Arkadaşlar internetten araştırırken başka forumda bu konu dikkatimi çekti çünkü bende cevabını arıyorum yokuş aşağıya vitestemi inmek daha az yakar yoksa boşta inmek mi
Bu konuyla bağlantılı bir soru sormak istiyorum...
Sizce; bir araba hareket etmeden durduğu yerde çalışır vaziyette, rolantide mi daha çok yakıt yakar? yoksa hareket halinde iken viteste mi daha çok yakıt yakar??
Benim eski bilgilerime göre ve duyumlarıma göre bir araba, durduğu yerde rolantide çalışırken daha çok yakıt yaktığı yönündeydi..
--------------------------------------------------------------------------------
Bu durumda; boşta arabayı kullanmak bir bakıma rolantide çalışması gibi düşünülerek daha fazla yakıt yakacağı aşikardır..
Birol abi yaşım sebebiyle yanlış anlaşılmak istemiyorum ama. Manuel araçlarda boşta en düşük yakıtta bulunur. Araç rolantide çalışırken vitese takıp debriyajdan ayağınızı çekince gaz vermiyorsanız stop ediyor. Yani araç yüke bindiği zaman daha fazla yakıt istiyor. Yokuş aşağı inerken vites boşa alındığı zaman araç her zamanki gibi rolantide çalışır. Dolayısıyla araç yokuş aşağı inerken boşta daha az yakar. Fakat güvenlik açısından viteste olması bence daha güvenli. Aracın fren hidroliğinin boşalabileceğini düşünün. Dolayısıyla araç viteste olursa ayğınızı gazdan çekince yokuş aşağı bile olsanız motor freni yapıp aracı yavaşlatacaktır. Güvenlik açısından viteste inin bence. Ben kendim kullanırken genelde viteste iniyorum.
ben soylemiyorum ki bunu
Tamam bende sen soyledin demiyorum sadece hatali dedim =)
Yokuş aşağı boşta gitmek zaten tehlikelidir.
Butun araclar hareket eder gaz vermeden dizel benzinli hic farketmez =) Birde sunu anlamiyorum rampa inerken viteste insen nekadar fazla yakabilir bir arac bukadar ekonomik dusunen insan bence arac kullanmasin gitsin otobuse binsin.everest tenmi iniyoruz sanki en uzun rampa kac km olabilir? Lutfen kimse beni yanlis anlmasin ama midyata prince giderken evdeki bulgurdan olmak gibi bu is vites bosta iniyor fren yapiyor balata yipraniyor yada malak gibi gelip duramiyor ya karsidan gelenin tepesine cikiyor yada onunde gidenin. Ayrica vites bosta inerken fren sisebilir sonra al basina belayi. Benim nacizane tavsiyem bukadar ekonomi dusunuyorsaniz bosa almayin bir vites buyuk inin hemen hemen ayni yakiti yakacaksiniz.
Arkadaşlar ben hr zaman vitesle inerim boşta kesinlikle inmem ve daha az yaktığını duşunuyorum benım bunu sormamın amacı arkadaşlara cevap verebilmemdir onlar boşta gitmenın daha az yakıt srfiyat edceğini soyluyor bende dıyorum boştayken daha fazla yakıt harcarsını diyorum onlarda nasıl olur gaza basmadan nasıl yakıt gıdıyor peki nereye gidiyor bu yakıt dıyor bende cevap veremedim
onlara nasıl cevap verebılırım
bu konu bir çok kez forumda tartışıldı... hemen konuları bir bulayım link veriyim..
https://forum.grandepuntotr.com/tekn...flu-yoksa.html
https://forum.grandepuntotr.com/gene...osa-almak.html
Konu Scottie tarafından (14/02/2011 Saat 11:06 ) değiştirilmiştir.
Bos ta daha fazla yakma diye de birsey yok, Arkadaslariniza sunu sorabilrsiniz gaz vermeden madem motor yakit tuketmiyor pistonlar su ilemi calisiyor? Yada madem gaza basmadan arac yakit tuketmiyor arac devrine gore uygun vitese alinip yokus inilirken gaz vermeden devam edebilirsiniz. Daha oncede soyledigim gibi bosta indiklerinde nekadar kar ettiklerini dusunuyorlar bilmiyorum ama ettiklerini dusundukleri kardan daha fazla zarar ediyorlar farkinda degiller.
Bosa aldıgınızda atü daha fazla gosterır ve frenınızın tutmama olasılıgı yar bunun yerın arac 2 vıteste ıken vıtesı 3 veya 4 yukseltırsenız fren tutmama durumu olmaz vede anlık yakıt tuketımınız gıderek duser ve en son rolantı yanı 2.0 olur
Zeynel KARACAN
"Allah bir ülkeye yardım etmek isterse, onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir"
arkadaşlar hep şunu unutuyoruz birincisi akü bittiği zaman kesinlikle arabayı vurdurmamalıyız elektrik aksamına beyne acaip zarar veriyor arkadaşım bunu yaptı ve airbag beyni yandı ve en önemlisi aaraba boş viteste yakmıyor diye yokuş aşağı boşa almak çok tehlikeli öncelikle araç 3.0 gibi bir değer yakar ve diğer önemli konu direksiyon hidroliği ve fren hidroliğini boşaltıyor allah korusun kazaya sebeb oluyor o yüzden bu mantığı artık çıkaralım kafamızda ayağınızı gazdan çekin vitesi büyültün ve devam edin inanın 2.2 gibi bir değer yakıyor
yuksek viteste cut-off yapıcaksınız arkadaşlar..rampa aşşagı boşta ınerken anlık yakıt tuketımını açtığınızdan değerlerin nasıl değişkenlık gosterdığnı goruceksiniz..aynı durumda aracı vıtese alıp deneyın bırde tuketım değeri direk olarak 2,0 lt ye inecektir..deiğim gibi cutoff bu dumda çok onemlı bı faktor cutoffu devreye sokmak ıcınde ayagınız fren pedalınıjn uzerıne dokundurmanız yeterlı olacaktır aksı taktırde cutoff devreye girmiyor..benim bıldığım bu şekılde yıllardırda bu sekılde kullanırım..cutoff nedir diyede soran olucak ıse arac ozellıkle ramra assağı seyir halındeyken yakıt tasarrufu sağlamak ıcın km si ne olursa olsun arcı sadece rolantıde calısır gıbı yakıt sarfiyatı yapmasına neden olar bır sıstem..banada bu açıklamayı serviste yapmışlardı ama dediğim gibi fren pedalında bitiıyo bu..frenlen doğru orantılı bi sistem arkadaşlar..
Konu kara kız tarafından (14/02/2011 Saat 13:51 ) değiştirilmiştir.
onrky
1.4 starjet 95hp
Aylardır devamlı gundeme geldı gıttı bu konu her seferınde yenı bır konu acıldı ve yenı ıddıalar ortaya atıldı..
Şuan ıtıbarıyla kafam karısmıs bulunmakta
Cut off devreye gırmesı ıcın araç viteste inilmesi gerekıyor buraya kadar hersey normal ama frene basmazsak devreye gırtmıyormus burasını anlayamadım ?
İllakı frene mı basmamız gerekıyor ?
I ' m c a p u l i n g . . .
Yokuş aşşağı boşta gitmek frenlerin boşalmasına neden olabilmekte. Bırakın yaksın canımızdan daha mı önemli
sen bas bence garanti olsun dediklerine gore oyledir diye dusunuyorum...
onrky
1.4 starjet 95hp
Peki öyle olsun..Daha neler öğrenicez bakalım
I ' m c a p u l i n g . . .
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri