Güven bey, benim aracım 1,4-120HP T-Jet(turbo).Bu araçların dnüşümü ile ilgili her kafadan bir ses çıkıyor.Dolayısıyla montaj ve marka için sağlıklı karar vermekte zorlanıyorum.Bununla ilgili düşünceleriniz neler?
Güven bey, benim aracım 1,4-120HP T-Jet(turbo).Bu araçların dnüşümü ile ilgili her kafadan bir ses çıkıyor.Dolayısıyla montaj ve marka için sağlıklı karar vermekte zorlanıyorum.Bununla ilgili düşünceleriniz neler?
Bu motor motor hacmine göre nispeten güçlü ve turbo olduğu için, iyi bir markayı seçmenizi tavsiye ederim. Sıradan bir markada sıradan bir enjektör takıp, sonra enjektörler yetiştirmiyor diye matkapla enjektörlere dalabilirler.
Benim firmamın ürünündeki enjektör seçim tablosunu fikir vermesi açısından dikkatinize sunayım;
Lpg Sistemleri - www.akislpg.com
Buradaki enjektörler silindir başına güce göre önceden seçilir. Piyasadaki bir çok üründe enjektör aynı fakat nozul değişkendir.
Motor sıradan bir motor olmadığından, olası işçilik hatalarından daha çok etkilenecek, güç kaybı; dolayısıyla fazla tüketim oluşabilir. Enjektörlere giden lpg boru boyları uzun olmamalı ve dengeli boylarda olmalı. Bu sebeple regülatörün yeri iyi seçilmeli.
Ayrıca her montaj için tavsiyem, lpg ECU su ya yolcu kabini içerisine ya da motor kabininde çok güvenli ve dış etkenlerden en az etkilenecek şekilde sabitlenmeli.
Akış LPG Sistemleri
Ankete katılanların yaklaşık %35 i seçtiği markadan memnun değil ya da marka seçiminde kararsız. Aradığım oran buydu. Oldukça yüksek. Demekki bu işte yanlış olan bişeyler var
https://forum.grandepuntotr.com/tekn...astirmali.html
Akış LPG Sistemleri
Böyle reklam gibi oluyor.Reklam olursa da söyleyecek çok şey oluyor tabii.
Keşke sistemlerde yaşanan sıkıntılarla ilgili sorular olsa. Eminim çokça vardır![]()
Akış LPG Sistemleri
Şu konuda beni aydınlatırsanı çok sevinicem, LPG li olan araçlar vapurlara deniz otobüslerine ve kapalı otoparklara girememesi... Benim LPG yi tercih etmemenin ve beni düşündüren konu. Bu konuda yasal düzenlemeyi de bilmiyorum... Teşekkürler.
Bu uygulama, lpg nin ülkemizdeki kötü imajından kaynaklanıyor ve Türkiye'ye özgü. Dünyanın bir çok gelişmişülkesinde LPG li araçlar, çevresel sebeplerle teşvik edilir. Böyle uygulamalar kesinlikle yoktur. Yakın zamanda bizde de kalmayacak eminim.
LPG,emisyon değerleri en iyi olan oto yakıtı. LPG nin hemen hemen tamamı yakılıyor. Benzin de bu değer daha düşük. Mazot ise, ancak %75 kadarı yakıldığı için bir felaket.
Akış LPG Sistemleri
Evet başka ülkelerde lpg teşvik edilirlken memleketimizde bu tür bazı problemler var.Bursada alışveriş merkezlerinin hepsine girdim aracımla.Korupark ve zafer plazada lpg giremez yazısına rağmen girdim.zaten simir depo var.Ancak ıkea da ser.demkk ki bir sıkıntı olmuyor.Vapurlarda sıkıntı olması bence en büyük sıkıntı hoş kendim hergün vapura binmiyorum ama ihtiyacım olabilir.Sanırım ülkemizde bilinç yeterli değil.Bir araştırın seneler önce istanbulda sinagog saldırısı olduğunda araçların çoğu patlamıştı yalnızca lpg li araçların patlamadığu depolarının zarar görmediği anlaşılmıştı.Ama işte bilinç bilinç...
yeni aldığım aracımı lpg li olarak tercih ettim.Bunun sebebi tabiki 4 liraya varan benzin fiyatları ve dizel araçlarda km az temiz kullanılmış araç bulmanın zoe olması ki bulunsa bile fiyat dezavantajı.Şunu söyleyebilirim ki çok memnunum nazar değmesin.Güvenlik konusunda ise hiç bir sıkıntı olmadığını düşünüyorum.İşyerinden bir arkadaşım koreye iş amaçlı olarak gitti geldiğinde araçları sorduk benzini sorduk.dediği ilk cümle şu;Korede araçların %50 sinden fazlası lpg li ve araçlar fabrika çıkışı lpg li olarak yoğunlukla çıkıyor.Bmw mercedes hepsinde kpg var.dizel diye birşey yok.koskoca ülkede araçlar yarıdan fazla lpg li.Türkiyede de oran hızla artıyor.Aslında son gelen zamlar lpg de olumsuz yansıdı fakat benzinliye oranla oldukça ekonomik.Dün 170 km yol yaptım.km de 175 krs yakmısım.Lpg taktıran birçok insanın neden daha önce yapmadım diye söylendiğini biliyorum.Bu memlkete bu akaryakıt fiyatlaı böyle olduğu sürece LPG şart arkadaş.
LPG narkası önemli ama en önemlisi bu sistemi takan USTA şuan aracımda atiker var yerli malı cok memnunum tabi gönül isterdiki brc de taktırmak ama pahalı ama atikerden 2 senedir maşallah tık demedi
Memleketim Balıkesir, Bolu da görev yapıyorum Ayda bir de özel nedenlerden İstanbula gidiyorum... Bu yüzdendir ki vapurlara in bin yapmak zorundayim eğer kara yolunu tercih edersem 180 km daha uzun gitmem gerekio gerçi çekeceğim zahmetle yine daha ekonomik olucak ama zamanda önemli tabi.
Arkadaşlar inşallah ben de yarın sabah lpgliler kervanına katılacağım. Genel ortalamam 8.5 lt civarına dayandı. 1-2 gün önce aldıgıma göre trip ortalamam 9.5 lt/100 km'ye cıktı ve düşmek niyetinde değil. Kaba tabirle 32-35 kuruş arası tüketimim var. Lpg de pahalı ancak en ucuz olanını kullanmak farz oldu...
Yarın Ankara'da Mocan otogaz'a taktıracağım. BRC
Halit taktır lpg yi rahata er.benim araç lpg li en son yol bilgisayarında ortalamam 7.7 oldu.senin dediğin gibi 9.5 bile olsa ki kullanıma göre değişir s.içi.ş.dısı 2.28 den opetten alıyorum lpg yi.9.5x2.28=21.66 tl yapar 100 km de.benzinle aynı hesabı yaparsak 9.5x3850=36.57 tl yapar.aradaki fark 14.915 az para değil 100 kmde.1000 km de 150 mılyon kar yaparsın.bu işler böle benzinli araçla nasıl hala gazıliyor anlamıyorum.takıcan lpg yi bakcan keyfine yemişim dizelini
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri