15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: EGR valfini kendi temizleyen var mı?

  1. #1
    Sertaç Sertaç
    smartmavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2009
    Mesajlar
    1.845
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 445

    Standart EGR valfini kendi temizleyen var mı?

    Bir başka soruyla karşınızdayım.

    Turbo devreye girene kadar arabamın çekişinde hafif bir yığılma olduğundan başka bir konuda bahsetmiştim.

    Anlaşıldığı üzere motor aksamlarında bir sıkıntı yok. Problem kurumlanmayla ilgili.

    Servisi aradım, carbon cleani sadece yağ değişiminden önce yapıyorlarmış (Yağa kimyasal karışıyor diye).

    Dolayısıyla CC bir sonraki yağ değişimine kaldı.

    Sormak istediğim, EGR valfini kendimiz temizleyebilir miyiz? Yada buna gerçekten gerek var mı? Bazı forumlarda 100.000 km'den önce bu valfin kurum bağlamayacağı belirtilmiş.

    Neyse, ben yerini bile tespit etmekte zorlandım. Ekli resim benim 90 bg.lik'ten.

    Acaba EGR yuvarlak içine aldığım bağlantı mı?

    Kendisi temizleyenler yardımcı olursa çok sevinirim.

  2. #2
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    32
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    hazır konu açılmışken bende bir soru soriyim EGR iptal ediliyormuş iptal edilince arabada performans artışımı ne oluyormuş doğrumudur iptal ettirsek ne gibi yararı ve zararı olur teşekkür ederim..

  3. #3
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı StrawBeeRy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hazır konu açılmışken bende bir soru soriyim EGR iptal ediliyormuş iptal edilince arabada performans artışımı ne oluyormuş doğrumudur iptal ettirsek ne gibi yararı ve zararı olur teşekkür ederim..
    iptal ettirecekseniz yazılımsal olarakda oynamanız gerekecek. mekanik olarak iptal etmek kolay ancak ecu yazılımı, egr valfinin aktif olarak çalışmasına göre ayarlandığı için pek sağlıklı olmaz.

    bu arada arkadaşın resimdeki gösterdiği egr mi bilemeyeceğim 90 HP lerin motor havuzu biraz değişik 75 hp lere göre.. resimde gösterilen yer bende boş bir yer

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #4
    Atahan Kuşbaşoğlu
    ato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/04/2010
    Mesajlar
    897
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Vals Mavi
    Edilen teşekkür: 123

    Standart

    egr valfi carbon emisyon değerini ayarladığı söyleniyor iptal edilince 3-5 hp arası artış oluyormuş bir arkadaşın dedeğine göre vw grubu araçlar da iptal olmuşşekilde geliyormuş ama bir yazıdada bu egrnin tam yanmamış mazotu tekrar yanma odasına yolluyormuş

  6. #5
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    32
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iptal ettirecekseniz yazılımsal olarakda oynamanız gerekecek. mekanik olarak iptal etmek kolay ancak ecu yazılımı, egr valfinin aktif olarak çalışmasına göre ayarlandığı için pek sağlıklı olmaz.

    bu arada arkadaşın resimdeki gösterdiği egr mi bilemeyeceğim 90 HP lerin motor havuzu biraz değişik 75 hp lere göre.. resimde gösterilen yer bende boş bir yer
    peki ecuyu yazılımsal olarak ona göre ayarlasak genemi sağlıklı olmaz

  7. #6
    Sertaç Sertaç
    smartmavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2009
    Mesajlar
    1.845
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 445

    Standart

    Ben fiat forumu okudum bugün biraz. yanmamış mazotu egzos gazını tekrar emme manifolduna vermek suretiyle yakıyormuş. Rolenti ve üst devirlerde zaten kapalıymış, ara devirlerde egr'deki valf belli ölçüde açılarak egoz gazının bir kısmını tekrar yanma odasına yolluyormuş.

    EGR'yi iptal ettirenlere İngiltere'de katil muamelesi yapmışlar da onların yanından bizim burdaki kamyon yada halk otobüslerinden biri geçse ne diyecekler acaba Adamlar mazota 10 numara yağ bile ekliyorlar... ne çevresi ne egr'si...

    Uzun lafın kısası, EGR iptali yakıt tüketimini bir miktar azaltmakla birlikte motoru canlandırıyormuş. Anladığım kadarıyla bunun için EGR'yi ECU'dan iptal etmek yeterli çünkü egr sistemi içerisindeki valfin ne zaman ne kadar açılacağına ecu karar veriyor.

  8. #7
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı StrawBeeRy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki ecuyu yazılımsal olarak ona göre ayarlasak genemi sağlıklı olmaz
    sağlıklı olur, olmaz değil.
    mekanik iptal yerine en güzeli yazılımsal olarak iptal etmek.
    zararı ise artan co emisyonu olacaktır.

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #8
    AYDIN GÜR
    gemlikli_55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/03/2010
    Yaş
    47
    Mesajlar
    818
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Edilen teşekkür: 288

    Standart

    Alıntı smartmavi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir başka soruyla karşınızdayım.

    Turbo devreye girene kadar arabamın çekişinde hafif bir yığılma olduğundan başka bir konuda bahsetmiştim.

    Anlaşıldığı üzere motor aksamlarında bir sıkıntı yok. Problem kurumlanmayla ilgili.

    Servisi aradım, carbon cleani sadece yağ değişiminden önce yapıyorlarmış (Yağa kimyasal karışıyor diye).

    Dolayısıyla CC bir sonraki yağ değişimine kaldı.

    Sormak istediğim, EGR valfini kendimiz temizleyebilir miyiz? Yada buna gerçekten gerek var mı? Bazı forumlarda 100.000 km'den önce bu valfin kurum bağlamayacağı belirtilmiş.

    Neyse, ben yerini bile tespit etmekte zorlandım. Ekli resim benim 90 bg.lik'ten.

    Acaba EGR yuvarlak içine aldığım bağlantı mı?

    Kendisi temizleyenler yardımcı olursa çok sevinirim.
    cokgüzel bir konuya değinmişsin tebrik ederim evet bu konuda uzman olan arkadaşlardan yardım bekliyoruz bende kendim temizlemekistiyorum acil yardım lütfennnnn

  11. #9
    Sertaç Sertaç
    smartmavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2009
    Mesajlar
    1.845
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 445

    Standart

    yok CO emisyon değerleri değişmiyormuş. NOx gazlarının (azot oksit) salınımı artıyormuş.

  12. #10
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı smartmavi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok CO emisyon değerleri değişmiyormuş. NOx gazlarının (azot oksit) salınımı artıyormuş.
    birşeylerin arttığı kesin

    yanmamış gazın tekrar yanmasını sağladığına göre co değişmez haklısınız yada çok ufak farklar olur
    ---
    bence boğulma, yığılma, devirlenmede nazlanma varsa katalizör dolmuşta olabilir.
    aracın km si kaç? katalizör hiç işlem gördümü?

  13. #11
    matt Park
    MaT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/04/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    19
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    Benim araç da turbo devreye girene kadar yığılıyor, ondan sonra performansı acayip artıyor. Sanki başka bir arabaya geçmişim gibi. Benim katalitik konvertörü boşaltılmış. Aracın hava giriş değerlerini bir ölçtürün derim. Mesela benim aracı bilgisayara bağladık bosch servisinde. Gereken hava 1000 iken motora giren hava 500 civarı. Benimki çözülemedi çünkü bosch servis hatanın nerede olduğunu kesin olarak belirleyemedi. Belki egr valfi dediler, belki turbo dediler. Katalitik dolmuş olabilir dediler fakat egzostcu aracı kaldırınca katalitiğin boşaltıldığını gördük. Turbonun yenisi 1300 lira civarı. O yüzden kurcalattırmaya korktum.

  14. #12
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    Alıntı MaT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim araç da turbo devreye girene kadar yığılıyor, ondan sonra performansı acayip artıyor. Sanki başka bir arabaya geçmişim gibi. Benim katalitik konvertörü boşaltılmış. Aracın hava giriş değerlerini bir ölçtürün derim. Mesela benim aracı bilgisayara bağladık bosch servisinde. Gereken hava 1000 iken motora giren hava 500 civarı. Benimki çözülemedi çünkü bosch servis hatanın nerede olduğunu kesin olarak belirleyemedi. Belki egr valfi dediler, belki turbo dediler. Katalitik dolmuş olabilir dediler fakat egzostcu aracı kaldırınca katalitiğin boşaltıldığını gördük. Turbonun yenisi 1300 lira civarı. O yüzden kurcalattırmaya korktum.
    sensörlerde sorun olabilir yada hava akışmetre bozuk olabilir
    geçen bir araçta gördük araç hiç gitmiyordu hava akış metresi değişince araç düzeldi...

    her ustanın dediğini yaparsan sen bittin demektir...sakın turboyu indirme..önce sensörlere baktır...


    Alıntı ato Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    egr valfi carbon emisyon değerini ayarladığı söyleniyor iptal edilince 3-5 hp arası artış oluyormuş bir arkadaşın dedeğine göre vw grubu araçlar da iptal olmuşşekilde geliyormuş ama bir yazıdada bu egrnin tam yanmamış mazotu tekrar yanma odasına yolluyormuş
    egr vag grubunda fabrikadan iptal vaziyette geliyor
    araya sac parçası koymuyşlar
    bunu 10 yaşında araçta da gördüm sıfır araçta da...


    egr iptali sonucu aracın emisyon değeri çok az artacaktır, muayenede sıkıntı olmaz
    bununla birlikte az da olsa güce katkısı vardır

    görevi çıkış manifoldundan çıkan gazın küçük bir boruyla tekrar yanma odasına göndermektir...

  15. #13
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı MaT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim araç da turbo devreye girene kadar yığılıyor, ondan sonra performansı acayip artıyor. Sanki başka bir arabaya geçmişim gibi. Benim katalitik konvertörü boşaltılmış. Aracın hava giriş değerlerini bir ölçtürün derim. Mesela benim aracı bilgisayara bağladık bosch servisinde. Gereken hava 1000 iken motora giren hava 500 civarı. Benimki çözülemedi çünkü bosch servis hatanın nerede olduğunu kesin olarak belirleyemedi. Belki egr valfi dediler, belki turbo dediler. Katalitik dolmuş olabilir dediler fakat egzostcu aracı kaldırınca katalitiğin boşaltıldığını gördük. Turbonun yenisi 1300 lira civarı. O yüzden kurcalattırmaya korktum.
    alt devirlerdeki yığılmanın nedeni kataletik konvektörün boşaltılmış olmasıdır
    katalizörü boşaltılmış araçların alt devirleri cansızlaşır ancak üst devirlerde azda olsa canlılık yaşanır.
    katalizörün boşaltılması manifolttaki basıncın değişmesine yol açar

  16. #14
    Deniz Asil
    Desert Eagle Kriminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    46
    Mesajlar
    6.732
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 AL 0864
    Edilen teşekkür: 2519

    Standart

    Kataletik konvektör ne demek ?
    Katalizor nasıl bosaltılır ?
    Hava akış metresı nasıl test edilir ?
    I ' m c a p u l i n g . . .

  17. #15
    matt Park
    MaT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/04/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    19
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    Basitçe söyleyecek olursam, katalitik konvertör yanmamış egzost gazlarını, içindeki seramik yapının ısınmasıyla yakarak atmosfere normal karbondioksit olarak çıkmasını sağlar.

    Keserek içindeki seramik yapıyı boşaltıyorlar.

    Hava akış metresini test etmek için bilgisayara bağlamak gerekir.

Benzer Konular

  1. Kendi tespitlerim :)
    Du Hast tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 44
    Son Mesaj: 10/09/2012, 04:42
  2. Kendi abarth logom:):):)
    mert35 tarafından Kendi modifiyeni kendin yap forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 24/05/2012, 18:25
  3. kendi perdeni kendin yap
    operatormurat tarafından Modifiye forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 25
    Son Mesaj: 24/05/2012, 10:35
  4. kendi aracımı kiralama?
    diesel32 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 22/10/2011, 00:16
  5. kendi modifiyeni kendin yap
    VooDoo tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 12/11/2010, 23:40

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com