Enjektörler;

Enjektörler ECU dan aldığı sinyallere göre motora lpg enjekte eden parçalardır. Enjektörlerin motora lpg verme kapasitesi, aracın silindir başına düşen beygir gücüne uygun olmalıdır. Gereksiz büyük olursa fazla yakıt tüketimi, küçük olursa güç kaybı yaşanır.

Enjektörler zaman içerisinde ısı ve vibrasyondan deforme olmayacak kalitede malzemeden yapılmış olmalıdır. Enjektörlerin gelen sinyallere cevap verecek hızda çalışması gerekir. bunun sürekli olabilmesi için periyodik bakımlarda temizlenmeli ve kontrol edilmelidir. Enjektörlerin tıkanma ihtimalini yok etmek için periyodik bakımlarda filtrelerin değiştirilmesi gerekir.

Aracın lpg de konforunu düşürmemek için yüksek sesli olmamaları tercih edilir. Bazı markalar orjinallerinin taklitleri enjektörler kullanırken, bazıları kaliteli enjektör markalarını kullanırlar; yine bazıları da kendi kaliteli enjektörlerini imal eder.

Montaj yapılacak aracın şekil ve yer durumuna göre Rail (grup) yada tekli enjektörler kullanılır.

Özellikle rail enjektörlerin kaput içinde vibrasyon olan bir noktaya ser olarak bırakılması ilave ses yaratabilir.

İNKAGAS enjektörler tek 2 ohm ile çalışan enjektörlerdir. Bu sebeple çok hızlı çalışabilirler. Ayrıca özel bir ses önleme sitemi olduğundan ilk bir kaç yüz km den sonra benzin enjektörlerinden sessiz çalışırlar. İnkagas rail enjektörlere filtre, gas basınç sensörü ve gas ısı sensörü entegre edilmiştir. Her biri kolayca ayrı ayrı değiştirilebilir. Gas kaçak ya da güç düşmesi durumunda hemen gazı keser ve ECU ya sinyal gönderir.

Sırasıyla;

ROMANO, (tekli enjektör)
EUROKA - ATIKER,
INKAGAS,
HEPSİ YANYANA