Güç kaybı varsa turbo hortumunda kaçak olabilir. Km yüksek olduğundan kontrol etmekte ve gereklıyse değştirmekte fayda var...
merhaba...
benim şöyle bir sorum olacaktı aracım 83000 km de ve turbo devreye girdikten sonra ıslık sesi gibi bir üfleme oluyor.. bu da yaklaşık 2500 devirden sonra oluyor
ayrıca motora yüklendiğim yokuşlarda veya 3000 devir sonrasında da kesik kesik üflemeler oluyor sanki arabanın önüne poşet bağlamışsın da rüzgarda yaptığı ses gibi..
nedir??? ne yapmalıdır??
Güç kaybı varsa turbo hortumunda kaçak olabilir. Km yüksek olduğundan kontrol etmekte ve gereklıyse değştirmekte fayda var...
Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
Clio RS 190 HP
ve Şimdi...
Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...
herhangi bir güç kaybı yok uzun zamandır bu sesi hissediyorum fakat sesi duymasam hiç anlamam böyle bir problem olduğunu..
kullanımda bir farklılık yok aslında
benim şöyle bi şansım var biz komşumun oğluyla aynı hafta aynı renk aynı model aynı donanımda grande punto 1.3 dynamic aldık
yanyana koyunca birbirinden ayırdedemiyoruz o derece yani...
onunkiyle denedim hiçbir şekilde tıslama üfleme ıslık sesi falan yok ama benim arabayı zorlayınca kesik kesik bir üfleme oluyor....
bazen yokuşta zorlayınca oluyor bazen düz yolda kaptırdığımda oluyor....
hani turbonun devreye girdiğindeki ıslık sesine amenna ama bu kesik kesik sesi ilk duyduğumda arabanın önüne poşet takılmış sandım indim kontrol ettim o derece yani
bende de aynı sorun olmuştu, servise kontrol ettirdim ve sorunun intercooler hortum kelepçesinin gevşemesinden kaynaklandığını tespit ettiler ve yenisi ile değişince (garantiden) üfleme sesi gitti.
turboyu patlatmış olabilir misin ?
illa zorlaman gerekmez çalıştırdıkdan sonra beklemiyorsan veya kapatmadan önce beklemiyorsan boş vites de veya yolda giderken boş vitese atıyorsan da eninde sonunda patlar..
gerçi turbonun patlaması için çok erken bir km bu genelde 150 200 arasında gider ama ıslık demek patlak turbo demektir..
dip not turbo baya bi pahalıdır.. çıkma veya tamir ettirme seçenekleriyle idare etmeniz gerekebilir..
murat ilk önce turbo hortumlarında kaçak olup olmadığına baktır ,ama sesin kesik kesik gelmesi turbo pallerinde balans olduğuna işaret ediyor
turbonun pallleri dönerken belli aralıklarla balans yapıyor ve sende kesik kesik ıslık sesi duyuyorsun
muhakkak bir turbocuya git ve sesi dinlet eğer söylediğim gibi balanstan dolayı ses varsa uzun süre bu şekilde kullanmaya devam edersen turbo palleri doğramaya başlar demir tozu halinde pistonun tepesine bile gönderir buda motoruna bile hasar verir
turbon hasta bir an önce baktır kesik kesik ıslık sesi turbonun acil yardım sesidir
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
uzun zamandır bu ses vardı performans eksikliği hissetmediğimden üzerine düşmedim ama en kısa zamanda bunu göstermek lazım haklısınız.
Benim arabada da motor soğukken 1. ve 2. viteslerde özellikle yaklaşık 2200 devirin üstüne çıkınca bir ıslık sesi geliyor, ciiiiik diye. Ama motor ısınınca bu ses kalmıyor.
Ilk çalıştırmada beklemek gereksiz. Varış noktanıza geldiğinizde 5 - 10 sn bekleyin denmesinin sebebi turbonun halen hareket halinde olma ihtimalinin yüksek olması ve siz durur durmaz stop ettiğinizde yağlamayı kestiğinden zamanla turboda arıza çıkarması. Yani ilk çalıştırmada beklemek tamamen gereksiz.
Yolda vitesi boşa atmanın "turboya" ne gibi bir sakıncası var bunu da anlamadım.
Turboda ıslık demek patlak turbo demektir lafına da katılmıyorum. Islık turbo hortumlarından da olabileceği gibi turbonun kendine has bir ıslık sesi zaten vardır. Islık normal dahi olabilir. Arkadaşın mesajında tek kafa karıştıran mevzu ıslık sesinin kesik kesik gelmesi ve sesin şiddeti.
aynı ses bendede var ve daha düşük devirlerde başlıyor benim arabada yani 1700-1800 rpm gibi başlıyor 2500 e kadar artıyor ancak devir düşerkende aynı ses mevcut yani sadece gaz verdiğimde değil. ısınıncada ya geçiyor ya bizim kulağımız alışıyor bu sese. Merakla okuyorum konuyu bu durum normalmi acaba ?
aynı arabadan komşuda da var demiştim onunkinde hiçbir ıslık sesinin gelmemesi beni şaşırtıyor
üstelik üçbin devirde kesik kesik ses şaşırtıyor böyle giderse videosunu çekip siteye koyacam![]()
video koyman gerçekten süper olur. burada konu hakkında fikir yürütebilecek arkadaşlar daha somut verilere dayanarak yorumlarlar..
Bu arada, motor soğukken benim arabamda da bariz şekilde ıslık çalıyor turbo. Motor ısındıktan sonra turbo sesi filan olmuyor. Motorun soguk olmasıyla nasıl bir ilişki vardır bilen arkadaşlar anlatabilir mi acaba?
Alfa Romeo 156 2.0 TS - Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active - Fiat Fiorino Combi Emotion 1,3 Multijet - Renault Clio Grandtour 1.2 16v Extreme Edition - Toyota Corolla 1.6 Otomatik
bu konu hakkında hiç geri dönüş olmadı mı , önemli bir konu bence
too late.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri