini 5.50 ytl ye aldım.orjinal araba cam suyu.bence camsil kullanmamak gerekli.
    Konu Linos tarafından (04/05/2007 Saat 19:14 ) değiştirilmiştir. Sebep: Flood!
    *****ALFA ROMEO GIULIETTA 1.4 MULTIAIR 170 TCT*****
    ***MATT MAGNESIO GRIGIO***
    *****SPORT PACK1 & 18" MATT BLACK WHEELS*****


  3. #3
    _ _
    Muhendis06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Mesajlar
    398
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    Alıntı Honor COOPER Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eğer erzurumda parafluyu %50 su ile çözündürürsen donar orda %100 kullanmak gerek.ben erzincandayken hep %100 antifiriz koydururdum arabalarıma.

    geçenlerde afradan 4 lt sini 5.50 ytl ye aldım.orjinal araba cam suyu.bence camsil kullanmamak gerekli.
    sayin onur,

    sanirim konuyu cam suyu ile karistirdiniz. Motor sogutma suyu icin, asla % 50 den az seyreltilmis antifiriz (Paraflu Up, Mobil Extended Life Coolant vb ..) kullanilmamalidir.

    %50 seyreltilmis Paraflu Up, asagidaki linkte de gorulebilecegi gibi, motoru (- 40 C) derece sicakliga kadar donmaktan korur. Ayni zamanda (+110 C) derece sicakliga kadar da kaynama etkisine karsi koruyuculugu vardir.

    https://testfl.onion.it/commonfile/e...1_scat_ENG.pdf

    Eger az seyreltilmis antifiriz kullanilirsa, bununla temasta olan tum su hortumlari, radyator plastik kazanlari, genlesme tanki basinc valfli kapagi, suyla temas eden keceler ve contalar ongorulenden erken surede asinarak omrunu tamamlayacaklardir. Motor suyundaki antifiriz oraninin donma derecesi, yogunluk olcumu yapilarak servislerde tespit edilebilmektedir.

    Genlesme tankina asla max seviyesinden fazla su konulmamalidir. Aksi halde tank genlesebilecek bosluktan yoksun kalacak, motor isindikca hacmi artan su hortumlardan sizmaya baslayacak, hatta belki de kelepcelerden birini yerinden attirip kaçak yaptiracaktir. Genlesme tankinda mutlaka isaretli max cizgisinin ust hacmi bos kalmalidir. Ozellikle yaz aylarinda, sicak motoru aniden durdurunca asiri genlesme olur.

    Cam suyu katkisi icin tavsiye edilen urun ise, Tutela SC 35 dir.
    https://testfl.onion.it/commonfile/e..._eingr_ENG.pdf

    Cam suyu haznesine camsil turevi (ozellikle boyali olanlar) urunler, orta derece ve uzeri kireçli su konulmasi püskürtücüleri zamanla tıkayabilir.

    Aklimiza yatmayan noktalar olursa tekrar soralim.
    1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km

Benzer Konular

  1. Ses sistemi başlangıç seviyesi..
    pmdy tarafından Ses & görüntü sistemleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 19/06/2012, 13:03
  2. Gösterge aydınlatma ışık seviyesi
    paren tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 03/12/2011, 01:56
  3. Ses sistemi açılış seviyesi
    Mustang tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 07/11/2010, 10:05
  4. Radyatör de yağ mı var ???
    eskibur tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 20/05/2010, 23:49
  5. Grande Punto Tjet Radyo Ekolayzer ve Dis Ses Seviyesi
    GP_Ts_Ist tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 16/01/2008, 11:25

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com