Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Duologic kullananların dikkatine bir soru

  1. #1
    GÖKHAN ÇELİK
    BLUEMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/02/2011
    Mesajlar
    224
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 10

    Standart Duologic kullananların dikkatine bir soru

    Arkadaşlar duologic vites kullanımı konusunda önemli bir sorum var;
    Duologic vites kitapçığında şunlar yazıyor kısaca ;"Vitesi asla N konumunda bırakarak park etmeyiniz"-"aracı viteste iken çalıştırmanız tavsiye edilmez"-aracın çalıştırmadan önce vitesini mar konumunda iken değiştirmeniz durumunda en az 5 dk beklemelisiniz"- çalıştırmadan önce vites değişimi hidrolik bölümüne zarar verebilirmiş.
    Yani arkadaşlar şimdi ben aracı alalı 1,5 ay oldu ve hep geri viteste yani R de park edip çalıştıracağım zaman firene basıp çalışıtırıyorum ve sonra N konumuna aldıktan sonra hareket etmek için otomatik konumuna alarak hareket ediyorum inşallah yanlış bir şey yapmıyorumdur kitapçıkta yazanlar ise tamamen bir birini kısır döngüye sokuyor hem n de park ya 1 de yada R de park et diyor hemde çalıştırırken R de çalıştırmayınız diyor çalıştırmadan öncede vites değişimi yapmayınız diyor peki bu iş nasıl olacak ben şimdiye kadar yanlışmı yapıyorum acaba duologic kullananların dikkatine arkadaşlar şimdiden çok teşekkür.

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #2
    Emre Sahin
    emresahin83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/01/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    143
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 20

    Standart

    ben viteste bırakıyor, çalıştırmadan boşa alıp öyle çalıştırıyorum ama yinede bir bilen cevaplasa en doğrusu olur

  4. #3
    Çağatay Koçak
    fawori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/11/2008
    Yaş
    37
    Mesajlar
    1.081
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 221

    Standart

    manuelin gözünü seveyim hakketten benimde olsa kafam karışırdı neyseki yok

  5. #4
    Mustafa Özkan
    Moosty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/04/2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    641
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    26 TZ 691
    Edilen teşekkür: 361

    Standart

    FIAT sonunda Türkçe kılavuzunu siteye koymuş ancak çeviriyi ya Google ile yapmışlar ya da lise stajyerine falan yaptırtmışlar, çok kötü bir çeviri.

    Linkini de vereyim tam olsun:

    https://fiat.com.tr/Documents/Kullan...itab%C4%B1.pdf

    Çeviri kötü de olsa sorunun cevapları kılavuz içerisinde var:

    Sayfa 9 - OTOMOBİLİN PARK EDİLMESi
    Otomobili güvenli bir Şekilde park edebilmek için, birinci vitese veya geri (R) vitese takmak kesinlikle gereklidir, ayrıca araç eğimli bir bölgede park ediliyorsa el freni çekilmelidir; aynı zamanda fren pedalı bırakılmadan önce, yeniden ayarlanabilir çok fonksiyonlu göstergenin kapanması da beklenmelidir.


    Özetle diyor ki, mutlaka viteste park edin. Eğim varsa el freninin çekin (Geçen hafta el frenini çekili unutmuşum soğukta dondu), motoru durdurduktan sonra göstergedeki bilgiler kaybolana kadar da ayağınızı frenden çekmeyin.


    Sayfa 7 - MOTORUN ÇALIŞTIRILMASI
    Motor hem viteste iken, hem de vites boŞta (N) iken çalıŞtırılabilir;
    vitesteyken her zaman önce fren pedalına basılır. Motoru çalıŞtırmadan
    önce, vitesi boŞa (N) almanız tavsiye edilir.
    ÇalıŞtırdıktan sonra:
    ❒ vites kutusu otomatik olarak kendini boşa (N) alır.
    ❒ vites, kolu çalıŞtırmadan önceki konumunu muhafaza eder.
    ❒ eðer takılan vites ile vites konumu birbirinden uyumsuz ise, çok
    fonksiyonlu yeniden ayarlanabilir gösterge (N) gösterir ve sesli bir
    uyarı duyulur
    ❒ takılabilecek vitesler: 1inci, 2inci veya geri vites (R), fren pedalı
    basılı olmalıdır.


    --
    Gökhan Bey aslında yaptığınız doğru, araç yolun eğimine göre nasıl duruyorsa vitesi 1 veya R de bırakmanız gerekiyor.

    Manuel vitesin aynısı yani.


    Alıntı emresahin83 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben viteste bırakıyor, çalıştırmadan boşa alıp öyle çalıştırıyorum ama yinede bir bilen cevaplasa en doğrusu olur
    Vites kolunun şanzıman ile direk bağlantısı yok, dolayısı ile siz çalıştırmadan önce boşa alsanız da aslında araba viteste.

    İlk çalışma anında o kendini boşa atıyor. Vites kolu boşta olmasa bile araba çalıştıktan sonra vites boşta oluyor.

    Önceden ben de sizin yaptığınız gibi yapıyordum ama boş konumundan sürüş konumuna almaya üşendiğim için (vay bee, otomatik vitesin de böyle tembelleştirici etkisi var işte, insan ona bile üşeniyor yav. Ya da ben insan değilim ) çalıştırdıktan sonra vitesi + yönünde itekleyip kullanıyorum. Buzlu yollarda ilk kalkış anında iki itekleme ile 2. viteste kalkış imkanı da sağlıyor.
    Konu Moosty tarafından (18/02/2011 Saat 06:21 ) değiştirilmiştir.

  6. Bu mesajı için 4 kişi Moosty'ye teşekkür etti:


  7. #5
    AYDIN GÜR
    gemlikli_55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/03/2010
    Yaş
    47
    Mesajlar
    818
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Edilen teşekkür: 288

    Standart

    cok güzel acıklama olmuş teşekkurler

  8. #6
    Kendi isteğiyle forumdan uzaklaştırılmıştır. Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/07/2010
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 660

    Standart

    benim de otomatik vites. Park ettiğim zaman mutlaka viteste bırakıyorum, marşa basınca vites kolu kendisi boş konuma geliyor. Vitesi 1 e alıp devam ediyorum...

  9. #7
    mst mst
    N-ciniir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/12/2010
    Mesajlar
    118
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 13

    Standart

    Alıntı emresahin83 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben viteste bırakıyor, çalıştırmadan boşa alıp öyle çalıştırıyorum ama yinede bir bilen cevaplasa en doğrusu olur
    ben de bu şekilde kullanıyorum.. ama aldığım yerdeki adam boşta kontak kapatmamı söylemişti. boşta kontak kapatınca uyarı sinyali veriyor halbuki.zeten kitapçıkta da aksini söylüyor

  10. #8
    Özlem Çufaoğlu
    ozdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/04/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    3.712
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Plaka
    34 VL 2583
    Edilen teşekkür: 1326

    Standart

    Açıkcası yakın bir zamana kadar ben de viteste park ediyordum,
    çalıştırınca da otomatik olarak n konumunda oluyordu zaten.
    Yalnız geçen ay 50.000 bakımı için Göztepe Oto'ya gittiğimde
    aracı asla bu şekilde park etmeyin boşa alıp park edin dediler,
    ben de bir aydır boşa alıp park ediyorum...

    Anlaşılan yine eski sisteme döneceğim ancak servislerin bilememesine
    hiç anlam veremiyorum...

  11. #9
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    size yanlış bilgi vermişler. araç asla boşa almadan hiçbirşeye dokunmadan otomatik konumunda stop edilir, siz aracı çalıştıracağınız zaman sistem zaten kendini boşa alarak çalıştırıyor. sonra siz ileri doğru tek bir dokunuş yaparak sistemi tekrar otomatik konumuna sokmuş olup yolunuza devam ediyorsunuz. doğrusu budur. Hiçbir araç boşta park edilmez, zaten dikkat ettiyseni aracı boşa alıp kontağı kapattığınızda araç bir sure sesli uyarı vererk ekranda n işareti yanıyor yani aracı boşta bıraktınız bunu düzeltin demek istiyor.

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #10
    Özlem Çufaoğlu
    ozdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/04/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    3.712
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Plaka
    34 VL 2583
    Edilen teşekkür: 1326

    Standart

    Alıntı ugurozer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    size yanlış bilgi vermişler. araç asla boşa almadan hiçbirşeye dokunmadan otomatik konumunda stop edilir, siz aracı çalıştıracağınız zaman sistem zaten kendini boşa alarak çalıştırıyor. sonra siz ileri doğru tek bir dokunuş yaparak sistemi tekrar otomatik konumuna sokmuş olup yolunuza devam ediyorsunuz. doğrusu budur. Hiçbir araç boşta park edilmez, zaten dikkat ettiyseni aracı boşa alıp kontağı kapattığınızda araç bir sure sesli uyarı vererk ekranda n işareti yanıyor yani aracı boşta bıraktınız bunu düzeltin demek istiyor.

    Uğur haklısın, dediklerini biliyor ve katılıyorum ama dediğim gibi servis
    asla şeklinde uyarınca eşim de ben de boşta bırakmaya başladık.
    Hatta alışkanlık olduğu için çoğu zaman boşta parketmeyi unutunca birbirimize yine unutmuşsun şeklinde uyarı bile yapıyoruz...
    Neyse ki şimdi içim rahat, bildiğim yoldan devam...

    Ama her ne olursa olsun, servisin kesin bir şekilde yanlış yönlendirmesini
    cidden hiç anlayamıyorum...

  14. #11
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    servislerdeki elemanlara yeterince eğitim verilemiyor, inanın onlarada kızamıyorum bende turkcell bayisi işletiyorum inanın hergun yeni çıkan tarifeler kampanyalar vs bunları ogrenmeye çalışsam burada ticaret yapamam, sırf bunları ogrenen elemanlar alsam para kazanamam, bazen abi sen bilmiosan kim bilecek diye yorumlar oluyor deliriyorum. bu yuzden aynı olayla karşılaştığım zaman artık kimseye kızamıyorum.

  15. #12
    Sertaç Sertaç
    smartmavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2009
    Mesajlar
    1.845
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 445

    Standart

    Boşta stop edince araba zangır zangır bağırıyor zaten!

    Viteste bırakın, boşa alıp çalıştırın; en doğrusu bu.

    araç çalışmıyorken vites değişikliği yapılmaması gerekiyor; bunun sebebi ise vites kutunuzun yakın zamanda yağlanmamış olabileceğidir. Sabah kapıyı açıp araca binerken duyduğunuz sesi hatırlayın; zııııııızzzzzzzz... işte o yağlama sesi; o andan itibaren araba çalışmıryosa da vites değiştirebilirsiniz.

    (ama mesela uzun süre arabada beklediniz-mesela 2-3 saat. Sonra kontağı çevirip boşa almaya çalıştığınızda vites kutusunda sorun olabilir; çünkü siz zaten arabanın içinde olduğunuzdan viteskutusu yağlaması gerçekleşmemiş olacaktır.)

  16. #13
    GURUR DEMİR
    GRDEDE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/11/2009
    Yaş
    65
    Mesajlar
    802
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 624

    Standart

    Mrb arkadaşlar en doğru hareket kitapta yazanlardır.Servis elemanları hikayee...

    Buna göre:

    1. Aracı kesinlikle viteste park ediniz.

    2.Çalıştırırken kontağı açın, frene basın, vitesi N konumuna alın (Vitesin hidrolik sistem
    tarafından değiştirildiğini hissedeceksiniz)ve marşa basın.

    3.Daha sonra yolun durumuna göre 1 & 2.vitese takın yada otm pozizyonuna alın ve
    gazlayın.Kim tutar sizi yolunuz açık olsun ...

    GRDEDE'ye güvenin İşin doğrusu budur. Hepinize kazasız, belasız, cezasız günler.
    1.4,120hp,tjet,emotion,duolojik,skydome,teknopaket ,GRDEDEpaket,BEYAZ BRAVO

    Tehlikeli olan sürat değil ,KONTROLSÜZLÜK tür.

  17. #14
    GÖKHAN ÇELİK
    BLUEMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/02/2011
    Mesajlar
    224
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 10

    Standart çok tşk.

    Emeği geçen bütün arkadaşlara teşekkürler,çok sağolun

  18. #15
    GÖKHAN ÇELİK
    BLUEMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/02/2011
    Mesajlar
    224
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 10

    Standart TŞK.

    Ancak SN.GRDEDE sizin dedikleriniz yapılacak olursa kitapçığında yazdığına göre MAR konumunda kontak açık ve çalıştırırmadan sadece kontağı açıp vitesi boş konuma aldıktan sonra en az 5 dk bir sonraki vitese geçmek için beklemek durumundaymışız,biz her vitesi boşa alışta beş dakika beklememiz gerekmesi biraz güç bir durum olur heralde .

  19. #16
    mustafa özbey
    reddragon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2007
    Mesajlar
    752
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 166

    Standart

    Kitapçığa göre söylüyorum: Aracı istob ederken Anahtarı duruma göre 1(AUTO) ya da R konumunda iken kapatınız.
    Aracı çalıştırırken. Önce anahtarı MAR konumuna getirip firene basarak vitesi N konumuna alınız. Anahtarı çevirip çalıştırdıktan sonra da fitesi duruma göre 1(AUTO) ya da R konumuna alıp gaza basınız...

  20. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  21. #17
    GURUR DEMİR
    GRDEDE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/11/2009
    Yaş
    65
    Mesajlar
    802
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 624

    Standart

    Alıntı BLUEMAN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ancak SN.GRDEDE sizin dedikleriniz yapılacak olursa kitapçığında yazdığına göre MAR konumunda kontak açık ve çalıştırırmadan sadece kontağı açıp vitesi boş konuma aldıktan sonra en az 5 dk bir sonraki vitese geçmek için beklemek durumundaymışız,biz her vitesi boşa alışta beş dakika beklememiz gerekmesi biraz güç bir durum olur heralde .
    Sevgili kardeşim bahsettiğiniz ifade yanlış çeviri olabilir.Zaten vitese takmak için 5 dk beklemek hiç mantıklı değil.Yaklaşık iki yıldır kullanıyorum,hiç sorun yaşamadım.Ayrıca sistem hata yaptığınızda sizi uyarıyor.Diğer uygulamalar tavsiye niteliğinde . Ali dayı'da gayet güzel özetlemiş.
    1.4,120hp,tjet,emotion,duolojik,skydome,teknopaket ,GRDEDEpaket,BEYAZ BRAVO

    Tehlikeli olan sürat değil ,KONTROLSÜZLÜK tür.

  22. #18
    irfan öz
    taipen71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/03/2008
    Yaş
    54
    Mesajlar
    174
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 36

    Standart

    ben araca binice kontağı çevirip vitesi n pozisyonuna alıyorum ışıklar sönünce çalıştırıyorum vitesi tekrar aşağı çekince direk 1. viteste oluyor sürüyorum o şekildede aracı stop ediyorum 1.viteste

  23. #19
    GÖKHAN ÇELİK
    BLUEMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/02/2011
    Mesajlar
    224
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 10

    Standart teşekkür

    Aslında anlattıklarınız mantığa çok uygun yanlış çeviri olabileceği ihtimali aklıma gelmemişti bu güne kadar aracı hep viteste bırakıp viteste çalıştırıyordum inşallah bu yaptığım işlemin bir sakıncası olmamıştır.tşk EDERİM BİLGİLENDİRDİĞİNİZ İÇİN

  24. #20
    GÖKHAN ÇELİK
    BLUEMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/02/2011
    Mesajlar
    224
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 10

    Standart Çeviri hatası olabilir ama hangi çeviri doğru

    Sn GRDEDE Yukarıda Sn özkan Beyin vermiş olduğu link ve bir ay önce aldğım aracın kullanım klavuzunu inceledim linkte ki kitaplıkta "
    ihtiyaç duyulduðunda, motor
    çalýþmýyorken,
    MAR konumunda
    vitesi, fren pedalý basýlý olarak
    deðiþtirebilirsiniz. Bu durumda,
    hidrolik sistemin ve özellikle pompanýn
    gerektiði gibi çalýþmasýnýn devamýný
    saðlamak için, bir vites
    deðiþimi ile diðeri arasýnda en azýndan
    5 saniye geçmesini gerektiren

    talimatlar kullanýlýr;
    BURADA ;
    "5 Sn ibaresi" benim katalogda "5 Dakika olarak geçmekte ben bu yüzden çelişkiye girmiştim sanırım bir çeviri hatası var dediğiniz gibi ama hangi çeviri doğru oda ayrı bir sorun.


Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Duologic önemli
    BLUEMAN tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 30/03/2011, 23:11
  2. Duologic kullananlara bir soru
    BLUEMAN tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 13/03/2011, 17:09
  3. LANET duologic!!!!!!!!
    ByLabTek tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 06/11/2010, 23:31
  4. 90hp kullananların dikkatine
    bahcelili_ali tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 30
    Son Mesaj: 27/08/2007, 16:03

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com