yerler biraz nemlimiydi acaba??
nemliyse araç durmuyor abs de evet.
bende geçen nemli ve hafif yokuş aşağı bir yolda önüme bir dedenin atlamasıyla ani frene yüklenmem gerekti. abs direk devreye girdi ve tıkır tıkır şeklinde dedeye doğru nerdeyse hiç yavaşlamadan (kuru yoldaki etkiye göre) gitmeye başladım. dedenin yoldaki hareketini takip ederek son ana kadar direksiyonu çevirmedim. sonra adamın kaçış yönünün tersine kırarak kazadan kurtulmuş oldum. abs duruş mesafesini kısaltmasa da hakimiyeti sürücüde bırakarak kazaları büyük ölçüde önlüyor
benimde başıma geldi 3mt ilerdeki araca tosladım durmuyor.. :s
şükür frenler de sorunum yok allah kimseye sorun yaratmasın
TSİ Jetta.
buna katılıyorum eski aracım doğan el pi ci 6 sene kullandım tabi opel korsa audi pejo 407 megane 2 vs.. birçok abs özellikli araçta kullandım zaman zaman fakat!
üst düzey araçların dışında audi pejo hiçbir katkısını görmedm abs nin hatta beni daha büyük paniğe surukledi bazen ama doğanımla kendi abs mi kendim yaparak yani frene aralıklarla basarak mesafeyi kendim ayarlayabiliyodum. taksiciler haklı bence
geçen gun tartıştığımız bi konu vardı ark.larımla tecrübeli forum uyelerinden öğrenmek istiyorum
ani frenlemelerde debriyaj ile beraber frene basmak doğrumudur ? ve aracın modeli önemlimidir bunu yapmak için acaba ?
ilk görüşte aŞk'a inanmazdım...taa ki evomu görene kadar![]()
BiZ ŞaMPiYoN TaKıMı TuTMaDıK, TuTTuĞuMuZ TaKıMı ŞaMPiYoN YaPTıK..!!
iNaDıNa T-e-X-a-S
ani frenlerde debriyaj kullanmalısın..internette uzun uzun yazılar var bu konu hakkında,bi araştır derim.hatta bu hafta sonu 0-100 programında bu konu hakkında yarım saat konuştular,basılmalı mı basılmamalı mı diye.ileri sürüş uzmanı bi vatandaş inanılanın aksine basılması gerektiğini defalarca dile getirdi..bi araştır derim..
Bu konuyu detaylı araştıran biri olarak cevaplıyayım. ABS konusu benim okulda bilimsel araştırma projemdi. ABS kesinlikle ve kesinlikle fren mesafesini kısaltmaz; kısaltması demek fizik kurallarını delmek demek ki böyle bir şey imkansız daha konun başında bir üyemizin dediği gibi ABS basitçe tekerleklerin kilitlenmesini engelleyerek kontrolün sizde kalmasını sağlar. tekerlekler yaklaşık olarak saniyede 18 kere sık-bırak yapmaktadır böylece kilitlenmenin önüne geçilmektedir. yani kimseyi mesleğinden veya başka statüsünden dolayı yargılamak istemiyorum ama taksiciler bu konularda akıllı ve bilinçli olsaydı taksici olmazlardı. Bu arada ABS sistemi ilk olarak 2. dünya savaşında uçaklarda kullanılmaya başlamıştır. buda genel kültür olsun.
yani abs mesafeyi kısaltmaz fakat abs olmasada taksicilerin kullandığı benm dediğim olayda kısaltmaz demek istiyosunuz.. abs nin tek avantajı hakimiyeti bize vermesi demek oluyo ama bi ark.ın dediği gibi profosyonel bi sürücü için abs nin faydaları yanında eksileride olabilir bence bu yapılacak fren olayın durumuna ve şartlara göre değişir.
genel kültür için teşekkürler bende bi ekleme yapmak istiyorum ileri teknoloji 2030 hedeflemelerinde araçların daha az hasar görmesi ve kazaların aza indirilmesi için araçlarda oluşturulacak bilg. sistemleri ile araçlar bi aksilik olduğu(yoldaki çukur, kaza, yol şartlarındaki aksi bi durum) anda uydu vs. aracılığıyla arkasındaki ve o bölgedeki araçları uyaracak. buda extra bi genel kültür olsun diyelm![]()
ilk görüşte aŞk'a inanmazdım...taa ki evomu görene kadar![]()
BiZ ŞaMPiYoN TaKıMı TuTMaDıK, TuTTuĞuMuZ TaKıMı ŞaMPiYoN YaPTıK..!!
iNaDıNa T-e-X-a-S
gayet süper atraksiyon yapmışsın eser![]()
konudaki bütün mesajları okudum
bazılarında güldüm bazılarında üzüldüm
fren mesafesini kısaltır diyen arkadaşlar abs nin tam olarak ne olduğunu bilmeden nasıl frenmesafesini kısaltır dersiniz bu fizik kurallarını alt üst etmek demektir
abs yani uzunca ismi ile anti blokaj sistemi siz ani fren yaptığınızda tekerleklerinizde kilitlenme yada kayma dediğimiz olayvar ise o tekerleğin fren gücünü abs beyninin ve sensörlerin vasıtasıyla frenlemeyi durdurur tekrar uygular durdurur tekrar uygular bu şekilde bloke olan tekerleğin dönmesine ve yönünü kaybetmemesine olanak sağlar
bu saniyelik bazda sisteme göre 15-20 kez ile değişebilir
şimdi bir düşünün fren basıncını durudurp tekrar basınç uygulayarak bir aracı nasıl daha kısa mesafede durdurursunuz
burada asıl sistemin amacı kontrolün sizde olmasını sağlama amacıdır
eğer kısa mesafede durmak istiyorsanız abs sistemine ihtiya duymayacak yada devreye sokmayacak kadar hem daha erken frene basmak hem yol ve hava şartlarına göre daha yavaş gitmek en akıllıca yoldur
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
3 saattir araştırdım haklısın dediğin gibi debrijaya basılı tutarak fren yapmayı oneriyor ama bide su var eğer ben debrija basmadan frene bassaydın araba kesınlıkle dururdu ama motor stop ederdi tabiiki kaza yapmaktansa motor stop etsin valla bilmiyorum kafam karısık ama genel yargıya gore debrija basılı tutarak fren yapmayı tavsiye ediyorlar
coşkun arkadasında soylediği gibi yavaş gitmek yol durumua gore ayarlamak bu sekilde debrija basılı tutup fren yapmak en iyisi şimdilik...
+1000
İleri sürüş teknikleri olarak muhakkak devraj ve fren diyorlar. Boşta arabayı durdurmak diyorlar ama hatırlatırım arkadaşlar viteste iken gaza basmasanızda motor arabayı görtürmeye çalıyor. (yol rampa değil ise) dolayısı ile sizi ileri götürmeye çalışan motor a mı fren yaptırmak daha kolay yoksa boştaki motoramı?
benzer bir sorunu bende yaşamıştım ışıklarda kırmızı ışığı geç farkettim, pedal tak tak vurdu yavaşladı baya sonra abs saldı kendini frene basmıyormuş gibi gitmeye başladı araba el freni ile durdurdum..
ABS özelliği direksiyon kontrolünü sağlamak fakat, fren mesafesini kısalttığı bariz, absyi devredışı bırakabilirseniz deneyebilirsiniz..
Denenmiş bir Örnek: YouTube - New Holland, ABS SuperSteer
акъылышъуIы зиар фэгъэтIысыгъ къаргеy
chip-farz-vacip-sünnet
ABS nin açılımı 'anti-lock braking system' dir. Bu videolarda güzel özetlemişler;
ABS fren sistemi sürüş güvenliği açısından ne sağlamaz? - UZMANTV
YouTube - Freios ABS - teste Bosch
Evet gerçekten ABS demek erken durmak değil sadece fren esnasında kontrolün yitirilmemesi için sağlanan elektronik bir sistem.
Senenin 7 ayi kis, kar ve buz asfalt gizli buz yada sabah erken yola cikarsaniz kar ile kapli ve isi minimum -15 maximum -38 (su an -25) ABS siz araca hayatta binmem durmuyor ve dumduz kizakliyor, ABS freni koklesenizde direksiyon kontrolunun sizde olmasini sagliyor.
Demek istedigim ABS fren mesafesini kisaltmaktan ziyade, arac kontrolunun daimi sizde olmasini saglar.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri