olsa olsa debriyaj balatasıolsun be bulut senden değerlimi 500 tl ...
arkadaşlar merhaba. bugün yaşadıgım trafik sitresini arabadan cıkardım.
ankaranın bu yogun kar yagısı nedeniyle arabaya biraz eziyet cektirdim.
araç alçak oldugu için kara çabuk saplanıyo.
zaten yollarda malum; buz. aracı yolda tutmak ve bazen saplandıgı yerlerden cıkarmak için
ara ara olmak kaydıyla aracı toplamda 15 - 20 dk. sürekli patinaj yaptım
hatta arada elektirik kesti araba o derece kökledim gaz pedalını sinirimden.
zaten balata kokusu falan geldi.
araca yani motoruna kalıcı bi zarar vermişmiyimdir.
yada bu noktada araç için uygulamam gereken bi önlem var mı.
tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. tesekkürler.
obsessed the red
olsa olsa debriyaj balatasıolsun be bulut senden değerlimi 500 tl ...
Sonradan kronık arızalar vermeye baslar....Rot balans bozulur debrıyaj balatası sıyırır lastık aşınır alt takım lastıklerı gevser..
şaka şaka bısey olmaz Mehmet abımızın dedıgı gı baskı balata onuda 200 e hallederız
I ' m c a p u l i n g . . .
Geçmiş olsun.
Kar & buz üzerinde gaza ne kadar çok yüklenirsen kurtulma şansın da o kadar az oluyor.
Patinaj yapıyorsa bırakmak lazım.
Hatta tork düşük olsun patinaj yapmasın diye 2. vitesle yavaş yavaş kalkış yapılır, dualogic viteslerde de bu imkan var.
Eğer 2. viteste de patinaj yapıyorsa denenebilecek bir şey daha var, o da yarım debriyaj ile arabanın patinaj yaparak açtığı çukurdan kurtulmaya çalışmak.
Şöyle düşün, tekerlek kendi açtığı bir çukurun içinde. Çukurun dışına çıkmaya çalışrken yükseliyor, yükseldiği noktada patinaj yaptığını farkedince debriyaja bas, ayağını gazdan çek, araba biraz geri kaçıyor, sonra yeniden ileri doğru harekete geçiyor. Aynı şeyi bir kere daha dene. Araba salıncak gibi bir ileri bir geri gidiyor ve en sonunda kendi açtığı o çukurdan kurtulup ileri gitmeye başlıyor.
hadi geçmiş olsun bu havada 17 lerle gezmek büyük cesaret![]()
titrete titrete araba sanki istop edecekmiş gibi kaldırmak lazım arabayı fazla pati arabayı hem dediğin gibi yorar hem lastiklerine zarar hemde baskı balataya..çok fazla bir problem olacağını sanmıyorum..
ben 2.viteste kalkıyorum bir gram patinaj atmıyor
koku geldiyse bi muddet sonra aracın titreme yapabilir. ebnimde basıma gelmişti krokacak bişey yok baskıyı yiyinceye kadar yolu var. bi zararı da yokmuş. zaten bi muddet sonra baskı balata rayına oturuyor titreme ortadan kalkıyor)
Merhaba bundan 1 yada 2 hafta önce memlekete kar yağdı .Bende pazardan birşeyler aldım kayınpeder pazarlık götürmek istedim . Mecidiyeköye yanlış anlaşılmasın İstanbul mecidiye değil . Çanakkale Lapseki Çardak Mecidiye köy Arkadaşlar yol ilk başlarda iyidi. Daha yukarı çıktıkça yolda başladı mı kar ve buz yol ilerlenecek gibi değil . Daha ilk karı görüyör araç bende kar lastiklerini takmamiştim üşengeçlikten .Herneyse yavaşyavaş tırmanıyorum araç gidiyor.Benden önce gidenler yolda kalmış arabalar kaymış onları görünce korktum , araçı kaydırırsam diye,
Ama düşündüğüm gibi olmadı araç biaraz patinaja düştü ama yine de traktörün arkasından çıktı . Fakat traktör çok ağır gittiği için belli bir yerden sonra çıkmadı araç hiç yerinden kıpırdamadı.
AMA şunu söyleyebilirim kar lastiklerini takmadan riske girdim bu yanlıştı .
Punto evoda bulunan ASR sistemi o karda çalıştı. araç o karda kademe kedeme ilerledi . buzda olan tekerlek duruyo az tutunan tekerlek araçı baya taşıdı İkiside tutundumu zaten sorun yok Benim tekerlekler 17 jant zincir olmuyor . Ama şimdi 15 jant kar latikleri var rahat .
Konu sezerism tarafından (10/03/2011 Saat 10:08 ) değiştirilmiştir. Sebep: İmla kuralları.
balatanın yüzünü yakmışsınıdırı o koku ondan gelir hesas önemli olan duman çıkmaması.
FİAT FİORİNO EMOTİON 2012 1.3 Multijet 95HP Start&Stop (SİYAH)
iyi de yakıt harcamışsındır..
bulut senin aracından gelen koku sadece lastiklerinin yanık kokusu
kar veya buz üzerinde yapılan patenajda balata baskının yüzeyine tutunur ama lastik yere tutunmaz bu yüzden balataya zarar gelmez zaten teker boşta dönüyor yer kaygan olduğu için
ancak kuru zaminde devamlı patenaj yaptırmak baskı balataya zarar verir çünki bu sefer durum tam tersidir
lastik yere tutunur ama sen aşırı gaz verdiğin için balata baskının yüzeyine tutunamaz kısaca lastik asfaltta patanej yaparken balatada baskının yüzeyinde patenaj yapmaya başlar ve balata kokar yanar biter vesaire
ama kar üstünde buz üstünde patenaj yaparsa zaten lastik yere tutunamayıp döndüğü için balata baskının yüzeyinde bir kaçırmaya maruz kalmaz eğer sen kuru yerlerdede zorlamadıysan bence sadece zarar lastiklerinde gelen kokuda lastiklerinin yanık kokusu
ayrıca mustafa abi söylediklerinde çok haklı fazla gaza basmak doğru bir yöntem değil yüksek vites düşük devir her zaman en iyi yöntem
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
dizelciler buzda arabayı kaldırırken sadece debriyaj kullanırsalar işleri daha kolaylaşıyor![]()
gitti güzelim lastikler yoksa yeni aldığın lastiklermi önlerde ne vardı şuan?
t-jet sadece debriyajla baya güzel kalkıyo..dizelden gibi aynı =) ama 17 ler olunca bizimde sonumuz bulut gibi oldu..allahtan zorlanmadan otoparka çekip 2 gün çıkarmadım arabayı..biz takır tukur heryeri çıktık diyen gp ci arkadaşlar sizede 17 jant+215 taban hız lastiği takalım bakalım noluyoasr devre dışıyken daha rahat ilerledim o derece berbattı durum..
06 GTR 52
-Crossfit-
Forging Elite Fitness
ben çok söyledim kar yağıcak takmayın 17lerinizi ben neden takmıyormuşum anladınız herhalde bazı arkadaşlar inat etti lastikleri takıcam diyede![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri