bence rampanın eğimi artıkça devir seviyesini de yükseltmelisin... sendeki benzinli motor olduğundan ve maxımum güce ulaşılan yere kadar yolu var bunun... bennzinlilerde yanılmıyorsam maxımum güç 6000 devir civarında ortaya çıkıyordu.. diğer türlü motorun bayıldığı durumlarda motorun sağlığı için vites düşürerek devri yükseltmelisin. az yakıt yakmak istiyorsan gaz pedalında ayağının az hareket etmesi demektir. gaz pedalındaki ayağın itim çekim yani git gellerini ne kadar çok yaparsa o kadar çokda yakarsın demek
şağıdan kaptıranlar zaten kaptırma anında yukarda yakmıcaklarını aşağıda yakmış oluyorlar.. genelde en üst vitesin bir altı veya 2 altı vitesle ideal (3000-3500) şürüş yakalarsın. aksi durumda düşük devir tırmanışlı bir yol motorun yorulması demek buda dikkat edilmesi gerek bir husus. artı bir husus çıkışı sağlam olan yollarda ekonomi yapmak zordur. hatta yok gibidir. yolun hakkını vermek zorundasın. ki orda 1.5 ton olan araç o rampada bu ağırlığın 2/3 katı na katar çıkacağı yada bu oranda güç isteyeceğinden orda ekonomi yapmak zor..
yani o yolun hakkını biraz vermem gerekecek.. ama aşağıdan kaptırma denen olayıda tavsiye etmem.. ama ekonomi km limitlerininde 60/90 arsında olduğunuda unutma. kimse demesinki 6 vites 120 de ekonomi yapıyorum demesin. inanmada bunlara.
Yer imleri