Hatalı yakıt doldurtmak birçok araç sahibinin başına gelmiş olabilir. 95 oktan benzin yerine 97 oktan benzin, motorin yerine ise Eurodizel almış olabiliriz. Peki dikkatsizlik sonucu yanlış yakıt aldığımızda ne yapmalıyız. Otomobilinizin motorunun gerçekten de tehlikeli olabilecek bu hataya karşı neler yapılabileceğini Auto Show Dergisi araştırdı
Eğer söz konusu motorlar common-rail veya pompa-meme enjeksiyonluysa durum bayağı kötü demektir. Çünkü çok az miktarda benzin bile enjeksiyon pompasının yağlama tabakasına hasar verebiliyor. Yeni nesil dizel motora sahip bir otomobile benzin konulduğunda en kötü senaryo motorun tamamen hasar görmesidir. Böyle bir durum ile karşılaşmamak için yanlış yakıtın depodan hemen boşaltılıp yakıt sisteminin tamamının temizlenmesi gerekiyor. Örneğin Golf I veya Golf II gibi eski nesil dizel motorlara sahip araçlar ise yaklaşık yüzde 30'a kadar benzin tolare edebiliyor.
Benzinli bir motora sahip bir otomobilin yakıt deposuna sadece yüzde 5'lik motorinin karışması bile size pahalıya patlayabilir. Bu hata motorun önemli parçalarına zarar verebileceği gibi katalizatör de ciddi bir hasara uğrayacaktır. Hatayı fark etmediğinizde motor öncelikle sarsıntılı ve düzensiz çalışmaya başlayacaktır. Böyle bir durumda tek çözüm yakıt deposunu boşaltmak ve tüm yakıt sistemini temizlemek olacaktır.
95 Oktan yerine 97 Oktan konulmasının avantajı var mı?
Depoya daha kaliteli olan benzinle doldurmanın motora zarar vermiyeceği genel bir kanı olarak karşımıza çıkıyor. Zarar vermeyeceği kesin olmasına karşın bize sunacağı bir avantaj söz konusu olabilir mi sorusuna uzmanlar kısa ve net cevap veriyor: Yüksek Oktanlı benzin bir taraftan yakıt tüketimini düşürürken diğer taraftan performans artırımım sağlayabilir.
Eurodizel yerine standart dizel
Yeni teknoloji dizel motorlar için tercihin eurodizel olması tavsiye ediliyor. Fiyat açısından Eurodizel biraz daha pahallı olmasına karşın yıllık maddi getirisi olası bir hasar karşısında devede kulak kalacaktır. Aynı zamanda normal dizel yakıtın Eurodizele oranla daha fazla kükürt içermesi enjektör pompasını direkt olarak etkiliyor. Bunun sonucunda turbo ünitesi ve motorda hasar görebilir.
Performans araçlarında kaç oktan kullanılmalı?
Yüksek performans suan bu araç grubunda üreticiler belirli bir oktan seviyesini tavsiye edebiliyor. Genel olarak 97 veya 100 oktan. En çok dikkat edilmesi gereken husus ise üreticilerin bu tavsiyeyi kendi ülkelerindeki yakıt kalitesine göre veriyor olmaları. Benzindeki rafinasyon işleminin ülkemizde farklı sonuçlar doğuruyor olması her zaman yüksek oktanlı yakıtın iyi sonuçlar vereceğini göstermeyebilir. Neticede 95 oktanlı bir yakıtın rafinasyon işlemi 97 veya 100 oktanlı rafinasyondan daha iyi olabileceği ihtimali de var. Rafinasyonu düşük benzinde subaplar vuruntu yapabilir. Vuruntu ise performans kaybını beraberinde getirirken motorda kurumun oluşmasına neden olup katalizatöre hatta elektronik sistemlere zarar verebilir
Bidonda yakıt ne kadar süre bekletilebilir?
İdeal şartlarda ( bu iş için yapılmış bidonda, en fazla yüzde 90'ı dolu şekilde, yüksek sıcaklıklara maruz bırakmadan) saklanan benzinin ömrü en azından iki yıldır. Eğer söz konusu olan motorinse 6 ay içinde tüketilmesi gerekir. Dikkat isteyen diğer bir detay ise bidonun üstüne yakıtın koyulma tarihi ile yakıtın cinsinin yazılmasıdır.
Auto Show Dergisi
I ' m c a p u l i n g . . .
tşk deniz.
Güzel bilgiler bence herkes okumalı![]()
I ' m c a p u l i n g . . .
benzinlikteyken hep aklıma gelen bi soruydu...
Bak şimdi burda buldun cevabını![]()
I ' m c a p u l i n g . . .
benim en çok dikkat ettiğim konudur bir dostumun başına gelmişti çok sıkıntı çekti istasyona gittiğimde çok dikkat ederim ve ısrarla söylerim euro dizel diye pompa depoya girinceye kadarda takip ederim beklerim..
Bende oyleyım walla abı ama bazen kacırıyorum bakmayı tam calıstırdıgımda Allah ınsanlahbenzın degıldır dıyorum![]()
I ' m c a p u l i n g . . .
güzel paylaşım teşekkürler,valla ben mazot alırken dolum bitene kadar arabanın başından ayrılmıyorum.
teşekkürler Deniz, gerçekten faydalı bilgiler.
Bu faydalı bilgileri paylaştığınız için teşekkür ederim.
teşekkürler abi bana çok oluyor yanaşıyorum yakıt alıcam adam çaça görünce he bu benzinli diyor eurodizel diyince eurodizelmi diyo evet eurodizel diyorum dolduruyor![]()
yazıyı görünce pompacı arkadaş aklıma geliyor sürekli yakıt aldığım yerdeki arkadaş 1 ayda 3 araca dizel yerine benzin koymuşsonra ne olduysa her gelmeme 3 kez soruyo abi dizeldi demi diye bi ara başında değildim ama yine şaşırdı sanırım benzin pompasını dayamış ben yokken Allah'tan miktarı girmemiş pompa farklı diye vermedi yoksa tam komedi olacaktı
![]()
pompacıdan duydugum kadarıyla bu hatalara ford cok güzel bir cozum bulmus, adam pompa agızları her yakıta özeldir demisti ford bu girişlere uygun depo agızları yapıyormus bu sayede benzin deposuna dizel girmiyor dizele benzin girmiyormus ne kadar dogrudur bilemiyorum fordun dibindeki opet istasyonundan biriydi bunları söyleyen
not : ford muydu baska bir markamıydı tam hatırlayamadım ama fordun önünden almıstım benzini ordan ford kalmıs olabilir aklımda
bagajda 5lt eurodizel taşıyorum.. 6-7 ay oldu..
bir çiftçiye vereyim traktörüne koysun bari..![]()
arkadaslar konunun hepsını okuyamadım ama sunu bılmenızde fayda var benım aracıma 53500km benzın koyulmus bp de ve aracı hıc calıstırmadan yetkılı servıs aranıyor araba bırmota cekılıyor tam tamına 3500 tl masraf cıkıyor ama bunu ıstasyonun sıgortası karsılıyor butun ıstasyonlarda sıgorta mevcut haberınız olsun kımse boyle yanlıs durumda kafasına gore hareket etmesın yetkılı servıse haber versın aklımda kalanı soyluyorum 1.mazot pompası 2.enjektorler 3. mazot fıltresı bunlar degısmıs aslında daha fazla ama aklımda degıl . ve aracı 54500 km de aldım su ankı km sı 62500 vede gayet sorunsuz umarım bu yazdıklarımın faydası dokunur herkeze. selamlar murat
Muhasebesinden sorumlu olduğum firmaların içinde akaryakıt istasyonuda var.Şunu söyliyeyim bir istasyonda senede en az 2 kez bu tip yanlış dolumlar olabiliyor.Pompacının dalgınlığı , müşteri ile pompacı arasında iletişim eksikliği falan.önemli olan kontağı çevirmeden farkedilmesi bizimkilerde bu aşamada farkedilip çekici ile servise çekiliyor depo boşaltılıp filtre değiştiriliyor.İstasyonun Sigortası servisi karşılıyor zaten.dizel aracı olanlar dolumda uyanık olmalı.Bildiğim kadarıyla yeni nesil dizellerin depo girişine zorlansa bile benzin pompası girmiyor ona göre özel yapıyorlar.bu tip pompa ayrımı olan istasyonlardan yakıt almanızı tavsiye ederim.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri