nasıl böyle bir genelleme yapıp fıat tan uzak durun vb laflar ediyorsunuz lütfen bizi aydınlatırmısınız o üstün tecrübelerinizle
bu mesaja yazılacak tek bi cevap var ama yazmıyorum neyse diyorum
ancak şunu söylemeden geçemicem...
bizim sülalede senelerdir tofaş/fiat kullanıldı(amca dayı dede biz)
sırf benim hatırladığım uno-tipo-2 marea-2 bravo-3-5 doğan-3 tempra-siena
gp yi söylemiyorum bile
bunlardan sadece doğan büyük bi sorun çıkardı oda elektrik tesisatında bi sorun vardı bi yerde temassızlık vardı aklına esince gidiyodu herşey
bilenler bilir ben özellikle o mareaya neler neler yapmadım daha tık demedi...
bunlarıda göz önüne alın da konuşun ben burda 15 senelik 10 farklı araç üzerinden konuşuyorum siz 3 araçla tofaş fiatı at arabası yapmışsınız...
ee nediyim sizdekide tam şansmış
her ne marka kullanıyorsanız güle güle kullanın...
Ne Mutlu Türküm Diyene!
arkadaşlar,
adam zaten sahte isimle kaydolmuş,
çok fazla dikkat vermeye gerek yok!
üstüne düşmeye bile değmez!
gerçek hasan pulur için:
Hasan Pulur - Vikipedi
burda da amcamın resmi
Hasan Pulur
arkadaşlar ya aslında konuyu çokta uzatmaya gerek yok herkes gibi bende bildiğim bir arabadan örnek vereceğim.
Amcamda temmuz 2007 ye kadar 2004 model bir marea exclusive modeli vardı. Temmuz ayında yozgat/sorgunda gece yarısı bir traktöre 100 km hızla arkadan vurmuş ve çarpmanın şiddetiyle traktör römorkunu bile fırlatıp atmıştı araç. Marea'nın ön tarafı ikiye katlanmış ve motor diye hiç bir şey kalmamıştı (Ne demek istediğimi anlarsınız herhalde zaten pert oldu) ama o derece şiddetli bir kazadan sadece kollarında birer ufak kırıkla ayrıldılar.
Tabiki ilk öncelikle Allah korudu, ama o işe yaramaz, fiat işte noolacak denen arabanın inanın yolcu kafesinde hiç bir şey yoktu.
Tanık olduğum bir olayı belirtmek istedim sadece. Belki başka bir marea da 20 km süratle kullanılmaz hale gelmiştir onu bilemem.
GP 1.4 lt 77 hp Dynamic Egzotik kırmızı
STILO 1.4 lt 95 hp Active Kıyı Mavi
az önce başka bir forumda bu arkadaşa cevap vermiştim. her foruma yazıyo herhalde. fiyatı bizimki ile aynı dediği aracı da nissan almera. boşuna cevap vermeye bile değmezmiş.
Gerçek adım Hasan Gerçek soyadım PULUR...
Kuşkusuz aynı isimle Türkiye'de ve Dünya'ta birçok insanın olabileceği gerçektir. MEsleğim ise yine anladığınız üzere gazetecilik değil Belediye'de mimarlık. Yaşım ise onunla kıyaslanmayacak kadar genç. Bu siteye markayı özellike vermedim ki FİAT formu olduğu için. Bunu yanlış anlaşılacağı düşünesi ile yaptığımdan saygılı olduğumu düşünüyorum. Yine saygılı olduğumu düşünüyorum ki yalnızca yaşadıklarımı anlatarak sizlerde soru işaretlerini tetikleyerek daha geniş tartışma fırsatını sizlere sunarak sizlerdeki otomobilerin eğer iyi ise bunu pekiştirmeyi sağladım. Ve yine saygılı olduğumu düşünüyorum ki kendi arabamın da lüks bir araç olmadığını tam tersine kendi halinde mütevazi bir araç olduğunu özellikle vurguladım.
Yaşadıklarımı henüz yeni bir arkadaşımın bir Fiat alarak memnun kalmaması ve sen haklıymıssın demesi üzerine duyarlı ve sıradan bir vatandaş olarak yazdım. Fiat otomobillerde (ki özellikle otomobil grubu diyorum, bunu ticari araçlar için söylemiyor tam tersine başarılı buluyorum) kullanılan işçiliğin ve malzemenin(örneğin plastik malzemenin kalitesizliği dikkatinizi hiç çekmiyor mu. İş yerimizin hemen yanında bulnan Fiat bayisine uğrayarak Linea model arabanın iç ve dış aksamlarını kontrol ettim. Hepsinin öylesine tutturulmuş olduğunu gördüm. Çok gördüğüm ve İnşallah bir daha görmek istemediğim bir çok kötü tafik kazasında hangi arabanın ne kadar darbe aldığını gördüm.
Tabiki hepimizi dikkatli araba kullnarak ölümleri ortadan kaldırabiliriz. Herşey tabiki insanda bitiyor.
Hepinizden özür dileyerek huzurlu bir araba sahipliği dilerim. Sevgiler.
Biraz konu dışı olucak ama yazmadan kendimi alamadım maalesef...2 yıl nissan almera kullandım babamın arabasıydı ve inanın bizim punto dahil birçok arabayı 5 e katlar..o arabayı çok fazla özlüyorum..görünüşü biraz daha çekici olabilse tereddüt etmeden alırdım.subjektif bir yorumdur
Şu malzeme kalitesi konusunda yapılan yorumlara hayret ediyorum. Yukarıdaki yorumu yapan arkadaşa sormak istiyorum. Bir mimar olarak herhangi bir otomobil fabrikasını gezdiniz mi. FIAT la ilgili, plastik kalitesizliğiyle ilgili yorumlarınızı yaparken bu malzemelerin nasıl ve ne şekilde üretildiği veya bir aracın nasıl üretildiği hakkında herhangi bir bilginiz var mı ? Hiç araçlarda kullanılan saç kalınlıkları, güvenlik sistemleri hakkında bir araştırma yaptınız mı ?
Uzun süredir otomotiv sektöründe çalışan bir mühendis olarak bizzat üretiminde bulunduğum veya üretimini yerinde incelediğim bazı otomobil parçaları ve sık sık ziyaret ettiğim otomobil fabrikaları şöyle;
Toyota
Corolla Verso : Ön tampon, arka tampon, etek çıtası, spoiler, komple ön konsol (torpido). İç direk ve bagaj giydirmeler.
Auris : Alt torpido, orta konsol, kolçak, kolçak kutusu, konsol üzerindeki çeşitli plastik parçalar, bagaj iç giydirmeler,
Renault
Megane ve Clio: Komple ön konsol, airbag, kapı panoları, motor alt koruyucu, kalorifer-klima, far,stop, 3. stop havalandırma kanalları, cam silecek motoru
Ford
Transit ve : Tampon, kapı panoları, far, stop, kalorifer, klima, cam silecek motoru
Cargo Kamyon : Alternatör ve marş motoru
Hyundai :
Accent Era: Ön ve arka aydınlatma.
Tofaş/Fiat
Doblo,Palio,Linea,Minicargo : Tampon, etek çıtası, spoiler ön ve arka aydınlatma, sis farları, kalorifer, klima, cam silecek motoru.
Grande Punto : Arka aydınlatma, 3. stop, geri vites ve sis lambası.
Honda CRV, BMW minicooper 1 3 ve 5 serisi, Mercedes Sis farları
Bu liste uzayıp gider.. Ayrıca toyota,ford,hyundai,renault ve tofaşın tüm üretim ve montaj hatlarını defalarca gezdim.
Anlatmak istediğim; saydığım bunca parçanın aynı şartlarda aynı tesislerde benzer malzemelerle üretildiğidir. Bir parçanın veya aracın kaliteli olup olmadığını sadece görsel olarak inceleyerek söyleyemezsiniz.
Şunu da belirtmek isterim ki sağlamlığıyla veya kalitesiyle tanınan birçok model aracın parçalarının üretimini, malzemelerini ve oluşan hataları görseniz hayret edersiniz.
Grande Punto' nun işçiliği ve kalitesinin üst sınıftaki birçok araçla aynı olduğunu da kesinlikle söyleyebilirim.
ben de bir başlıkta malzeme kalitesinin kötü olduğunu söyledim(sınıf standartlarında normal olduğunu). belki böyle söylemek yanlış olur. ama ya işçilikte ya da malzame kalitesinde problemler war. tamam,mesela belki ön konsolda kullanılan plastik 20 sene boyunca ilk günkü gibi kalacaktır,deforme olmayacaktır. bu kalitesini gösterir. ama daha ilk kilometrelerde tıkırtılar-gıcırtılar gelmeye başlıyorsa, 20000-30000lere gelince ufak çukurlarda bile arabada gürültüler kopuyorsa, we bunları engelleyebilmek için bi kaç ayda 1 yalıtım yaptırılıyorsa işçilikte weya malzeme kalitesinde problemler war demektir. üst sınıftaki arabalarda bu problemlerin bu kadar büyük olmadığını gördüm
bu malzeme kalitesi muhabbetide yılan hikayesi oldu ve kabak tadı verdi gerçekten ya sizler ayrı bir yaradılıştasınız yada ben tuhafım bu bir aletmidir yedinci hismidir nedir açıklayında öğrenelim biri çıkar koltukları ben yapıyorum çok dandik içleri karton falan filan bir çıkar parçalr papuada üretiliyor biri çıkar arkalr niye kampana biri çıkar bunların boyasını badana fırçasıyla atıyorlar der der der der yahu beyler aynı sınıfta ki hangi arçtan eksiği var bir sürü karşılaştırma ve görüş belirttim ama kimse okumuyor ve ya okuduğunu anlamıyor almış başını bir parça kalitesi geyiği gidiyor sanki diğerleri marsta üretiyor şu araba puntodan daha kaliteli e ozaman kusura bakmayın onu alın alırdım ama onun şuyu yok puntonun var eee ozamnda ondan vazgeç yok puntodan vazgeçmem ama punto çok dandik bu nebiçim bir sohbettir forumun yavaş yavaş çivisi çıkmaya başladı bunlar benim kendimi bağlayan görüşlerim ayrıca kimse ilk mesajında direkman karalamaya giripde sonrada polyanacılık oynayıp şirin gözükmesin ben almayım yalan yalnış yorum yapanların çoğunun puntosu bile yok
Çok isabetli bir yorum olmuş tekrar tekrar teşekkürler.
Herkes GP de hata arama yarışına girmiş durumda. Ben görmedim ama var mı dır bu kadar didik didik edilen bir araba. Herşeyin bir sınırı var yani..
Şu forum ne bileyim Audi A4 forumu olsa bizde zavallı GP yerine onu bu kadar didik didik etsek en az GP kadar hata buluruz adım gibi eminim.. Neredeyse aracı parçalayıp öyle inceliycez.
Airbagları açılmayan, ses yapmasın diye plastik parçaların altına 1 sene sonra hepsi düşen 100'lerce keçe yapıştırılan 40000 YTL nin altına satılmayan çok araba gördük.
İnanın biz artık problemlerimizi paylaşmak yerine hatalarımızı yarıştırır ve aracımızı aşağlar duruma geldik. Gr
Eğer ben GP mi almadan önce kazayla forumu incelesem herhalde korkudan vazgeçerdim GP yi almaktan.
Ya arkadaşlar yapmayın aynı sınıftaki nerdeyse bütün araçları test ederek ve karşılaştırarak 15 gün önce GP aldım. ipe sapa gelmez kanıtsız, dayanaksız bir takım iddialarda bulunan arkadaşlar.
1. Bu sınıfta kaç arabada dizel + otomatik var?
2. Bu sınıfta kaç arabada EBD+ASR+MSR+HBA+Hillholder var?
3. Bu sınıfta kaç arabada çift bölge iklim kontrollü otomatik klima var?
4. Bu sınıfta kaç arabada Euro Ncap 5 yıldız var?
5. Bu sınıfta kaç arabada FPS (Yangın Koruma Sistemi) var?
6. Bu sınıfta kaç arabada 4 hava yastığı var?
7. Bu sınıfta hangi araçta yüksek kaliteli malzeme kullanılmış?
8. Bu sınıfta hangi araçta işçilik kalitesi daha iyi?
9. Bu sınıftaki tüm araçlarda kabine ulaşan ses bu araçtakinden daha yüksek.
Bu özellikleri hepsini birden sağlayan b sınıfında 1 araç daha gösterebilirseniz. yukarıdaki eleştirileri yazan arkadaşların ellerini öpeceğim. ve açıktan kendilerinden özür dileyeceğim. 30.000 YTL civarında bir bedelle bu özelliklerin hepsine birden sahip olabileceğimiz daha iyi bir araç varsa söylesin bilen bizde bilmiyormuşuz diyelim.
bir üst sınıfa geçmeye kalktığınızda bu özelliklerin hepsini sağlayan birkaç araç bulunabilir. ancak fiyatları 40.000 YTL'nin üzerinde.
bir tek bu sınıfta bir araç var ki işçilik ve malzeme kalitesi çok daha üstün ve bu fiyata alınabilir durumda. bu araç Lancia Ypsilon dur. ancak araç sadece 3 kapı hacmen önemsenmeyecek derecede GP'den küçük, fakat tam bir bayan arabası. 2. eli ne olur kaça nasıl satarım diye bir derdi olmayan varsa GP yerine Lancia almalı derim sadece.
uno ve tipo zaten kaza anında sağlamlığı iyi bir araç değil, bunu herkes biliyor, herhalde siz o zaman bilmiyordunuz. ayrıca uno,tempra, tipo'nun alt takımı zayıftır, bunu da sanayi de ufak bi araştırma yapsanız söylerler zaten.
şu anda gpunto ncap'tan 5 yıldız aldı, bu size fiat'ın elde ettiği ilerleme ile ilgili fikir verecektir
ayrıca alt takımla ilgili ilermede sağlanmıştır, burada halikarnas diskonun 180000 km palio'su var, arabanın alt takımları en son 140000 km de bakımdan geçmiş ve oldukça iyi bir rakam şirket arabası için
benim tanıdıklarımda da marea var ben hiç 20000 km motora girdiğini görmedim ki, 100000 km geçeni biliyorum, bu yüzden yazdığınız çamur atmaktan öteye gidemez.
ayrıca gpunto alan arkadaşınız üye olsun foruma paylaşsın sorunlarını. ben gpunto kullanıcısı değilim ama takip ettiğim kadarıyla birçok arkadaş buradan da yardım alarak sorunlarını çözdü
şunu da unutmamak lazım, gpunto fiyatı çok uygun bi araç ve dolasıyla ne kadar ekmek o kadar köfte, bunu arkadaşınız araç alırken bilmiyor muydu?
böyle mantıklı bir dayanağı olmayan yazdıklarınızdan dolayı forumu kirlettiğiniz için sizi kınıyorum
bi de şunu eklemek istedim, türkiyenin binekte en çok satan ikinci markasından bahsettiğinizi unutmayın !
Konu utkucay tarafından (23/11/2007 Saat 10:25 ) değiştirilmiştir. Sebep: ekleme
kimse bnei yalnış anlamasın ben punto sorunsuz mükemmel veya adamalar yapmış mübarek uzay gemiis demiyorum elbette sorunları oldu bnede çok yaşadım ama ne oldu hepsi çözüldü ortada kalmadım yani allah var cebimden 1 lira çıkmadı öyle eften püften şeylerde değil hepsi yekünlü kimseden saklamam istesemde saklayamam erzurumda adam düğmeye bastınmıydı hepsi çıkar ortaya diğer markalardada yaşadık sorun servisler hep oyalama hep merkeze soralım ağızları yaptılar ama fıat ta buyok en azından ben yaşamadım şuraya sorun diye yazılan şeylerin çoğu ya komik yada sorun bile değil öyle bir noktaya gidiyoruzk yakında benim araba niye benzinsiz yada mazotsuz gitmiyor lanet olsun bu arabaya denebilirbu arada arkadaşlarımın 1 tanesi yaris diğeri clio aldı en baz versiyonları dikkat edin 2 araçta puntonun baz versiyonu kadar olamaz bomboş ve gri plastik onlar hep benimkiyle karşılaştıdı bende uyardım bu en üst o baz haksızlık olur dedim aynı donanım ve aynı versiyon olması lazım dedim kalkıpta salak salak havlara girmedim benim daha kaliteli falan filan diye
Kullandığım arabanın iyi bir araba olduğunu iddia etmeden yorum yapmıştım. Ancak Nissan ile kıyaslanmaz iddiası gerçekten yazmaya teşvik etti. 200 yılı modeli ile ufak makyajlar hariç hala ayn kasa ile piyasa da hala olabilen ve 27 gibi bir tutarla bu donanım bu sağlamlık bu konfor ve bu kalitede başka bir araç olmadığını umarım sizlerde bir bir almera kullanrak içini işçiliğini donanımlarını inceleyerek anlayacaksınızdır. Unutmayın bu asla reklam değil teşvik edilmemin ürünüdür. Nissan Türkiye - Almera Versiyon & Donanım
Bazı markalarkullanım kitlesi belli olup yüzelerce modeli birkaç yıla sığdırmadan belli bir kullanıcı kitlesine ulaşırlar ki BMW Mercedes ibi markalardan bahsetmiyoruz.. Oysa bazı markaların yıllarca çaba sarfederek düzine dolusu modeli çıkartıp çıkartıp piyasadan kısa sürede silinmesi sizce bir tesadüf mü? Bir tesadüf mü her seferinde işte bu markayı yeniden yarattık bu sefer başka olacak denilmesi. İşte arkadaşlar 2000 yılının bir dizaynı ve konforu ile son yılın dizaynı ve konforunu karşılaştırıyoruz.. Bu bir tesadüf mü? Yıllanmış ve yaşlanmış bir çok japon arabasının dipdiri hala ayakta olup da bazı arabaların dökülüyor olması bir tesadüf mü? Son yılların tonlarca para ödeyerek TR garantisi var yedek parçası ucuz vs. gibi yanılsamalarla aldığımız ve yıllar sonra kar zarar dengesinde kaybımıza yol açan ve yıllarca tamircilerde sürünmememize yol açan biz zavallı tüketicilere yazık değil mi? 2008 model bir otomobil düşünün dışı ne kadar entrsan diyorsunuz ve içine giriyor çok kötü basit bir konsol bir süre sonra sallanmaya başlayan çeşitli plastik aksamlar ve birbiribirinde ayrımaya başlayan, kapılarını kapatmak için güç sarfettiğimiz bir durumla karşılaşıyoruz. Oysa hepmiz biliyoruz ki bozulmaya ve/veya dökülmeye başlayan bir otomobilde arızanın giderilmesi hep geçici olur ve sürekli sürekli bunlarla uğraşılır ve asla fabrika çıkışına bir daha dönemez. Bu yüzden denilebilinir ki; Arızanın tamir edilebilirliğinden çok arıza çıkmaması ve sorun yaşamamaktır önemli olan. yüksek fiyatlar satılan ve benim fizik olarak çok çok beğendiğim Alfa Romeo içinde geçerlidir bunlar. Sorun yaşanacaksa olmamalıdır.Hepinize Allah'tan sağlık ve huzur dilerim. Bu son mesajım olduğunu bildrir formunuzu karaladığımı düşünmeme neden olduğum için de ayrıca özür dilerim. Saygılar.
Fiat ın, ürettiği araçlardaki iç mekan işçilik ve plastik kalitesini her zaman eleştirmişimdir.Sınıf standartlarında kabul edilse de diğer markaların birçoğu bu konuya daha fazla özen göstermekte maalesef.Tabi bu, oldukça karmaşık ve farklı bileşenlerden oluşan otomobilin sadece bir kalemi.Demek istediğim iç mekan kalitesi zayıftır ancak donanım iyi olabilir ya da fren mesafesi iyidir farlar iyi aydınlatmıyordur.Bu örnekleri çoğaltmak mümkün.Yapılması gereken aracı bir bütün olarak ele alıp artı ve eksilerini değerlendirip ona göre karar verilmesi...
Fiat denilen grup dünyanın bağımsız en büyük araç üreticilerinden biri.Dünyaya sayısız model sunmuş ve özellikle de dizel konusunda olmak üzere pek çok teknoloji geliştirmiş bir marka.Dünyaya sayısız tasarım sunmuş ve ürettiği modeller yılın otomobili seçilmiş bir firma.Halen diğer markalara gerek tasarım gerekse motor teknolojisini aktaran bir markayı tarafsızca eleştirmek gerekli sadece.İç mekan işçilik ve plastik kalitesine bakarak bir firma kötülenemez.
Senelerce Fiat kullanmış birisiyim (Şahin, Uno, Puntolar...) bakım dışında bazı problemler için de servislere gittiğim olmuştur kesinlikle.Ancak hiçbir zaman da yolda kalmamışımdır.İtalyan Fiat ın 80 lerin teknolojisiyle ürettiği bizde 2000li yıllara kadar üretilen Uno bile oldukça fazla kahrımı çekmiştir.Rakiplerinin modern üretimleriyle baş etmeye çalışmıştır Türkiyede.Bizde karıştırılan en büyük nokta Fiat ın bırakmış olduğu üretimleri Tofaşın üstlenip eski teknolojiyle modern rakiplerinin karşısına çıkartması.Tabi daha sonrasında ise yapılan haksız eleştiriler...
Fiat ın modern üretimlerine gelirsek, GP gerek donanım gerekse tasarım ve motor olarak rakiplerinden kesinlikle aşığıda değildir.İçindeki dizel ünite 1000-1400cc lik tüm motorlar arasından en iyi dizel motor seçilmiş (son iki yıl), altın direksiyon ödülü almış bir model.Tamamen yeni bir üretim, dolayısıyla ufak tefek sorunları çıkacaktır. (Benim aracımda çıkmadı) Başta da belirttiğim gibi tek eksikliği iç mekan plastik kalitesinin bir miktar daha iyileştirilmesi gerektiği.
Çevremde oldukça fazla otomobil kullanıcısı var.İnanın hepsinin aracında sorunlar çıkıyor.Kronik sorunlar gideriliyorsa diğerleri biraz da şans işi bence.Tabi bu şans kelimesi diğer markalar için kullanılıyor.Fiat için maalesef kullanılmıyor.Nedenini ise yukarıda yazmıştım...
Yazmaı tekrar borç biliyorum ki TR de Ticari araçlarda Fiat en beğendiğim markadır. hoşçakalın.
ben gp kadar güzel şekli olan bi araba görmedim orta sınıf.tam modifiyelik araba yapmışlar tebrik ediyorum fiatı.bırakın eleştirmeyi kendinizide arabadan soğutmayın.arabanın kötü yönlerini yazdıkça alacak adamda almaz.sizde soğursunuz benden sölemesi.walla ben çok seviyom.mükemmel tipi var arabanın.sorunlar her arabada olur söliyim.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri